hemofer jerntilskudd

stineliten

Glad i forumet
heisann... har noen av dere spist hemofer jerntilskudd??? noen reaksjoner??
har tatt de nå noen dager og helt siden jeg begynte har magen vært helt på tur.. veldig mye luft og smerter og sitter på do veldig mye mer enn vanlig.. mistenker disse pillene.. noen erfaringer??

Jeg har brukt de lenge, men merker ikke noe sånt, men vet man kan bli  enten veldig hard eller veldig løs i magen av jerntabletter.

Men hemofer er ikke de med mest jern i da...

Men det kan være de.

hm... får se ann et par dager til da... liker ikke sånn magetrøbbel, det er så ekkelt..[:)]

Er nok de som gjør det ja[:'(] Er det i det hele tatt nødvendig å ta jern da? Er ikke så mange som trenger tilskudd av det, men hemofer er noe av de man kan bli dårlig i magen av. Jeg for min del ble steinhard da jeg gikk med førstemann, men slapp tilskudd de to siste gangene[:)]

Jeg fikk forstoppelse av det.
Gikk over på noe flytende, husker ikke hva det het, etter råd fra jordmor.
Hjalp ikke det heller hos meg da men du kan jo prøve, bare å spørre på apoteket!

den ene legen min sa jeg ikke trengte å ta for jernlagrene mine var supre, men jeg hsr byttet lege og han mener jeg skal ta for sikkerhetsskyld.. men det er jo lite aktuelt om jeg skal sitte på do i to mnd til[:D]
man tar vel jern fordi man mister en del blod ved fødsel og i tiden etterpå. regner med at det er derfor??[8|]

Så lenge jernlagrene dine er supre, skal du ikke ta det. For mye jern kan føre til forgiftning i verste tilfelle. Mister du mye jern i forbindelse med fødsel, får du beskjed om å begynne igjen da. Har ingen hensikt å "forebygge" jernmangel så lenge lagrene dine er fine. Det vil ikke gjøre noe nytte. Hadde nok kuttet ut hadde jeg vært deg og se hvordan lagrene dine er på neste kontroll.

viktig å ikkje ta det ilag med melk,og drikke mye når ein tar jern fordi det slår seg på magen...er ikkje nødvendig å ta det hvis j.l ditt er ok,ka ligger verdien din på da?

Back
Topp