helsestasjonen

Des09&Des12

Forelsket i forumet
Er det normalt at helsesøsteren tar kontakt med deg å vil KUN ha samtale med deg om skole å sånne ting? Å ikke noe annet? Ikke noe barneprat elle noe sånt?[&:]

Her er jeg 20 (!) år å må gå på helsestasjonen hver fredag å snakke med et naut av en helsesøster som jeg snakka med hele barndommen pga mamma sin sykdom osv..

interesserer meg ikke som 20åring å sitte å snakke med henne om noe jeg ikke vil lengre..[:'(]

Avtaler timer med meg uten å spør først å blir fly forbanna når jeg avbryter dem..[:@]

Hmm......  kanskje hun bryr seg?
Har du barn)

kan du ikke bare kutte det ut

ORIGINAL: ~StRaToS~

Har du barn)

Ja har barn.. Men, hun har jo hatt kontakt med meg fra jeg begynte på skolen.. Å er liksom lei av å løpe ned helsestasjonen når jeg er så "gammal" å har barn! Føler bare får å gå der når det er kontroll..

ORIGINAL: reidis

Niks.. Da får jeg høre det leenge [:'(]

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: Frøken navnløs

Hvis du kutter kontakten og ikke møter opp så har de vel ikke så mye mulighet til å få sagt no?...[8|]

Joda.. Får denne kjærringa ringer meg![:'(][:'(] Å gir seg F ikke før jeg har tatt tlf å forklarer grunnen. Å når jeg forklarer den så skjeller hun meg ut [&:]

Da sier du ifra på en saklig måte at du ikke føler for å ha noen flere slike møter, og det må hun bare akseptere! 

Hvis du kutter kontakten og ikke møter opp så har de vel ikke så mye mulighet til å få sagt no?...[8|]

Joda.. Får denne kjærringa ringer meg![:'(][:'(] Å gir seg F ikke før jeg har tatt tlf å forklarer grunnen. Å når jeg forklarer den så skjeller hun meg ut [&:]

Da hadde jeg ringt sjefen for helsetjenesten i kommunen og fortalt hvordan hun oppfører seg for det går over hennes grenser av hva hun har lov til. ELLER bytta nummer!

enig!

ORIGINAL: ~StRaToS~

Har du barn)

Ja har barn.. Men, hun har jo hatt kontakt med meg fra jeg begynte på skolen.. Å er liksom lei av å løpe ned helsestasjonen når jeg er så "gammal" å har barn! Føler bare får å gå der når det er kontroll..

Då gjer du det[:)] Kan jo sei det til ho og, at du bare vil komme på kontroll! [:)]

ORIGINAL: Ripley

Da hadde jeg nok kontaktet de som er ansvarlige for helsestasjonen i din kommune, OG byttet helsesøster. Spesielt da hvis ditt barn har samme helsesøster.

Barnet har samme helsesøster ja

Tror jeg heller ville gått i meg selv, og funnet ut hvorfor helsesøster var så bekymret for meg at hun ville snakke med meg hver uke. Hvis jeg ikke ville ha oppfølging fra henne, så ville jeg skaffet meg hjelp et annet sted, og sagt det til henne på en ordentlig måte. Blir litt vanskelig for oss som ikke kjenner deg å vite hva dette dreier seg om.

Med mindre du har et tvunget vedtak på deg om at du skal ha samtale med helsesøster, så er det faktisk ingen som kan kreve det. Gi beskjed om at du ikke ønsker å motta tilbudet lenger og at det i dine øyne ikke har noe for seg...

Men det kan jo ha konsekvenser å si nei til slike tilbud, annen hjelp og rettigheter kan f.eks falle fra. Hvis du ønsker en annen type hjelp bør du si fra før du takker nei til det tilbudet du allerede har.

Back
Topp