Helsevesen...

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Flere enn meg som lurer på hvorfor enkelte mennesker jobber som leger?

Blir så oppgitt av sykehuset (tre forskjellige avdelinger iløpet av de siste 3 årene) Hvor man bare føler seg kastet ut fra sykehuset med beskjed om at det ikke er noe galt...

Og spesialister endrer diagnoser som det passer dem uten å ha undersøkt alt de kan.

Er dette vanlig rundt omkring, eller er jeg bare veldig uheldig?

Mye arroganse ja. Dessverre, opplevd selv og er man kronisksyk så er det liksom ikke noe hjelp å få.

Tror mange jobber som lege kun fordi de kan. De har gode karakterer, men det er det. Mange burde ikke jobbe med mennesker.

Mye arroganse ja. Dessverre, opplevd selv og er man kronisksyk så er det liksom ikke noe hjelp å få.

Veldig synd :(
Fastlegen min vil ha meg på medisiner, men forrige spesialist jeg var hos endret diagnosen min og mente de ikke kan hjelpe meg. Bare å ta paracet så blir det bedre liksom...

Tror mange jobber som lege kun fordi de kan. De har gode karakterer, men det er det. Mange burde ikke jobbe med mennesker.

Gode karakterer og godt betalt. Får vel penger for hver sak de lukker virker det som

Er en del tull ja. Vi har en håpløs vikarlege nå. Må vente til fastlegen er tilbake for å få hjelp til noe som helst. Han setter en diagnose uten å se på noe som helst. Når den blir motbevist av prøver så er man visst frisk. Det er kun hans første diagnose eller ingen.

Er en del tull ja. Vi har en håpløs vikarlege nå. Må vente til fastlegen er tilbake for å få hjelp til noe som helst. Han setter en diagnose uten å se på noe som helst. Når den blir motbevist av prøver så er man visst frisk. Det er kun hans første diagnose eller ingen.

Mye som ikke vises på prøver dessverre.
Veldig synd at man må kjempe seg gjennom systemet for å få hjelp. Hjelper ikke på formen det heller akkurat.

Jeg har og alltid fått beskjed om at det ikke er noe galt, for alle prøver er jo normale.
Men som fastlegen sier, blodprøver er for å utelukke diverse andre sykdommer, og han er ikke i tvil om at diagnosen jeg har mistenkt i flere år er riktig.
Bildediagnostikk viser også småforandringer som er typiske, men det er visst ikke ille nok..
Problemet er at spesialisten ikke VIL se det, og de gjør ikke det de kan for å evnt utelukke heller.

Jobber som sykepleier og har vært borti de legene som er superfantastiske men også de som er "håpløse". Mange ganger jeg har sprunget etter leger og mast for å få dem til å sjekke pasienter.

Jobbet med en lege som synes det var viktigere ene kveldsvakten jeg var på som nyutdannet sykepleier å gå 30 min før tiden enn å ta imot en pasient som måtte sjekkes den kvelden av lege før en større operasjon grytidlig neste morgen. Da jeg møtte legen igjen på akuttmottaket da svigerfar havnet inn pga kols og han oppførte seg skikkelig dårlig og ville ikke gi noen særlige svar til svigerfar ble han ikke så høy i hatten da han så meg og jeg ba han informere svigerfar bedre enn som så.

Jobber som sykepleier og har vært borti de legene som er superfantastiske men også de som er "håpløse". Mange ganger jeg har sprunget etter leger og mast for å få dem til å sjekke pasienter.

Jobbet med en lege som synes det var viktigere ene kveldsvakten jeg var på som nyutdannet sykepleier å gå 30 min før tiden enn å ta imot en pasient som måtte sjekkes den kvelden av lege før en større operasjon grytidlig neste morgen. Da jeg møtte legen igjen på akuttmottaket da svigerfar havnet inn pga kols og han oppførte seg skikkelig dårlig og ville ikke gi noen særlige svar til svigerfar ble han ikke så høy i hatten da han så meg og jeg ba han informere svigerfar bedre enn som så.

Erfaringsmessig så bryr sykepleierne seg mer enn legen. Veldig trist at så mange bruker makten sin på den måten :(

Heldigvis finnes det unntak, og fastlegen min er en av dem. Slipper å ta kampen helt alene ihvertfall.

Dessverre mange leger som kun jobber for pengene, de burde egentlig ikke hatt noe som helst å gjøre med mennesker.

Man treffer på en del forskjellig i helsevesenet som andre steder tror jeg.

igår var jeg på ultralyd på føden etter fødsel for å sjekke at det ikke var rester igjen etter at de var usikre på om alt av fosterhinner var kommet ut.
Den unge legen som jeg traff først brukte innvendig ul som ikke er spesielt egnet når man nettopp har født fordi livmor er fortsatt for stor og man har sydd innvendig i skjeden.
Hun måtte hente en second opinion av en eldre lege som påpekte dette og raskt skiftet til utvendig probe.

Back
Topp