Hematom/blodansamling i livmor

SaraB

Flørter med forumet
Hei!
Jeg er førstegangsgravid i uke 11+2
På tidlig ultralyd i uke 8 ble jeg påvist en stor blodansamling (ca 5 cm) i livmor, som forklarte hvorfor jeg blødde litt nesten hele tiden i de første ukene.
Forrige helg (i uke 10+5) begynte jeg å blø igjen, bare et par timer om dagen, men jeg var ikke så bekymret siden det var lite og brunt blod.
I går kveld hadde jeg en veldig kraftig blødning med mye friskt blod og det kom ut en stor klump av blod. Har tenkt umiddelbart at det har vært en spontanabort og hadde allerede mista alt håp Heldigvis mannen overbeviste meg til å dra til legevakt der jeg fikk beskjed at den store klumpen ikke var et foster. Ble sendt til ultralyd og der kunne vi se vår lille som sprellte rundt uten problemer! Men blodansamlingen er fortsatt der selv om den er litt mindre nå (ca 3 cm).
Ble veldig redd i går, og er fortsatt det. Klarer ikke å konsentrere meg på noen ting og blir stressa av å tenke på at noe kan fortsatt går galt...
Har noen andre opplevd noen lignende med blodansamlinger i livmor? Hvordan gikk det? :Heartred
 
Jeg hadde blodansamling i livmor med nr to! Fikk en blødning i uke 6 og ble sendt på ul, der så de et hematom, men husker ikke hvor stort det var. Fikk beskjed om at det kunne gå fint, og hematomet ville bli absorbert eller tømme seg, men også at det var fare for at hematomet kunne «dra med seg» fosteret. Jeg ble sendt hjem på 4 ukers bedrest, og da jeg var tilbake på ul, så var hematomet borte uten at jeg hadde blødd en dråpe, og baby sprellet som bare det! Gutten er nå 6 år og alt gikk fint:happy:
 
Hei!
Jeg er førstegangsgravid i uke 11+2
På tidlig ultralyd i uke 8 ble jeg påvist en stor blodansamling (ca 5 cm) i livmor, som forklarte hvorfor jeg blødde litt nesten hele tiden i de første ukene.
Forrige helg (i uke 10+5) begynte jeg å blø igjen, bare et par timer om dagen, men jeg var ikke så bekymret siden det var lite og brunt blod.
I går kveld hadde jeg en veldig kraftig blødning med mye friskt blod og det kom ut en stor klump av blod. Har tenkt umiddelbart at det har vært en spontanabort og hadde allerede mista alt håp Heldigvis mannen overbeviste meg til å dra til legevakt der jeg fikk beskjed at den store klumpen ikke var et foster. Ble sendt til ultralyd og der kunne vi se vår lille som sprellte rundt uten problemer! Men blodansamlingen er fortsatt der selv om den er litt mindre nå (ca 3 cm).
Ble veldig redd i går, og er fortsatt det. Klarer ikke å konsentrere meg på noen ting og blir stressa av å tenke på at noe kan fortsatt går galt...
Har noen andre opplevd noen lignende med blodansamlinger i livmor? Hvordan gikk det? :Heartred


Heisann mitt forrige svangerskap blødde jeg fra uke 7-8 ish til uke 18-19. Da hadde jeg 2 hematomer. De sa det samme som andre svaret du fikk, det vil enten tømme seg eller absorberes. På meg skjedde begge deler. Nurket er nå 6 mnd og alt gikk fint. Jeg var ofte inne på ahus for sjekk og behandling. Gikk en periode på tabletter for å stoppe blødningen,det funket. Desverre så er det egt bare å se hvordan det går:Heartbigred

Nå er jeg gravid igjen og blør igjen (10 uker på veg). Ikke sett no hematom enda. Kan hende de ser det på neste ultralyd..

Jeg syntes det er skikkelig kjipt å blø og tenker hele tia på det.. eneste jeg må er å ta en dag av gangen..:Heartblue

Masse lykke til :Heartbigred
 
Back
Topp