Hematom i livmor og truende abort

Mammisen

Februarlykke 2015
Hei jenter..

Jeg var så klar for å bli kjent med dere og endelig kunne glede meg over graviditeten.. Men sånn ble det ikke... På fredag fikk jeg skarpe, stikkende smerter i magen, begynte å kaste opp og blø.. Dro rett til sykehuset og fikk konstantert truende abort. Først dagen etter fant de et stort hematom(blodansamling) i livmor. Ved andre ul fikk jeg vite at det er 80% sjanse for abort...

Jeg har vært på sykehuset flere ganger siden da, sovet der to ganger. Er så redd og så trist.. Ser på de fine bildene av den friske babyen min som kan dø uten at noe er galt med den.. Det er altoppslukende og hjerteskjærende...:(
 
Ånei!! Så forferdelig :( Er det ingenting de kan gjøre? :( Vet ikke helt hva jeg kan si for å trøste, annet enn at jeg håper virkelig det går bra!
 
Uff, føler med deg! ❤️
En forumvenn av meg fikk dette i fjor og da gikk det veldig bra. Hvile var visstnok tingen. Hematomet gikk tilbake av seg selv og kroppen absorberte det.
Har du hatt det lenge, og er det stort?
 
For en forferdelig opplevelse og beskjed å få [emoji17]
Håper så inderlig at du trosser alle prognoser og at dette går bra [emoji173]
 
Noe så vondt og tøft å stå i. Masse lykke til og håper på det beste for deg. Stor klem :Heartred
 
Skal krysse alt av fingre for deg!
 
Uff så trist [emoji17] Kan ikke tenke med hvordan det er å få den beskjeden en gang [emoji17]

Jeg skal krysse alt jeg kan for at det skal gå bra med deg og babyen [emoji173]️

Sender over en masse klemmer [emoji173]️
 
For en forferdelig beskjed å få kjære deg :( Jeg krysser alt jeg har for at det skal gå bra for dere to :Heartred
 
Håper så inderlig at det går bra med babyen din [emoji173]️ masse lykke til!
 
Uff, så forferdelig beskjed å få. Sender varme klemmer til deg og håper på det beste :Heartred
 
Dette var leit å høre :(
Jeg hadde et hematom i forrige svangerskap som ble oppdaget i uke 6. Blødde ganske mye, i uke 18 var hematomet absorbert.
Har hørt om andre her som har hatt det samme, hvor alt gikk helt bra! Har du fått vite hvor i forhold til fosteret henatomet ligger?
Håper, håper på det beste for deg ❤️❤️ Klem
 
Så utrolig trist [emoji174] For en forferdelig beskjed å få [emoji29] Håper på det beste [emoji173]
 
[emoji813]️masse gode tanker til deg[emoji813]️. Vært der du er nå. Ord blir fattige. Pass på hverandre.
 
Huff, krysser fingrene for dere :Heartred
 
Tusen takk alle sammen♡ Det er dessverre ikke noe å gjøre med et hematom, spesielt når jeg kun er 17 uker på vei. Det var et ganske stort et 7x5cm pluss litt til...

Jeg sov null og niks i natt, har gått inn i en slags panikklignende transe og hele kroppen min slo seg av.. Hodet funkerte ikke, tarmene fungerte ikke og musklene mine var helt låste.. Fikk komme inn til sykehuset siden jeg ikke har kjent liv siden søndag og der så vi en kjempeaktiv liten krabat som lå helt innat morkaka(dvs jeg tror det var hematomet, ellers har det blitt kjempelite på bare noen få dager.. jeg vet ikke hvor lang tid dette tar... noen..?), og på andre sida av livmora så ho en bitteliten bulk som visstnok er hematomet. Dersom det stemmer har det gått dra 7x5cm til mindre enn hodet pp babyen siden lørdag... Vi prøver å tenke positivt og gleder oss over at babyen fortsatt hopper rundt inni magen min. :Heartred:Heartpink:Heartblue

Dette blei veldig rotete, beklager det. Er så mye jeg vil si på en gang!!:bounce
 
Tusen takk alle sammen♡ Det er dessverre ikke noe å gjøre med et hematom, spesielt når jeg kun er 17 uker på vei. Det var et ganske stort et 7x5cm pluss litt til...

Jeg sov null og niks i natt, har gått inn i en slags panikklignende transe og hele kroppen min slo seg av.. Hodet funkerte ikke, tarmene fungerte ikke og musklene mine var helt låste.. Fikk komme inn til sykehuset siden jeg ikke har kjent liv siden søndag og der så vi en kjempeaktiv liten krabat som lå helt innat morkaka(dvs jeg tror det var hematomet, ellers har det blitt kjempelite på bare noen få dager.. jeg vet ikke hvor lang tid dette tar... noen..?), og på andre sida av livmora så ho en bitteliten bulk som visstnok er hematomet. Dersom det stemmer har det gått dra 7x5cm til mindre enn hodet pp babyen siden lørdag... Vi prøver å tenke positivt og gleder oss over at babyen fortsatt hopper rundt inni magen min. :Heartred:Heartpink:Heartblue

Dette blei veldig rotete, beklager det. Er så mye jeg vil si på en gang!!:bounce

Nei, det er det som er så håpløst med den situasjonen. Forstår godt hvordan du har det ❤️
Vi må bare håpe på det beste og at hematomet tørker inn uten å påvirke noe mer. Så lenge dette pågår, vil nok alt være ganske tøft, men husk at det kan gå bra :) ❤️
 
Nei, det er det som er så håpløst med den situasjonen. Forstår godt hvordan du har det ❤️
Vi må bare håpe på det beste og at hematomet tørker inn uten å påvirke noe mer. Så lenge dette pågår, vil nok alt være ganske tøft, men husk at det kan gå bra :) ❤️
Tusen takk. Ja, det er veldig tøft.. Jeg krisemaksimerer ikke noe særlig heller Tar det rolig på sofaen og koser med storebror når han er hjemme fra barnehagen. Det hjelper så veldig..!
 
Så skummelt og fælt det må være å oppleve dette [emoji173]️ Går jo rundt å bekymrer oss for at ting skal gå galt, vi trenger alle at det skal gå bra herfra og ut nå [emoji173]️Håper på det beste for dere!
 
Så skummelt og fælt det må være å oppleve dette [emoji173]️ Går jo rundt å bekymrer oss for at ting skal gå galt, vi trenger alle at det skal gå bra herfra og ut nå [emoji173]️Håper på det beste for dere!
Tusen takk. Ja nå er vi så langt at det er fælt om det ikke går veien.. ♡
 
Back
Topp