Hemnes dagseng

Mator

Forumet er livet
Assistert-jentene
Novembergull 2017
Novemberlykke 2020
Hei!

Har fått kjøpt en brukt Hemnes dagseng til snuppa vår, da vi trenger å ha en mulighet til overnattingsgjester, og trenger madrasser. Noen som har tips eller erfaringer med de fra IKEA eller Jysk? Det blir nok til at jeg ligger mye med henne i den, da vi samsover deler av natten, så ønsker ikke de som følger med da jeg har hørt de er harde.

erfaringer??
 
Jeg kjøpte ny Hemnes seng med de billigste madrassene som kan kjøpes til. Tanken var at sengen kun skulle brukes til gjester. De vil jeg i alle fall ikke anbefale! Var gode i begynnelsen, men former seg lett etter kroppen, og blir slik. For tynne om en skal ligge to..
 
Hei!

Har fått kjøpt en brukt Hemnes dagseng til snuppa vår, da vi trenger å ha en mulighet til overnattingsgjester, og trenger madrasser. Noen som har tips eller erfaringer med de fra IKEA eller Jysk? Det blir nok til at jeg ligger mye med henne i den, da vi samsover deler av natten, så ønsker ikke de som følger med da jeg har hørt de er harde.

erfaringer??
Jeg hadde først skummadrasser fra ikea til denne. De var vonde. Byttet de ut med speingfjærmadrassene, fra ikea, og det var mye bedre. Men da kun med en god overmadrass oppå.
Kjøper du andre madrasser, så vær obs på at hemnes dagseng er laget for 80cm bredde, og ikke 90 som er standard. Madrassene fra ikea er også veldig tynne fordi de skal ligge oppå hverandre når senga er slått sammen, uten at den blir alt for høy.
Men altså, jeg sov fint på en slik seng i over ett år. Var den sammenslått sov jeg på begge madrassene. Litt hardt, men ok. Var den utslått, så hadde jeg en god overmadrass oppå, og da synes jeg den var helt grei å ligge i. Men jeg liker harde og faste senger.
 
Vi har gode ikea-madrasser og overmadrasser i den. Legger ene madrassen bak senga når den ikke er i bruk.
 
Takk for svar!

Jeg kjøpte springfjærmadrasser fra IKEA og er fornøyd med de og en overmadrass oppe på! Eneste problemet er at det ble for høyt ifh til sengehesten, den hjelper ingenting når den er like høy. Har dere noen tips til andre mulige sengehester?
 
Back
Topp