Hemmelig navn?

Engodnrto

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Holder dere navnet hemmelig for familie og venner?
(Om dere har funnet navn da)
Hvorfor gjør dere/gjør dere ikke det?

Vi holder det vi har funnet hemmelig, av den grunn at vi vet ikke kjønn så da trenger ikke noen vite navnene heller. Mye bedre å overraske med begge deler :-)

Mine foreldre, søsken og et par bestevenner har fått vite alternativene på gutt og jente. De som kjenner meg har visst om guttenavn lenge da det har vært klart i mange år.

Forteller det ikke til andre med mindre de spør direkte.

Vi har fortalt alle hva han skal hete og alle bruker navnet når de snakker om han :)

Har delt navnet med familie, venner og de som spør. Synes bare det er koselig.

Vi har ikke bestemt oss ennå, og når vi gjør det venter vi nok likevel med å fortelle det, av to grunner: 1) gøy at det er en overraskelse, som også kjønnet er, forresten, vi vet heller ikke ennå, og 2) da har vi mulighet til å ombestemme oss uten at det blir full forvirring

Last edited:
Ja, dette er 3.mann og vi lærte fort med nr.1 at andres meninger ang. babynavnet ville vi ikke høre (mange; spes. nær familie utrykker fort om de liker/ikke liker navnet). Mange assosierer kanskje navnet med noen andre før babyen er født. Derfor syns vi det er greit å vente med å si navn. Gjorde det med nr2 og også nå med nr3 [emoji4]

Ja, familien kjenner til noen av navnealternativene men de får ikke vite navnet før lille er født.

De fleste vet navnet. Fordi vi var så sikre denne gangen :)

Ja, dette er 3.mann og vi lærte fort med nr.1 at andres meninger ang. babynavnet ville vi ikke høre (mange; spes. nær familie utrykker fort om de liker/ikke liker navnet). Mange assosierer kanskje navnet med noen andre før babyen er født. Derfor syns vi det er greit å vente med å si navn. Gjorde det med nr2 og også nå med nr3 [emoji4]

Sniker litt: men det er erfaringen her og. Dvs vi luftet noen navn med første, fikk mye rare kommentarer og valgte å holde kjeft om hva vi endte på. De fleste har skamvett nok til å ikke si hva de mener etter at babyen er født. Med nummer to snakket vi ikke om navn i det hele tatt.

Vi har riktignok ikke visst kjønn, men har hatt navn klart likevel.

Vi holdt det hemmelig frem til babyen ble født. Av ulike grunner - blant annet fordi vi erfarte at folk hadde så mye å kommentere. Før fødsel var det kommentarer, og etter fødsel var det styr rundt skrivemåten... Vi gjorde det som passet vår lille familie best:-)

Med nummer to kommer vi til å holde tett om både kjønn og navn!

Holder det hemmelig for å slippe kommenterer og meninger. Pluss jeg vil ikke vite om jeg plutselig tar yndlingsnavnet til noen.

Vi har ikke bestemt oss, har en liste over guttenavn og jentenavn så ser vi om det blir gutt eller jente også ser vi hva babyen passer til:) Har sagt til familie og venner at det blir et spesielt navn så de er forberedt på det;)
Så planen er å introduserer babyen med navnet når familien møter h*n;)

Har sagt hva vi har tenkt på, men det er et par navn på listen så tviler på at noen får vite før etter fødsel da vi ikke er 100% sikre sel :)

Hmm, ja jeg har tenkt litt på det samme når jeg har nevnt til folk hvilke navn jeg liker, at folk er fort ute med å skulle "være med å bestemme" fordi de selv ikke liker/har assosiasjoner til navnet osv. Folk kan være ganske frekke :p

Vi har ikke bestemt navn enda, men det vil forbli en hemmelighet til lillebror er her. Altfor mange har en mening om ulike navn. Dessuten vil vi se barnet først og se om navnet kan passe.

Vi skulle egentlig holde det hemmelig, men sambo synes det var mer gøy å gi noen hint her og der, så nå vet vel alle det :P Håper jo han passer navnet sitt når han kommer ut, ellers blir det nok rart å skulle finne på noe annet nå :)

Back
Topp