Helt kaputt

hoppedusa

Gift med forumet
VIP
Aprilbarna`15
Jeg var på samling i helgen på NTNU med faget jeg tar. Energien min har begynt å hangle igjen de siste 2 ukene, og har nådd bunnen igjen.. Er helt ferdig i dag. Hjelper sikkert ikke at jeg har sovnet sent pga intens kløe de siste netterne. Og ungen som vekker meg hver natt.

Var hos legen som har følgt meg opp i svangerskapet på onsdag og hun ville egentlig sykemelde meg. Men jeg føler at jeg jobber jo så lite. 40%. Og det gir meg så mye å være på jobb, får tankene bort og energien på jobb er på topp (dog helt på bunnen etterpå). Jeg får kommet meg ut og føler meg nyttig.

Noen andre som er helt kaputte?
Er i uke 20 nå, så burde jo være på "topp" og ikke på bunn...:/

Jeg er også 20 uker, og sliter fortsatt med kvalme og null energi :( Jeg jobber 20% og kommer nok ikke til å gå opp noe i stilling før jul hvertfall. Ser ingen grunn til å presse kroppen mer enn nødvendig. Det viktigste er deg og babyen i magen :)

Sykemeldt 50% her og kjenner at det er nok.. første uka gikk det over all forventning og jeg lekte med tanken om å øke til 80% jobb.. men den siste uka har jeg kjent at kroppen ikke tåler noe mer, i hvert fall ikke om jeg skal ha noe overskudd til det som må gjøres hjemme.. SÅ trøtt om kveldene og orker ingenting..! Spesielt etter 2 arbeidsdager, sover jeg nesten hele påfølgende fridag.. slitsomt altså! Men veldig fornøyd om jeg klarer 50% frem til permisjonen.. enda mer fornøyd om jeg klarer mer, men vil ikke presse på om formen ikke blir bedre.. kvalme og uvellhet/svimmelhet kommer gjerne over meg om jeg gjør for mye på jobb f.eks..

Er forresten 21 uker imorra...

Jeg er så enig i det du skriver! 2. Trimester som liksom skulle være da energien kom tilbake? Hakke sett noe til den jeg! Blir helt utslitt av å gå en halvtimes tur.. Lurer på hvordan dette skal gå jeg.... :(

Jeg er sykmeldt, men noen dager kan man jo gå på veggen.
Om du er en person som liker at ting skjer osv, kan det fort bli lange dager å gå hjemme.
Men nå studerer du i tillegg?
Du må nesten kjenne på kroppen din selv, hva du orker, og hva du tror vil være best for deg.
Noen synes det er godt å kunne ta det med ro hjemme, andre blir kanskje rastløse og mindre godt humør.
Hva med å redusere stillingen litt fram til jul, så kan du jo føle på det?

Likevel, det høres jo ut som om du stortrives i jobben din, og det er jo bra! :-)
Nei, tenk på deg selv, og hva du føler vil gi deg mest glede og overskudd! :-)
Også er det jo aldri for sent å ombestemme seg heller! :-)

Jeg har nettopp gått på en smell igjen og i morgen bærer det til legen og jeg antar det blir ny sykemelding. Kanskje 40% sykemelding eller noe i den dur. Jeg har null energi, er kjempe sliten og etter jobb er jeg helt kaputt. Den siste uken har jeg hatt økende kvalme og uggenhet. På fredag måtte jeg legge meg på gulvet på jobb en halvtimes tid for jeg var så dårlig, svimmel, kvalm og uggen og det endte med at jeg gikk hjem. I dag har hele dagen gått med til kvalme og ubehag og jeg var helt skutt etter en halv dag på jobb så dette går ikke helt slik jeg hadde tenkt. Synes det er helt pyton å ikke kunne jobbe 100%, og har fått en del kommentarer på jobb om at jeg burde ta meg sammen, synes det er dumt for jeg føler virkelig at jeg gjør så godt jeg kan. Etter en 7 timers arbeidsdag (jeg har egentlig 9.5 timers dager men det klarer jeg ikke) er jeg utslitt og har ingen energi til noen ting, det er så vidt jeg klarer å få lagt middag. Mannen er vekke og jeg har ingen som kan hjelpe med hundelufting, middagslaging eller rydding så her hjemme flyter det, for husarbeid finnes det ikke energi til. Synes det er dumt at jeg nå er 20+6 og ikke i bedre form....
Oops det ble en skikkelig lang klageremse det der...

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som er sliten, fordi om jeg skulle ønske at alle var i kjempe fin form.

Det er så utrolig kjipt å føle at man ikke strekker til. Vil jo så gjerne, men det går bare ikke.

Jeg tok en egenmeldingsdag i dag, hvis jeg føler meg lik i morgen ringer jeg legen og spør etter sykemelding i allefall ut uken.

Heldigvis holder elevene på med prosjekt så jeg får ikke så dårlig samvittighet for om de skulle gå glipp av undervisning pga manglende vikar.

Om du er en person som liker at ting skjer osv, kan det fort bli lange dager å gå hjemme.
Men nå studerer du i tillegg?

Hva med å redusere stillingen litt fram til jul

Jeg må ikke ha at det skjer ting rundt meg, litt innimellom så er jeg fornøyd. Og det klarer man jo selv om man er sykemeldt..:)

Har begynt å studere ja, ikke mye. 25% progresjon. 10-12t i uka. Jeg tar det de dagene jeg har ekstra overskudd.

Tror at for meg så er det snakk om å jobbe alle mine % eller ingen. Er lærer, så kan ikke bare jobbe feks 3 av 5 timer av faget i uken...:/

Men har tenkt på det at hvis jeg ikke er bedre i morgen så blir det legetime.

Jeg er 21 uker og energien er på topp om dagen :)

Heldiggris!!! Min energi var økende en stund, men er nå nådd bunnen igjen. Skikkelig berg og dalbane.

Dagen idag er helt jævlig.. er på jobb, men er kvalm, vondt i hele kroppen (spes bekken) og utslitt! Gleder meg til å komme hjem og sove! Jobber til halv3 idag, så fortsatt noen timer igjen.. :-(

Jeg sovnet på sofaen etter jeg kom hjem fra jobb i dag og våknet nå, wooops. Sliten kan man trygt si. Var hos legen i dag som ga meg 40% sykemelding og ved behov kan det økes. Håper jeg har litt mer energi når jeg jobber litt mindre, og håper også at de dumme kommentareren på jobb slutter når jeg har en offisiell sykemelding. Liker ikke at jeg ikke kan gjøre alt jeg vil hverken på jobb eller hjemme, og da hjelper det virkelig ikke med kommentar som "ta de sammen"..

Jeg sovnet på sofaen etter jeg kom hjem fra jobb i dag og våknet nå, wooops. Sliten kan man trygt si. Var hos legen i dag som ga meg 40% sykemelding og ved behov kan det økes. Håper jeg har litt mer energi når jeg jobber litt mindre, og håper også at de dumme kommentareren på jobb slutter når jeg har en offisiell sykemelding. Liker ikke at jeg ikke kan gjøre alt jeg vil hverken på jobb eller hjemme, og da hjelper det virkelig ikke med kommentar som "ta de sammen"..
Syns det er rimelig frekt å si "ta deg sammen" egentlig! Det sier vel litt om hvor uvitende folk er og setter alle gravide i en bås!!

Syns det er rimelig frekt å si "ta deg sammen" egentlig! Det sier vel litt om hvor uvitende folk er og setter alle gravide i en bås!!
Jeg synes også det er frekt, men det kommer nok litt av at jeg har en kollega som også er gravid og skal ha barn i januar og hun har vært i topp form hele svangerskapet så det blir nok litt sammenligning der. Det er dumt, for jeg skulle så inderlig ønske jeg var i like god form som henne og kunne jobbe 100% uten problemer, men slik er det ikke.

Jeg synes også det er frekt, men det kommer nok litt av at jeg har en kollega som også er gravid og skal ha barn i januar og hun har vært i topp form hele svangerskapet så det blir nok litt sammenligning der. Det er dumt, for jeg skulle så inderlig ønske jeg var i like god form som henne og kunne jobbe 100% uten problemer, men slik er det ikke.
Det bunner jo i uvitenhet! Gravide er forskjellige..! Jeg skulle gitt mye for å være hun spreke gravide som var i full jobb, trente fullt på treningssenter, fikk unna alt husarbeid osv i en fei..! Desverre er det ikke sånn, og jeg har heldigvis kolleger som ser meg og forstår meg..!

Jeg er i uke 22 nå, og etter to dager med kurs og planleggingsdag på jobb mandag og tirsdag, var jeg ikke kommet til hektene før torsdag. Onsdag var jeg en zombie...

Back
Topp