Helt fortvilet!

Nuni

Blir kjent med forumet
Leverte bilen på verksted igår og fikk beskjed om at det ville koste rundt 10 000,- for å skifte starteren på bilen. Noen timer senere ringte de og sa at det var mye mer alvorlig og at de måtte endre kransen rundt starteren og tenningslåsen. Det vil komme på 24 000,-!!!! De må senke hele motoren og dette tar tid!! Det er jo penger vi ikke har... jeg jobber fulltid mens mannen min går på norsk kurs (flyttet fra Australia i august i fjor). Fikk jo høyna kredittgrensa på masterkortet, men jeg blir helt gal av disse uforutsigbare utgiftene. Vi lever kjempe nøkternt til vanlig siden vi er på en inntekt, men å plutselig kunne hoste opp 24 000,- Kan jo trøste meg med at jeg får 23 000 igjen på skatten, men da er vi på bar bakke igjen... Er dritt lei av å føle at hjulet ikke sviver helt rundt hver mnd. Mannen min søker på jobber, så håper ikke det er så lenge til han får seg noe å gjøre.

Hei,

Mannen min er på et oppholds / arbeidsvisum hvor jeg 'forsørger' ham om du skjønner. Vi måtte bevise at vi hadde sted og bo og at jeg hadde fast jobb for han å få visum. Han har dermed ikke krav på arbeidsledighetstrygd etc.. og da tror jeg ikke bostøtte heller.
Alt blir jo dobbelt så bra så fort han er i jobb, så jeg vet at vi ikke kommer til å ha det slik hele tiden. Men vi valgte å satse på språket først og håpte at det ville lønne seg i lengden. Han er blitt kjempeflink og vi snakker nesten bare norsk. Han har søkt på en norsk på Universitetet i Agder og vi krysser fingrene der.

ORIGINAL: Bymusa

Sånn har de fleste det i perioder, men du kan jo trøste deg med at det vil nok gå bedre om litt. Og husk at om du har lav inntekt så er det hjelp å få, som bo støtte ol

Skjønner godt at du blir litt fortvilet over den summen..
glad jeg har sambo som er bilmekanikker, og fikser bilen selv...

Lykke til videre og håper at din sambo får jobb snart

ORIGINAL: September Skattene

Uff, det er så kjedelig når man plutselig får sånne utgifter!
Dere kjenner ikke noen som er flink med bil da? Noen som klarer å skifte de tingene?

(Bilen vår trengte ny motor også senere noe annnet som jeg ikke vet hva heter. Men faren min
er flink med biler og han har en kamerat som er flink mekaniker.. så de fikset bilen vår.. Og da ble det
til at vi bare trengte å betale delene, noe som ble mye billigere - de ville ikke ha noe forarbeidet)

Hadde bare ikke bilen stått på merkeverksted med motoren helt senka... De har brukt så mye tid på å senke motoren at vi vil ikke spare noe på å gi noen andre 'billigere' jobben. Det er arbeidet som koster, ikke selve delene. Og da er det dumt å ha en komåkt bil hvor de må senke motoren for å komme til der de trenger... Tror nok jeg selger denne bilen i løpet av sommeren, og får heller leve uten bil til mannen får jobb... Vil da ha en bil som max er et par år gammel slik at sjansen for stoooore reprasjoner er vesentlig mindre...

Er ikke DET typisk at noe skjer når en endelig har fått igjen på skatten eller vinni en sum[:'(][:'(][:'(]
Kjipt asså.... vet alt om det der da girkassa vår gikk i fjor... godt og vel 20 000,-[>:][>:][>:]

Åssen bil er dette? Syns det hørtes utrolig dyrt ut!
Og har verkstedet gitt deg en pris, så har dem ikke lov til å overtige med 10 prosent uten din godkjennelse....
Da må dem vel sette sammen bilen igjen? Og en starter kan da ikke koste så mye å skifte [:-]
Stakkars deg.. Jeg hadde nok vært helt fortvila jeg også [:(]

ORIGINAL: *Venter på smulen*

Åssen bil er dette? Syns det hørtes utrolig dyrt ut!
Og har verkstedet gitt deg en pris, så har dem ikke lov til å overtige med 10 prosent uten din godkjennelse....
Da må dem vel sette sammen bilen igjen? Og en starter kan da ikke koste så mye å skifte [:-]
Stakkars deg.. Jeg hadde nok vært helt fortvila jeg også [:(]

Det er en Mercedes A klasse... 1999 modell. De har gitt meg en fast pris, og ringer meg dersom det kommer andre kritiske ting. Og det var jo det som skjedde. Problemet er at hele motoren må senkes for å komme til starteren - kompakt bil! Jeg bare rister på hodet nå og skulle ønsker jeg hadde en sparekonto. Det var jo liksom det skattepengene skulle gå til - å starte en sparekonto.

ORIGINAL: NurseBabyG

Det sies jo at man skal ha en månedslønning på sparekonto for å klare uforutsette utgifter...
VI er blant dem som ikke har den sparekontoen...
Så hadde iv fått en slik regning som deg, hadde vi vært like opprådde ja!!!

*masselykketilklem*

Helt enig med deg! Å ha en 25 000,- i en sparekonto er ingen dum ide. Og det var akkurat det skattepengene mine skulle brukes til... Men ikke nå nei. Klarer faktisk ikke spare unna noen penger med bare en inntekt. De har alltid 300kr igjen rett før lønning, og vi er ikke noe big-spender. Her er det nøkternt og ikke noe utskeielser... Når mannen får jobb så skal alt gå så mye bedre. Hater å miste litt kontrollen over økonomien.

Er det en gammel eller ny bil?
Man kan jo få kjøpt seg en ok bruktbil, til under den prisen.

Håper det ordner seg.
Kjedelig når det kommer sånne uforutsette utgifter.

Back
Topp