Helt perfekt!

Unnimamma91 skrev:

Påskeharen skrev:
Jeg forstår at det er rart, uforståelig eller noe liknende at de fruktbare enkelte er kresne på hvilken måned osv. Siden de lager barn selv må de få lov til å gjøre noe de har lyst til, men å abortere eller adoptere bort pga feil måned, kjønn eller noe er helt ...
For å si det mildt - feil.

Det er bare et lite og uskyldig menneskebarn vi egentlig snakker om uansett måned, kjønn, hårfarge, øyenfarge +++!

Og jeg mener at det var uhøflig av dem å reagere eller kommentere negativt om en eller flere visse måneder, fordi vårt barn er ikke deres barn en gang. Ønsker de seg et maibarn, høstbarn eller noe har de et eget liv å skape det selv!

Selvfølgelig må de få lov til det, men jeg synes det er helt på tryne å hoppe over en måned bare for å ikke få desember baby  Da vet de ikke hvor fantastisk det er å føde i desember

Mhm :) Synd for dem som ikke valgte å oppleve det selv :)

Det er sikkert sant - i måneder med høyt antall fødende, er det sikkert (forhåpentligvis) flere folk på vakt, både av jordmødre og leger. Så det kan kanskje være like stor ventetid før man får hjelp i en "rolig" måned som i en "travel" en...

Vårt eldste barn er født 30. Desember. Hun blir nå 11 år. Hun plages selv av at hun er født så sent, hun er både yngst og minst i klassen. Hvis noen spør hvor gammel hun er svarer hun elleve, siden alle andre er d. Og det er liksom ikke noe stas å bli ett år eldre når det er 2 i klassen som har bursdag 2. Jan. Så når hun endelig ble 10 ble de andre 11. Og når de skal inn på ting som krever aldersgrense, så blir hun utestengt. Jeg prøver og få fram positive ting med å være født lille nyttårsaften, men det ser hun ikke selv. Hun er sterk faglig, så det har aldri vært noe problem. Men som lærer ser jeg at det ofte er sammenheng mellom svake elever og elever født sent på året. Jeg mener ikke det skal være avgjørende, men hvis noen vil Unngå å få barn sent på året, så må da de få gjøre det uten å bli kritisert for det. Sist skulle vi ha barn i juli, men mistet i nov. Vi valgte da å ta et par mnd pause i prøvinga for å få et vårbarn denne gangen. Det betyr ikke at vi ikke ønsket det nok. Hadde selvfølgelig ikke tatt det bort om det skulle komme før!! Men siden jeg er så heldig å bli raskt gravid, så hadde jeg muligheten til det.

3.gull skrev:
Vårt eldste barn er født 30. Desember. Hun blir nå 11 år. Hun plages selv av at hun er født så sent, hun er både yngst og minst i klassen. Hvis noen spør hvor gammel hun er svarer hun elleve, siden alle andre er d. Og det er liksom ikke noe stas å bli ett år eldre når det er 2 i klassen som har bursdag 2. Jan. Så når hun endelig ble 10 ble de andre 11. Og når de skal inn på ting som krever aldersgrense, så blir hun utestengt. Jeg prøver og få fram positive ting med å være født lille nyttårsaften, men det ser hun ikke selv. Hun er sterk faglig, så det har aldri vært noe problem. Men som lærer ser jeg at det ofte er sammenheng mellom svake elever og elever født sent på året. Jeg mener ikke det skal være avgjørende, men hvis noen vil Unngå å få barn sent på året, så må da de få gjøre det uten å bli kritisert for det. Sist skulle vi ha barn i juli, men mistet i nov. Vi valgte da å ta et par mnd pause i prøvinga for å få et vårbarn denne gangen. Det betyr ikke at vi ikke ønsket det nok. Hadde selvfølgelig ikke tatt det bort om det skulle komme før!! Men siden jeg er så heldig å bli raskt gravid, så hadde jeg muligheten til det.

ja, selvfølgelig må de få lov ;) Men jeg må få lov å synes det er teit av dem.. ;)

Selvfølgelig er det ikke veldig praktisk, men det er ikke ofte livet er praktisk!

Unnimamma91 skrev:

3.gull skrev:

ja, selvfølgelig må de få lov ;) Men jeg må få lov å synes det er teit av dem.. ;)

Selvfølgelig er det ikke veldig praktisk, men det er ikke ofte livet er praktisk!

Enig med deg Unnimamma, selv om det er dumt at alder og aldersgrenser ha så mye å si, så kommer den tiden da aldersgrensen har veldig mye å si (utesteder, lappen etc.) og da er det ikke en selvfølge at en kun henger med de i klassen lengre, da har en ofte vennegjenger på tvers av årstall og bursdager...... Og er man sent ute, og kan komme til å slite faglig, er det lov å utsette skolestart.
Jeg er og enig med Imogene, viss jeg hadde valgt å ikke få septemberbarn, så hadde jeg heller ikke hatt den fantastiske personen på tre år som jeg har nå <3<3<3

Jeg skulle ønske at det ikke var så rigid i skolevesenet - at alle som er født f.eks. i desember MÅ begynne sammen med de som er født i samme år. Skulle ønske man kunne vurdere, hvis noen ville vente (foreldrene mente at barnet kanskje ikke var helt skolemodent), så var det greit. Men nå skal det veldig mye til å få utsette skolegang.

Leste et sted at det var forsket mye på ADHD i skolen, og det var gjort en oppdagelse at veldig mange av disse elevene som var satt i denne båsen slett ikke hadde annet problem enn at de var født sent på året - og var kanskje ikke like flinke til å sitte rolig og lytte som sine klassekamerater som var mange måneder eldre...

Jeg er født i oktober selv, og syntes det var litt kjipt å ikke kunne være med på byen da de andre i gjengen var blitt 18 (og tro meg, jeg prøvde med falskt legg og hele pakka... men det gikk stort sett ganske dårlig :) ). Men ellers har det gått bra. :)

Vil bare påpeike en ting :p det med at vi ønsket oss april/mai barn, så begynte vi å prøve i juli .. Men hadde det ikke klaffa så fort som det gjorde så hadde vi heller ikkje stoppa å prøve å bli gravide. :) uansett hvilken måned en får barnet så er jo det hjertelig velkommen, men må jo vere lov å prøve å få de til å klaffe sånn at du får p ei tid så passer best for dere som familie:) vi var så heldige at det klaffa med en gang :)

Det blir helt feil i hode å slutte å prøve for å slippe høstbarn HVIS man sliter med å bli gravid. Det tok oss 18 månder + og 6 månder med hormoner og tror ikke legen hadde blitt så blid på meg om jeg sa at nei nå tar vi en pause for da slipper vi å få barn i desember.
Det lille julemirkalet vårt er det beste som har hendt oss ♥ 

Når det kommer til antall babyer så er Eiriken født på julaften, og julaften 2008 ble det født 19 barn på KK. Så det var tydelig vis flere som tenkte som meg :-)  

Jeg har også fått kommentarer opp at april er en fantatisk måned å få barn, for da har vi hele våren og sommeren foran oss

Vi har et maibarn fra før og planla et vår/sommerbarn denne gangen også. Heldigvis har jeg ingen problem med å bli gravid. Hadde jeg hatt det, hadde det selvfølgelig ikke spilt noen rolle når på året jeg ble gravid. Jeg hadde ihvertfall ikke sluttet å prøve for å unngå et høst/vinterbarn. Det synes jeg høres merkelig ut.!

Vi startet prøvinga rett etter bryllupet vårt i mars, skulle hatt baby i januar & mars 2012 men mistet begge gangene....... for oss har det ingenting å si hvilken dato babyen kommer, trodde aldri jeg ville oppleve det jeg har opplevd - men det er en stor LYKKE at spiren nå sitter <3 og at vi endelig skal oppleve det største mirakel <3

Selv synes jeg det å få barn på våren er veldig fint. Har et barn født i slutten av mars og da er det lettere å komme seg ut på tur. Trenger ikke så mye klær på babyen osv. Vi har også et barn født i januar og da er det ikke alltid like greit å komme seg ut. Har ikke så lyst å ta med et nyfødt barn på tur slik vinteren i Trondheim har vært de siste åra med flerfoldige minusgrader.

Idus87 skrev:
Vi startet prøvinga rett etter bryllupet vårt i mars, skulle hatt baby i januar & mars 2012 men mistet begge gangene....... for oss har det ingenting å si hvilken dato babyen kommer, trodde aldri jeg ville oppleve det jeg har opplevd - men det er en stor LYKKE at spiren nå sitter <3 og at vi endelig skal oppleve det største mirakel <3

Så herlig at spira nå sitter godt!
Nei, når disse små melder sin ankomst spiller virkelig ingen rolle. Bare de kommer <3

Sillebedille skrev:
Vi har et maibarn fra før og planla et vår/sommerbarn denne gangen også. Heldigvis har jeg ingen problem med å bli gravid. Hadde jeg hatt det, hadde det selvfølgelig ikke spilt noen rolle når på året jeg ble gravid. Jeg hadde ihvertfall ikke sluttet å prøve for å unngå et høst/vinterbarn. Det synes jeg høres merkelig ut.!

Jeg blir også lett gravid ( 2 mnd første gang, 1 mnd andre gang) - noe jeg da ikke visste når vi prøvde på førstemann. Derfor er han født i desember - vi ville ha et barn og brukte de sjansene vi fikk :o)
Andre gang startet vi prøvingen på et annet tidspunkt, så vi kanskje ville få et barn på våren/forsommeren. Jeg kunne ikke tenke meg å gå høygravid på sommeren, for termostaten min er helt ute av vater når jeg går gravid.

Imogene skrev:

Sillebedille skrev:

Jeg blir også lett gravid ( 2 mnd første gang, 1 mnd andre gang) - noe jeg da ikke visste når vi prøvde på førstemann. Derfor er han født i desember - vi ville ha et barn og brukte de sjansene vi fikk :o)
Andre gang startet vi prøvingen på et annet tidspunkt, så vi kanskje ville få et barn på våren/forsommeren. Jeg kunne ikke tenke meg å gå høygravid på sommeren, for termostaten min er helt ute av vater når jeg går gravid.

Helt enig! Gla jeg slipper å gå høygravid om sommeren!

Barnet er selvfølgelig perfekt uansett når det kommer. Og hvis en strever med å bli gravid blir det dumt å hoppe over et par mnd. Men jeg blir gravid fort og ville derfor prøve å få på våren. Da eldste ble født i des var det rundt - 20 hele Jan, så vi holdt oss inne. Synes det var tungvint. Denne gangen vil jeg også prøve å gå hjemme litt lenger, så klarer jeg å strekke det til juni, så har jeg som lærer ferie til aug. Samtidig som det er praktisk å begynne å jobbe når et nytt skoleår begynner. Er man så heldig å bli gravid med en gang, så kan en vel få lov til å prøve å unngå et par mnd uten å bli kritisert for det. Etter å ha fått desemberbarn og septemberbarn ville vi prøve og få et vårbarn.

3.gull skrev:
Barnet er selvfølgelig perfekt uansett når det kommer. Og hvis en strever med å bli gravid blir det dumt å hoppe over et par mnd. Men jeg blir gravid fort og ville derfor prøve å få på våren. Da eldste ble født i des var det rundt - 20 hele Jan, så vi holdt oss inne. Synes det var tungvint. Denne gangen vil jeg også prøve å gå hjemme litt lenger, så klarer jeg å strekke det til juni, så har jeg som lærer ferie til aug. Samtidig som det er praktisk å begynne å jobbe når et nytt skoleår begynner. Er man så heldig å bli gravid med en gang, så kan en vel få lov til å prøve å unngå et par mnd uten å bli kritisert for det. Etter å ha fått desemberbarn og septemberbarn ville vi prøve og få et vårbarn.

Det er jo det jeg sier, at jeg synes ikke noe om det! Å såvidt jeg vet så er det er fritt land, der jeg kan uttrykke mine egne meninger :P
Hvis de ikke vil ha mine meninger, så får de la vær å skrive om det på forum :P

Vi ønsket oss et vår barn. Helt ærlig, jeg var høygravid på sommern og jeg slet skikkelig.
Vi har vært heldig å ikke måtte jobbe for å få barnet vi ønsket oss.
Jeg syns ikke det er galt og planlegge sånt, men skulle jeg få et sommern barn til, blir det på ingen måte fjernet pga mnd ikke passer.

Syns det skal være opp til hver og en enkelt om hva som passer folk best å få baby, uten å dømme folk for det. Vi er alle forskjellige, og vet selv hva som passer best for oss

Jeg dømmer, sånn er det bare ;) Og heldigvis har jeg lov, for dette er et forum, og da må man regne med sånt hvis man sier hva man mener..

Back
Topp