Helt i kjellern..

synmik89

Forelsket i forumet
Havnet liksom helt i kjellern denne uka. Egentlig ikke noe spesielt som har skjedd men føler at alt går feil. Og det eneste positive er lillegutt i magen. For det som bekymrer meg akkurat nå er bosituasjon vår. Vi har ventet i over et år på at et hus som har vært kommunalt skal legges ut for salg. Søkte i fjord om lån gjennom husbanken og fikk det. Huset ble lagt ut for salg i forrige uke. Og vi skulle legge inn bud, men da fikk vi høre at vi egentlig trengte skriftlig avslag fra en annen bank. Lenge etter at vi fikk godkjent lånet. Lett sak å fikse, men veldig frustrerende når huset er ute for salg nå. Og tiden går så fryktelig fort. Og vi har virkelig behov for eget hus nå. Bor i en trang leilighet med 2 små soverom, et lite bad, en liten bod, en liten stue og bare et "tekjøkken". Vi må bruke skjøteledning for å kunne bruke mikro, vannkoker, kaffetrakter og støvsuger. Oppvaskmaskin må stå på badet oppå vaskemaskin og med to voksne og et barn på 2 er det konstant klær som skal vaskes og tørkes. 3 klesstativ tar plass. I tillegg er standarden veldig dårlig. Fukt og vannskader er et av de største problemene. Vi kan ikke fortsette å bo her fra høsten av, og det er ingen andre hus til salgs i vår prisklasse, og det er ingen større steder og leie pr dags dato. Det ordner seg nok men det føles så håpløst akkurat nå. Oppå det hele har verdens beste kollega og pedagogisk leder fått seg ny jobb og skal slutte nå i slutten av juli. Dermed vet vi jo ikke hvem som skal jobbe fra august. Foreløbi står jeg som eneste på jobb de to første ukene på jobb da vi mangler vikar i det tidsrommet. Og bekkenløsning så det holder. Var hos lege i går. Fikk henvisning til fysio. Små problemer men alt kom så samtidig og det føles så tungt når fremtida er så usikker på dette stadie.

Sånn.. klageinnlegg men måtte få litt ut. Samboer stakkars blir nok litt gal av alle funderingene mine om hva hvis? Hvordan? Hvor? Tenk om?

Ellers utenom bekkenløsning går svangerskapet veldig bra. Kvalm enda på morgen og spyr av og til. Men overkommelig :) har ferie nå i fire uker fra neste uke og skal prøve og få orden på leiligheta med å pakke alt det vi ikke har bruk for. Bare det aller nødvendigste blir igjen slik at vi får minst mulig å gjøre når vi får flyttet ut herfra :)
Også en del rundvask som skal gjøres.

Hvordan står det til med dere andre? [emoji173]

Stoor klem til deg!

Jeg har verdens mest tålmodige kjæreste, noen ganger lurer jeg på hvordan han holder ut meg :P
Hormoner som fyker, bekymringer om det meste...
Har endelig greid å slå meg til ro med at jeg er gravid, og at det alle andre mener om at vi får enda en baby midt i studiene får være deres sak. Det er jo faktisk mange fordeler med å være student og foreldre =)

håper bosituasjonen deres ordner seg etter hvert =)

Tusen takk begge to :) alt ordner seg nok. Jeg er bare en av de som er ekspert på å bekymre meg. Men lettelsen når ting blir bedre er så mye bedre også ;p

Hoho.. på toppen av alt e jordmora mi blitt sykemeldt og de får ikke inn vikar for henne før august ;p så da blir det et par kontroller hos fastlegen. :) heldigvis har jeg rukket å treffe han en gang [emoji14] ikke så lenge siden vi fikk ny fastlege da den forrige flyttet :) men ellers går det litt bedre i dag med humøret :) har fått beskjed av kollegaene mine å ikke stresse med de to siste dagene på jobb før ferie. Lillemor skal få sitte på med en av dem til bhg så kan jeg komme utover dagen i morgen. Og fredag blir det avslutning for de som begynner på skolen til høsten og en bursdagsfeiring så har jeg endelig ferie. Ender nok med sykemld etter ferien med mindre bekkenløsninga mirakuløst blir bedre.. :)

Back
Topp