Helvetesild!!!!!

*Eternal*

Flørter med forumet
Har jeg fått!
 
Merka på mandag at jeg ikke var helt i form, og tenkte at nå fikk jeg vel influensa. Vondt å stryke fingertuppene over huden.
Tirsdag gjorde det vondt da dusj-strålene traff venstre side av overkroppen. Onsdag morgen våknet jeg med ett sviende, brennende utslett fra venstre pupp i en lang remse til bak på ryggen.
 
Jeg hadde hørt om Helvetesild før, og googla det. Jupp, samme symptomer. Gikk til legen igår og fikk konstatert det.
Sååååååå jææææævli vondt!
 
Er satt igang med behandling... noen med erfaringer??
Hadde aldri trodd jeg skulle få DET liksom
 
Ja jeg hadde det da jeg var 22. Gammelmannssykdom vettu [8D]
Hadde på høyre side av kroppen, men fra magen og ned til hoftene bare.
Jeg skjønte heller ikke hva det var ,hadde så sykt vondt i ryggen og trodde jeg hadde løftet feil eller noe (jobbet på gamlehjem da) så fikk jeg jo det utslettet dagen før jeg dro til legen. FOr jeg tenkte at jeg må jo ha ødelagt ryggen min.-
Legen bøyde og bente på ryggen og undersøkte alt mulig, så skulle han kjenne på magen og da så han utslettet og nærmest ropte ut HERPES!!!! [&:] 
Det er jo Herpes varicella Zoster virus som forårsaker det, men jeg hadde blitt litt mer rolig om han først utbrød HELVETESILD [:D][:D][:D]
 
Vel, jeg ble sykemeldt i en uke tror jeg, men ingen behandling. Det går over av seg selv, men jeg vet at flere har fått noe antiviral behandling eller noe.
 
God bedring, det er j.... vondt ja!
 
Javisst er det herpes![&:] Har hatt munnsår (herpes) nå og da fra jeg var 8-9 år gammel.
Det hadde 70-80% av Norges befolkning sa legen.
 
Det var slik at herpes kunne ligge latent i kroppen og man kunne bli uheldig å få Helvetesild ja.
 
Jeg var redd for å smitte Lucas- og spurte om jeg skulle ta noen forhåndsregler.
Neida, han kom nok til å få herpesen eller annen gang i løpet av barndommen han også, de fleste barn får det..![&:] JADDA
 
Ja helvetesild er samme virus som vannkopper, så barna får det som vannkopper.
 
Munnsår er ett annet herpesvirus. Herpes Simplex [:D]
 
Pappa hadde det en gang når jeg var liten,han fikk det på ene siden i hodetVar helt grusomt å se på han hadde så sinnsykt vondt,
lå i fosterstilling på gulvet,før han ble kjørt til legevakten.Der fikk han morfin mot smertene.Han var sengeliggende en uke.

Massse god bedring[:)]
 
ORIGINAL: unemoren

Pappa hadde det en gang når jeg var liten,han fikk det på ene siden i hodetVar helt grusomt å se på han hadde så sinnsykt vondt,
lå i fosterstilling på gulvet,før han ble kjørt til legevakten.Der fikk han morfin mot smertene.Han var sengeliggende en uke.

Massse god bedring[:)]

 
I hodet??? Går det også an? Uff ble skremt her nå June.....Her er det kun fra puppen bak til ryggen- nå har det utviklet seg til blemmer. Men spiser på medisiner!!
Det BRÆNN!!!
 
ORIGINAL: *Eternal*

ORIGINAL: unemoren

Pappa hadde det en gang når jeg var liten,han fikk det på ene siden i hodetVar helt grusomt å se på han hadde så sinnsykt vondt,
lå i fosterstilling på gulvet,før han ble kjørt til legevakten.Der fikk han morfin mot smertene.Han var sengeliggende en uke.

Massse god bedring[:)]


I hodet??? Går det også an? Uff ble skremt her nå June.....Her er det kun fra puppen bak til ryggen- nå har det utviklet seg til blemmer. Men spiser på medisiner!!
Det BRÆNN!!!


Var med i pannen på den ene siden,så helt merkelig ut.Ikke meningen å skremme deg.Men han fikk det ikke i kroppen kun der.Gikk veldig fint med han.Pappa fikk ingen medisiner.Kun morfin den ene dagen mot smertene.Så tok han paracet resten.
 
God bedring[:)]
 
Back
Topp