Helsetepper??

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Dere som har hatt vinterbarn før - kjøper dere inn helsetepper? Eiller er det ulltepper som gjelder??

I såfall - er det noen av dere strikkere som har ett tips til ett teppe JEG (som ikke kan å strikke) vil klare å lage?

Nøstebarn teppet er visst veldig enkelt å strikke. Fantastiske gode tepper. Jeg har brukt de til mine barn.

Skal se om jeg finner. Jeg strikker ikke selv, mamma strikker for meg

Jeg fikk helsetepper med meg hjem fra føden :) Hvor vanlig det er vet jeg ikke, men de var knall! Kjøpte også noen selv på Kid :)

Her går vi for ullteppe. Sist heklet jeg teppe til snuppa. Det var veldig greit. Denne gangen skal jeg strikke hjerteteppe. Det er gratis oppskrift man kan google seg til. Veldig enkel oppskrift.

Her går vi for ullteppe. Sist heklet jeg teppe til snuppa. Det var veldig greit. Denne gangen skal jeg strikke hjerteteppe. Det er gratis oppskrift man kan google seg til. Veldig enkel oppskrift.

Link? Svigermor er i gang med ett hjerteteppe til frøkna ihvertfall

Brukte sån rosa sykehus teppe litt i begynnelsen er veldig hode å pakke inn i (løsner ikke,syntes eg) utenom de så brukte eg kun heima strikka ull

Blir nok begge deler her:) Svigers strikker i ull, også har jeg et par helsetepper fra da jeg var baby selv!

Det er dette svigermor holder på med ja :) hvilke farger skal du ha?

Jeg går for ensfarget. Står mellom mørkegrått (muldvarp?) og lyseblått. Jeg tror nok jeg ender på lyseblått. Må se på blåfargen på bagdelen vi skal kjøpe når vi kommer hjem fra ferie. Vi har blå vogn nå, og da hadde lyseblått blitt nydelig, men siden det er mugg i vognen må vi ha ny. Og jeg er ikke helt oppdatert på farger lenger.. ;) Hvilke farger skal du ha?

Jeg går for ensfarget. Står mellom mørkegrått (muldvarp?) og lyseblått. Jeg tror nok jeg ender på lyseblått. Må se på blåfargen på bagdelen vi skal kjøpe når vi kommer hjem fra ferie. Vi har blå vogn nå, og da hadde lyseblått blitt nydelig, men siden det er mugg i vognen må vi ha ny. Og jeg er ikke helt oppdatert på farger lenger.. ;) Hvilke farger skal du ha?

Svigermor har kjøpt en litt gammelrosa farge som var veldig fin

Jeg har strikket Nøstebarnteppet i naturfarget, med gul og grå strikkekant rundt:-) Veldig enkelt å strikke, og luftig og mykt. Jeg synes det var kjedelig å strikke det, og kanten rundt var langdryg! Tror jeg brukte over et år på kanten, men da har jeg samtidig strikket mange andre ting og da.. Men vel verdt det. Kanten trenger man jo ikke, bare et typisk innfall:-)
ImageUploadedByBV Forum1437510345.436558.jpg

Ellers så har jeg strikket et veldig tykt vinterteppe på store pinner, deilig og varmt. Og nå hekler jeg et sikksakkteppe. Oops, har også heklet et vognteppe tidligere - sånn er det når spiren lar vente på seg!
ImageUploadedByBV Forum1437510502.017931.jpg

Her holder bestemoren på å strikke fabel-teppet fra drops + et heklet teppe i bestemor-ruter, mormoren strikket et annet et i babyalpakka :) Jeg synes ullteppene er like dekorative som de er varme og nyttige og egentlig får man ikke nok av tepper. De kan jo brukes til barna er store ;)

Jeg har strikket Nøstebarnteppet i naturfarget, med gul og grå strikkekant rundt:-) Veldig enkelt å strikke, og luftig og mykt. Jeg synes det var kjedelig å strikke det, og kanten rundt var langdryg! Tror jeg brukte over et år på kanten, men da har jeg samtidig strikket mange andre ting og da.. Men vel verdt det. Kanten trenger man jo ikke, bare et typisk innfall:-)
Vis vedlegget 127241

Ellers så har jeg strikket et veldig tykt vinterteppe på store pinner, deilig og varmt. Og nå hekler jeg et sikksakkteppe. Oops, har også heklet et vognteppe tidligere - sånn er det når spiren lar vente på seg!
Vis vedlegget 127242

Vil det si at jeg kun kan strikke fram og tilbake, uten å tenke på å måtte lage kant etterpå?

Back
Topp