Helt perfekt!

Imogene

Forumet er livet
VIP
Det er reaksjonen jeg får når jeg blir spurt om terminen.
Tydeligvis er april (jeg har termin 11.04) en veeeldig bra måned å få barn i!
Var ikke SÅ mange kommentarer om måneden da jeg skulle ha sønnen vår - da var terminen i desember. Synes dog DET var den perfekte måneden jeg, for da kom jo akkurat han

Skal bli artig med vårbarn!

Hihi, så artig:) Jeg har ikke hørt noe om hverken april, eller september jeg:D men tror alle måneder er perfekte å få onge i :D

Tror nok alle måneder har sin sjarm, ja.
Vi har overhodet ikke peilet oss inn på noen måned. Vi ville bare ha barn, vi

Så bra! Jeg er driit irritert på alle som klager på at det er dumt med termin i desember! Jeg hadde jo det, og det var sinnsykt irriterende at ALLE skulle kommentere det! Alle bare "Ja, da får du knipe igjen til over nyttår" 
Han kom 31. desember :P lol

Så bra! Jeg er driit irritert på alle som klager på at det er dumt med termin i desember! Jeg hadde jo det, og det var sinnsykt irriterende at ALLE skulle kommentere det! Alle bare "Ja, da får du knipe igjen til over nyttår" 

~testomania~ skrev:
For å være helt ærlig, så er jeg veldig glad for at jeg ikke skal ha barn fra september og utover, det ville vanskeliggjort alt veldig for oss mtp barnehage. Så jeg ser den der med "perfekt" tid å få. Men jeg ville aldri valgt bort et barn pga termindato altså!!

Blir spennende med vårbarn, har ikke hatt barn mens det har vært kaldt før. Litt mer tungvindt mtp kledning og sånt, men kommer til å bli sååååå fint:)

Jeg er kommuneansatt med ansattprioritet hva bhg angår - så for oss har det aldri vært noe tema. Gutten vår med bursdag i desember fikk plass fra september året etter - han skulle jo egentlig ikke hatt før han var 20 mnd etter regelverket. Vi takket ja og betalte for plassen et par mnd før vi begynte å bruke den.

Nei, velge bort barn pga termindato høres jo HELT fjernt ut. Håper virkelig ikke det er noen som gjør det....?

For meg blir det kontrast med vårbarn! Januar var en kald mnd, for ikke å snakke om februar - og da var gutten min bare 2 mnd. Kunne ikke gå ut i mange minusgrader med et så lite barn, var veldig redd for virus. Aberet med vårbarn er at det er lettere å få brystbetennelse da, men det får jeg ta om/når/hvis det kommer

Unnimamma91 skrev:

Jeg skjønner faktisk ikke helt greia. Ei venninne fikk barn 2 mnd før meg (altså i oktober) og det er ingenting som tilsier at sønnen min er desemberbarn - hvis det er slik at man gjerne bruker argumentet "senere i utviklingen". I forhold til barn født i første halvår er han jo litt yngre selvsagt, men jeg har igrunnen få bekymringer rundt hans skolestart. Han kan snart hele alfabetet allerede
Min kom 17.12, en uke før jul. Var såå kos <3

Imogene skrev:

Unnimamma91 skrev:

Jeg skjønner faktisk ikke helt greia. Ei venninne fikk barn 2 mnd før meg (altså i oktober) og det er ingenting som tilsier at sønnen min er desemberbarn - hvis det er slik at man gjerne bruker argumentet "senere i utviklingen". I forhold til barn født i første halvår er han jo litt yngre selvsagt, men jeg har igrunnen få bekymringer rundt hans skolestart. Han kan snart hele alfabetet allerede
Min kom 17.12, en uke før jul. Var såå kos <3

ikkesant :) De er helt i rute utviklingsmessig i forhold til seg selv, og det er det som teller :)

Helt magisk å gå å vente på babyen sin i juletider <3

Denne gangen var graviditeten nøye planlagt her :) ble jo gravid på bryllupsreisa, slutta på p- pillene rett før bryllupet:) trodde ikkje at eg kom til å bli gravid på første forsøk da :p planen/ønsket var april-mai baby :) sist fikk vi i august og eg er i elendig form når eg er gravid , både den gangen og denne og var helt forferdelig for meg å gå høygravid på varmeste sommeren.. Så april mnd er perfekt for oss å få baby på og:) håper tiden går kjempefort framover :)

Det sier de til meg og med tanke på å få aprilbarn:-)..Jeg tenker ikke så mye over det,-men det er fordi jeg er overlykkelig for at det ser ut til å gå godt.Så for meg er det uvesentlig,-for jeg har ikke muliheten til å "planlegge";-)

Jeg har også hørt det samme, at det er en perfekt tid å få barn på. Sist fikk vi barn i slutten av november, og bortsett fra at det var litt stress med usikkerhet mtp barnehageplass, så var det ikke noe problem med det.

Har en venninne som sliter med å bli gravid, og hun vurderer nå å ta en pause i prøvinga slik at hun "ikke risikerer å få høstbarn". For det vil de ikke ha råd til, hvis de ikke får barnehageplass. Synes det høres merkelig ut. For min del er det virkelig likegyldig når på året barnet kommer.

Men jeg synes det er en uting at det kun er ET samordnet opptak i bhg hvert år.

angara skrev:
Jeg har også hørt det samme, at det er en perfekt tid å få barn på. Sist fikk vi barn i slutten av november, og bortsett fra at det var litt stress med usikkerhet mtp barnehageplass, så var det ikke noe problem med det.

Har en venninne som sliter med å bli gravid, og hun vurderer nå å ta en pause i prøvinga slik at hun "ikke risikerer å få høstbarn". For det vil de ikke ha råd til, hvis de ikke får barnehageplass. Synes det høres merkelig ut. For min del er det virkelig likegyldig når på året barnet kommer.

Ah, jeg synes det er skikkelig teit å ta "prøvepause" for å ikke på barn en spesiell måned! Da vil man det ikke nok mener jeg..

Jeg har hørt at det fødes flest barn i april faktisk :)
"mange som produserer i sommer" = april baby <3

Kan bli trangt på sykehuset, hehe.. 

Unnimamma91 skrev:

angara skrev:

Ah, jeg synes det er skikkelig teit å ta "prøvepause" for å ikke på barn en spesiell måned! Da vil man det ikke nok mener jeg..

Enig.
Jeg kjenner det provoserer meg litt, når folk sier de ikke vil ha barn sent på året - og da tenker de ikke på bhg-plass heller.
Veldig glad vi ikke tenkte sånn, da ville vi ikke fått den vidunderlige desembergutten vi fikk Skjønner liksom ikke helt hvorfor det er mer stas tidligere på året. Jeg er virkelig ikke mer "fornøyd" med april enn jeg var med desember måned.

Jeg forstår at det er rart, uforståelig eller noe liknende at de fruktbare enkelte er kresne på hvilken måned osv. Siden de lager barn selv må de få lov til å gjøre noe de har lyst til, men å abortere eller adoptere bort pga feil måned, kjønn eller noe er helt ...
For å si det mildt - feil.

Det er bare et lite og uskyldig menneskebarn vi egentlig snakker om uansett måned, kjønn, hårfarge, øyenfarge +++!

Og jeg mener at det var uhøflig av dem å reagere eller kommentere negativt om en eller flere visse måneder, fordi vårt barn er ikke deres barn en gang. Ønsker de seg et maibarn, høstbarn eller noe har de et eget liv å skape det selv!

jeg må innrømme at når vi begynnte prøvingen så tenkte jeg på at det hadde vært koselig med vårbarn, hele sommeren i babytiden og lang ferie før barnehagestart i August......, MEN hadde ikke ting funket på første forsøk (eller forsøk 0, vi var egentlig ikke kommet igang enda ;) ) så hadde vi fortsatt selv om det hadde blitt juli-september eller desember, hadde ikke hoppet over mnd. september var en perfekt mnd. for meg sist og det samme hadde desember, januar og mai blitt :)
Og når det kommer til desemberbarn tenker jeg hvor koselig det må være å lige på barsel i juletiden og få komme hjem med verdens beste jule eller nyttårspresang.

Ang det at det med flest folk som har bursdag i april......Det fødes ikke flest barn i april, men alle som blir norske statsborgere uten fødselsnummer får tildelt 1. april som bursdag ;)

Påskeharen skrev:
Jeg forstår at det er rart, uforståelig eller noe liknende at de fruktbare enkelte er kresne på hvilken måned osv. Siden de lager barn selv må de få lov til å gjøre noe de har lyst til, men å abortere eller adoptere bort pga feil måned, kjønn eller noe er helt ...
For å si det mildt - feil.

Det er bare et lite og uskyldig menneskebarn vi egentlig snakker om uansett måned, kjønn, hårfarge, øyenfarge +++!

Og jeg mener at det var uhøflig av dem å reagere eller kommentere negativt om en eller flere visse måneder, fordi vårt barn er ikke deres barn en gang. Ønsker de seg et maibarn, høstbarn eller noe har de et eget liv å skape det selv!

Selvfølgelig må de få lov til det, men jeg synes det er helt på tryne å hoppe over en måned bare for å ikke få desember baby  Da vet de ikke hvor fantastisk det er å føde i desember

Men er det altså slik at så mange barn fødes i april? Jeg så en statistikk over månedene og antall fødsler en gang for lenge siden, men har glemt hvor det var...

Sist fødte jeg i november, det var den måneden med færrest fødsler av alle. Likevel måtte jeg vente i over 1 time på anestesilegen da jeg lå og strevde og det oppsto komplikasjoner under fødselen, han var opptatt med 2 hastekeisersnitt på en gang og jeg måtte vente. Hvordan skal det da gå hvis det er stappfullt av fødende????

angara skrev:
Men er det altså slik at så mange barn fødes i april? Jeg så en statistikk over månedene og antall fødsler en gang for lenge siden, men har glemt hvor det var...

Sist fødte jeg i november, det var den måneden med færrest fødsler av alle. Likevel måtte jeg vente i over 1 time på anestesilegen da jeg lå og strevde og det oppsto komplikasjoner under fødselen, han var opptatt med 2 hastekeisersnitt på en gang og jeg måtte vente. Hvordan skal det da gå hvis det er stappfullt av fødende????

Det er nok bare tilfeldig, de store fødeavdelingene som har så mye hele tiden har nok flere leger på vakt.

Se ellers svaret mitt over :)

Jeg har også hørt at april er en måned det fødes mange barn i - fordi den er et resultat av ferietiden ;-)
Men - da jeg fødte sønnen vår var det helt texas på føden, og folk lå tilogmed på gangen. Han ble født 17. desember. Ikke vet jeg om det var pga nedbemanning og ferieavvikling, men det ble ihvertfall født veldig mange desemberbarn i 2008.

Back
Topp