Hemojern?

Strekkoden!

Glad i forumet
Noen som tar hemojern her, og eventuelt hvor mange tar dere?

Jeg har akkurat vært hos legen, eller, det er noen timer siden da [8D] Men ialelfall, så har jernlageret mitt vært tomt, og jeg ahr vært så syykt sliten, HELE tiden, så han har sett litt på prøvene mine hver gang.. Og de har ikke blitt bedre, heller værre.. Nå er det jo normalt at blodprosenten synker på slutten da, men han ringte meg opp to timer etterpå (wæææh, fikk angst når jeg så det nummeret ja [8D]), og sa det var IKKE rart jeg følte meg helt utslitt, og at jeg måtte bytte til hemojern ASAP!!! [:-]

Jeg har gått med tomme jernlagre hele svangerskapet, men legen ville ikke gi meg noe jern, mens jordmor anbefalte niferex 100mg annenhver dag grunnet en liten nedgang i blodprosent, men så snart blodprosenten gikk opp (den har vært normal hele veien med unntak av det lille fallet) så skulle jeg slutte. Da jeg var hos akupunktør (som og er jordmor) anbefalte hun at jeg måtte spise mer biff og leverpostei. Fikk også tips at det fantes noe jeg kunne drikke som var bra og var helt naturlig og anbefalte dette stort. Jeg tar ikke noen form for flytende drikker (angst for flytende "medisin") men de har det nok på apoteket.

Jeg har hele veien vært ekstremt trøtt, og har da sneket med til litt hemofer noen dager, da har jeg tatt 3 piller, som faktisk ikke tilsvarer samme dose som niferex engang. Men hemofer har hjulpet meg i periodene jeg måtte sove 15 timer i døgnet;)

ORIGINAL: camillasol

Jeg har gått med tomme jernlagre hele svangerskapet, men legen ville ikke gi meg noe jern, mens jordmor anbefalte niferex 100mg annenhver dag grunnet en liten nedgang i blodprosent, men så snart blodprosenten gikk opp (den har vært normal hele veien med unntak av det lille fallet) så skulle jeg slutte. Da jeg var hos akupunktør (som og er jordmor) anbefalte hun at jeg måtte spise mer biff og leverpostei. Fikk også tips at det fantes noe jeg kunne drikke som var bra og var helt naturlig og anbefalte dette stort. Jeg tar ikke noen form for flytende drikker (angst for flytende "medisin") men de har det nok på apoteket.

Jeg har hele veien vært ekstremt trøtt, og har da sneket med til litt hemofer noen dager, da har jeg tatt 3 piller, som faktisk ikke tilsvarer samme dose som niferex engang. Men hemofer har hjulpet meg i periodene jeg måtte sove 15 timer i døgnet;)

Takk for svar!! Da begynner jeg også med 3, så kanskje det er nok [:)] Håper jeg slipper å være så sliten resten av tiden iallefall, det er helt forferdelig!!!!!

Jeg har tatt den flytende, og JA den smaker DRITT [8D] Ikke hjalp den noe heller [:@]

kan annbefale en blanding av floradix, c.vitaminer og sterkere jerntabeletter enn floradix..
bruke de sterke jerntabelettene som "kur" og floradix i etterkant.

Jeg bruker hemofer.
Hadde jernlager på 10%
Begynte med 3 for dagen i 10 dager tror jeg også gikk jeg over til to.
Så tar jeg multivitaminer i tilegg.
Har hjulpet masse her! Har aldri hatt så mye energi før[:D]
Nå skal jeg ta de ut svangerskapet og så prøve uten.
Sist jeg stoppet opp noen dager sank jernnivået ned til 10% igjen..

ORIGINAL: Ancita

Jeg bruker hemofer.
Hadde jernlager på 10%
Begynte med 3 for dagen i 10 dager tror jeg også gikk jeg over til to.
Så tar jeg multivitaminer i tilegg.
Har hjulpet masse her! Har aldri hatt så mye energi før[:D]
Nå skal jeg ta de ut svangerskapet og så prøve uten.
Sist jeg stoppet opp noen dager sank jernnivået ned til 10% igjen..

ååh, det hørtes jo helt fantastisk ut! Håper det funker sånn på meg også, er hemofer jeg også har kjøpt Men syns det hørtes VEL mye ut med 6 om dagen, men jeg får vel kjøre på et par dager, så heller trappe ned.. Jernlageret mitt er tomt, mens blodprosenten har gått ned til 10% her også..

Back
Topp