Helsesøster....

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Må man gå til dem?

Er det frivillig? eller er vi nødt til å dra?

jeg ser fordelene, jeg tvinger meg selv til å dra, men er det obligatorisk?

-kommer snart til å sende bestemor til helsesøster heretter!!! lol (blir ikke sånn, men skulle ønske)

Det er frivillig. Men hvis du er misfornøyd med helsesøster kan du enten be om en ny helsesøster eller ta oppfølging av barnet hos fastlegen.

De undrer seg vel om noen velger å ikke ha den oppfølgingen av barnet, men det er frivillig. Hva med vaksiner? Er det HS du er misfornøyd med kan du jo be om et bytte.

Vaksinen må jeg uansett ta hos en lege, men jeg er vel litt lei av kommentarer som jeg mener er unødvendig.

han er frisk som en fisk, men det virker som om de må ha noe å"hakke" på
så da er kanskje løsningen fastlegen;)

Er det mulig å be om å bytte hvis ikke hadde jeg kun forholdt meg til legen. Hs er en støttefunksjon for foreldre og fungerer det ikke ser jeg ikke vitsen... men etter de er et blir det jo mindre og mindre;)

Hva hakker de på?

Jeg har aldri opplevd at helsesøster klager på noe.

Kan jo bytte hs :)

Jeg mislikte hu jeg hadde. Hu var mer opptatt av alderen min og trodde tydligvis jeg var en veldig uvitende ung mor. Mislikte sterkt å bli sett ned på jeg. Fikk da bytte :)

Vi byttet da babyen var 8 uker. Var helsesøster sitt forslag og vi var i grunnen enige om at vi ikke gikk overens med henne. Går ikke kjempegodt overens med den nye heller, men hun er hvertfall profesjonell nok til å gjøre det hun skal i forhold til oppfølging og ikke la det gå ut over tilbudet til ungen at vi er forskjellige og har forskjellige verdier ;)

HS jeg hadde fortalte meg at barnet mitt kunne dø når som helst, fastlege og overlege på barneavdelingen lurte på hvorfor i allverden jeg var hos dem når barnet mitt var friskt og raskt.

Sa ja noen HS sier mye rart!

Jeg har også hatt veninner som har blitt truet med barnevern fra HS om barna har vært skittent eks når de har kommet på kontroll.

Back
Topp