Helt likt svangerskap som forrige gang, men annet kjønn?

Klarfornestemann

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Sensommerbarna 2019
Hei! Sniker fra August19 her!
Jeg er gravid med nr 2 - og hittil kjennes alt helt likt ut som forrige svangerskap! Derfor tror jeg at jeg får en gutt til :)

Dere som vet kjønn på babyen i magen - hvordan føles svangerskapet hittil iforhold til graviditeten med søsken? Er det stor forskjell eller kjennes det likt? Og hvilke kjønn er babyen i magen og søsken? :)
 
Fikk gutt for 11 år siden. Venter jente nå. Bortsett fra at jeg var lengre kvalm (noen små uker,kastet opp en gang) med gutten (5 uker med jenta,kastet aldri opp) så tror jeg det meste er likt. Ingen plager med noen av de, litt mer vondt i ryggen nå men er tross alt 12 år eldre også enn sist jeg var gravid :)
 
Jeg har vært gravid med jente og gutt før og er gravid med jente igjen nå, og for meg har svangerskapene med jentene vært ganske likt. Med gutten fant jeg ikke ut at jeg var gravid før jeg var 8 uker på vei fordi formen ellers var på topp... bare litt trøttere enn vanlig. Med første jenta vår jeg skikkelig dårlig frem til uke 14, og uggen resten av svangerskapet. Så langt denne gangen er jeg fremdeles kvalm i uke 24. Føler meg også generelt dårlig og "veldig gravid" slik jeg var med storesøster. Så jeg var absolutt ikke overrasket da vi fikk vite at det var ei jente på OUL
 
Fikk gutt for 11 år siden. Venter jente nå. Bortsett fra at jeg var lengre kvalm (noen små uker,kastet opp en gang) med gutten (5 uker med jenta,kastet aldri opp) så tror jeg det meste er likt. Ingen plager med noen av de, litt mer vondt i ryggen nå men er tross alt 12 år eldre også enn sist jeg var gravid :)
Tusen takk for svar :)
 
Jeg har vært gravid med jente og gutt før og er gravid med jente igjen nå, og for meg har svangerskapene med jentene vært ganske likt. Med gutten fant jeg ikke ut at jeg var gravid før jeg var 8 uker på vei fordi formen ellers var på topp... bare litt trøttere enn vanlig. Med første jenta vår jeg skikkelig dårlig frem til uke 14, og uggen resten av svangerskapet. Så langt denne gangen er jeg fremdeles kvalm i uke 24. Føler meg også generelt dårlig og "veldig gravid" slik jeg var med storesøster. Så jeg var absolutt ikke overrasket da vi fikk vite at det var ei jente på OUL
Spennende - jeg tror også man er mer dårlig med jente :p
 
Var myyyye verre kvalme med jenta enn nå som jeg venter gutt. Rygg og bekken er også mindre plagsomt nå.
 
Mine svangerskap har vært skremmende like. Gutt, jente, gutt. Men jeg har blitt litt dårligere for hvert svangerskap. Det er nok veldig individuelt :)
 
Jeg mistenkte jente denne gangen da jeg var mye mer trøtt og kvalm i 1.trimester. Var ikke kvalm en dag med gutten min. Jeg venter jente nå, så stor forskjell de første ukene vertfall.
 
Har gutt fra før og venter gutt igjen. Med første var jeg bare litt kvalm en eneste dag og var i ganske god form og full jobb hele svangerskapet, selv om jeg sov dårlig og var sliten på slutten. Denne gangen kvalm en drøy ukes tid og uggen når sulten flere uker til. Har også hatt mer plager med bekkenet og mer sliten denne gangen, men det kan jo skyldes at jeg har vært forkjølet 100 ganger til nå føles det som, og ikke har mulighet til å hvile så mye etter jobb pga aktiv 4-åring. Har klart meg med kun egenmelding hittil, men det blir nok i allefall delvis sykemelding etterhvert. Føler mer behov for å ta hensyn til meg selv og er i en tryggere jobbsituasjon i forhold til å tørre å bli sykemeldt nå.
 
Fikk gutt sist og var totalt utmattet hele svangerskapet. Var i utgangspunktet i bedre form da enn nå. Jente denne gang og er i mye bedre form dette til tross for at jeg har en mer hektisk jobb og en 2 åring å løpe etter.
 
Back
Topp