Helt utrolig

bakemamma

Elsker forumet
Må nesten le litt her jeg sitter..
På torsdag var jeg på sjukehuset for oppfølging. Hadde da først time hos JM.
Hu klarer å si at jeg er 27+4 på vei. Selv om terminen er den 27. april.
Ticker og BV sa at jeg var 27+1 den dagen..
Så var det time hos lege på samme sted... Hu sier da at jeg var 27+2...

Men alle er uansett enig om at jeg har termin 27. april ;-)

Nå skal det sies at selv om jeg er hos JM på mandager, så er aldri uke + dager likt hos henne heller... Jeg kan være akkurat på uka, eller jeg kan være uka + ett par dager... Merkelig det der altså :-p

Hehe... Godt jeg bare tenker på slutten av april, og ikke nøyaktig hvor mange uker og dager det har gått xD

hehe... akkurat samme som meg bare at det gjeler termindato..

har fått 31 mars på ul 10 april på ul og 25 april på ul.
jordmor sier menstermin er 1 april og legen 2 april.
jeg vet at baby'n ble unnfanget fredag 8 juli så blir spennende å se når prinsessa kommer ut :)

legen sa at det var 40+3 som  var den nye lengden på et norsk svangerskap 3 dager lengre enn england, spania, frankrike og italia... :s

hørt om flere som har 1 dag slingring hos lege i forhold til jordmor....kan det ha noe med skuddår i år å gjøre? at noen glemmer å plusse på den ekstra dagen når de teller dager frem til termin?

BlackBeauty skrev:
hørt om flere som har 1 dag slingring hos lege i forhold til jordmor....kan det ha noe med skuddår i år å gjøre? at noen glemmer å plusse på den ekstra dagen når de teller dager frem til termin?

helt sikkert + at kanskje jordmor eller lege ikke har fått med seg at det har fått i fra 282 dager tl 283 dager..

Sjukehuset sier 40+3, og da er jeg jo en dag lenger enn det tickeren min sier.
Men den er like herlig enig med alle om termin dato etter ul.

Så det kan jo ikke være noen som har glemt den ekstra dagen heller... Ikke at det er så nøye, synes bare det er veldig komisk ;-)

Uansett gleder jeg meg til den lille kommer :-D

Hmm, jeg vet sannelig ikke om de regner 40+2 eller 40+3 her, jeg. Har fått med meg at det har blitt 40+3 siden sist jeg var gravid.
På alle kontroller jeg har vært har uketallet stemt, ihvertfall

Begynner å lure litt på om ikke JM regna 40+2 i starten.. Hu fikk nemlig terminen min til å bli den 30. april... Jeg fikk den til å bli 28. april, mens ordinær UL sa 27. april..
Men nå er de i alle fall enig om dato alle mann :-D

Så nå gjenstår bare å se om jeg får til termin denne gangen også :-p

Back
Topp