Hematom i livmor

Lea

Blir kjent med forumet
Marsboerne 2023
Var på ultralyd i dag. Alt så bra ut med den lille - er i uke 6+4 :) <3

Jeg har hatt brun utflod over flere dager tidligere i svangerskapet. Over en uke siden sist nå. På ultralyden i dag fant jordmoren ert hematom på ca 2 cm i livmoren. Følte jeg ikke fikk konkrete svar på spørsmål om risiko rundt dette. Hun sa at stort sett ordner kroppen opp i dette selv.

Kjenner jeg er litt bekymret <3
Er det noen som har mer informasjon / erfaring med hematom ?

Jeg har akkurat samme. Er nå i uke 8+4. Ble sendt på ultralyd i uke 6+3, pga brunlig utflod, bare for å være på den sikre siden av fastlegen. Gynekologen syntes det var litt unødvendig med ultralyd grunnet litt brun utflod, men fikk komme inn likevel da. Hun fant et hematom, og sa at det sannsynligvis ikke utgjorde noen fare for fosteret. Hun virket ikke bekymret. Hematomet er en forklaring på den brunlige utfloden. Når fosteret vokser og det blir trangere der inne vil hematomet etterhvert presses ut og man vil blø litt/brun utflod. Fikk beskjed om å ta kontakt om jeg skulle kjenne smerter og ordentlig blødning av ganske mye friskt blod. Har også hatt brun utflod nesten helt siden uke 5, av og på. Det er helt normalt ☺️.

Tusen takk for svar :) godt å høre at det er normalt. Hun viste meg avstanden mellom hematomet og fosteret - men jeg skjønte ikke så veldig mye av det.

Fikk du vite hvor stort ditt hematom var ?

Fikk ikke vite hvor stor det var nei, men det så veldig mye større ut enn den lille prikken som var fosteret ihvertfall. Sikkert rundt 2 cm eller noe slikt. ☺️ Hematomet lå litt foran fosteret, så det blokkerte litt synligheten.
Jeg skal på ny ultralyd om et par uker, så da får vi se hvordan ting har forandret seg. ☺️

• Liker
Reactions: Lea
Ja, det så veldig stort ut hos meg også ;) og hematomet lå ganske langt over fosteret. Tenkte å bestille ny ultralyd om 14 dager for å sjekke ut. Får ikke helt fred :)

Var på ultralyd i dag. Alt så bra ut med den lille - er i uke 6+4 :) <3

Jeg har hatt brun utflod over flere dager tidligere i svangerskapet. Over en uke siden sist nå. På ultralyden i dag fant jordmoren ert hematom på ca 2 cm i livmoren. Følte jeg ikke fikk konkrete svar på spørsmål om risiko rundt dette. Hun sa at stort sett ordner kroppen opp i dette selv.

Kjenner jeg er litt bekymret <3
Er det noen som har mer informasjon / erfaring med hematom ?

Jeg hadde også på TUL i uke 7, var vel ca 1x1 cm, var på TUL igjen nå i uke ti og det kunne fortsatt sees, men var myye mindre :happy: Men mitt lå under baby og rett over mormunn, hun sa bare ingen sex, trening eller løfte over 5kg på 3 uker, har vertfall gått fint med meg og baby:Heartred

Jeg hadde også på TUL i uke 7, var vel ca 1x1 cm, var på TUL igjen nå i uke ti og det kunne fortsatt sees, men var myye mindre :happy: Men mitt lå under baby og rett over mormunn, hun sa bare ingen sex, trening eller løfte over 5kg på 3 uker, har vertfall gått fint med meg og baby:Heartred
Så godt å høre <3 satser på det er ufarlig hos meg også. Jeg fikk ikke beskjed om noen tiltak, hun bare forberedte meg på at det kunne komme mer brunt fremover.

Ser frem til ny ultralyd om 1,5 uke ;)

Jeg fikk også samme beskjed for 3 uker siden. Fikk beskjed om at det er normalt i begynnelsen og at det som oftest forsvinner av seg selv.

Det er den «som oftest» jeg henger meg opp i. Hva skjer dersom det ikke forsvinner av seg selv ? :) skal prøve å ikke tenke så mye mer på det før ny ultralyd! Godt å høre at det er normalt iallfall , så takk for at du deler <3

Etter en MA og en exu er jeg gravid igjen, men ble bekymret da jeg jeg fra cirka uke 4/5 opplevde en del brun/svart/litt rød utflod/spotting. Dro på tidlig UL i uke 5+5, og fikk konstatert flere små blødninger ulike steder rundt fostersekken. Gynekologen ga meg 50/50 sjanse og formante ro, ingen hard fysisk aktivitet og ikke noe løfting. Jeg vet at slike anbefalinger er omstridt, men hun var kanskje av den gamle skolen. Uansett, gjorde som hun sa, og var tilbake da jeg var 7+2. Alle blødningene var borte, og den brune utfloden har så å si stoppet. Alt så normalt ut, så her har det iallfall gått over av seg selv. :) Lykke til!

Etter en MA og en exu er jeg gravid igjen, men ble bekymret da jeg jeg fra cirka uke 4/5 opplevde en del brun/svart/litt rød utflod/spotting. Dro på tidlig UL i uke 5+5, og fikk konstatert flere små blødninger ulike steder rundt fostersekken. Gynekologen ga meg 50/50 sjanse og formante ro, ingen hard fysisk aktivitet og ikke noe løfting. Jeg vet at slike anbefalinger er omstridt, men hun var kanskje av den gamle skolen. Uansett, gjorde som hun sa, og var tilbake da jeg var 7+2. Alle blødningene var borte, og den brune utfloden har så å si stoppet. Alt så normalt ut, så her har det iallfall gått over av seg selv. :) Lykke til!
Ååå, så fantastisk:woot: Herlig med sånne historier, gratulerer :Heartpink Kan tenke meg det er en enorm lettelse!

• Omsorg
Reactions: Tex
Takk for det. Ååå, så fantastisk herlig å høre at det ordnet seg for deg <3

• Omsorg
Reactions: Tex
Ååå, så fantastisk:woot: Herlig med sånne historier, gratulerer :Heartpink Kan tenke meg det er en enorm lettelse!
Takk for det. Ååå, så fantastisk herlig å høre at det ordnet seg for deg <3
Tusen takk for det! :Heartred Ja, jeg var helt sikker på at alt hadde gått til h***, så trodde nesten ikke på gynekologen som tok UL nå sist og ikke kunne se mer blod. Jeg kjenner jeg fortsatt ikke klarer å slippe jubelen HELT løs (pga. to tidligere kjipe opplevelser), så tar en uke av gangen og GLEDER meg til NIPT-en er ute av verden (er godt over 35, så får det om en måneds tid og blir nok roligere til sinns etter det). ;)

Tusen takk for det! :Heartred Ja, jeg var helt sikker på at alt hadde gått til h***, så trodde nesten ikke på gynekologen som tok UL nå sist og ikke kunne se mer blod. Jeg kjenner jeg fortsatt ikke klarer å slippe jubelen HELT løs (pga. to tidligere kjipe opplevelser), så tar en uke av gangen og GLEDER meg til NIPT-en er ute av verden (er godt over 35, så får det om en måneds tid og blir nok roligere til sinns etter det). ;)
Så bra!!Jeg har hatt en lignende opplevelse, med en MA tidligere i år. Fikk beskjed om hematom på tidlig UL nå, og fikk samme instrukser. Spent på ny UL i neste uke.

Så bra!!Jeg har hatt en lignende opplevelse, med en MA tidligere i år. Fikk beskjed om hematom på tidlig UL nå, og fikk samme instrukser. Spent på ny UL i neste uke.
Masse lykke til, krysser fingrene for deg! ❤️

Masse lykke til på ny ultralyd ❤️ Fikk du beskjed om å slappe av etc?

Er uke 6+2 i dag og var på ul pga blødning for en uke siden. Legen fant hematom på ca 2cm. Han sa at det kan forsvinne av seg selv, men at det øker litt sjansen for abort

• Elsker
Reactions: Lea
Er uke 6+2 i dag og var på ul pga blødning for en uke siden. Legen fant hematom på ca 2cm. Han sa at det kan forsvinne av seg selv, men at det øker litt sjansen for abort
Håper det for oss alle♥️ Jeg skal på ny ultralyd på mandag. Spent på om hematomet er der enda.

Back
Topp