Helsesøster

Havfruen_87

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Når fikk dere hjemmebesøk av helsesøsteren etter fødselen? Lillemor er 5 dager gammel og jeg har ennå ikke hørt noe fra helsestasjon :o

Jordmor kom når lillemor var 1 uke, helsesøster var her i går. Hun er 2 uker idag

Her var mini 5 dager gammel når vi fikk hjemmebesøk. Det var bare "flaks" at hun kunne komme så tidlig; hun hadde nemlig fått et hull i kalenderen, og sa at jeg egentlig måtte ha ventet til hun var ca 10 dager pga mye å gjøre.

Vi kunne fått besøk med en gang, de holder av tid i fall noen føder, men det hastet ikke for vår del, så tok det etter halvannen uke tror jeg det var

Her kom jordmor på besøk når lille var 6 dager og helsesøster når han var 8 dager... Supert med både jordmor og helsesøsterbesøk, men skulle ønske det kanskje var lengre intervall mellom :)

Er vel vanlig med besøk innen de første to ukene?

Her kom ikke helsesøster før jenta mi var 16 dager pga påske og mye å gjøre. Synes det var litt for lang tid, men ikke så mye å gjøre med det når det er masse helligdager..

Vi fikk besøk når lille var 2 uker fordi helsesøster hadde ferie. Måtte ringe helsestasjon selv forresten, ble anbefalt det av sykehuset for å få fortgang;-)

Når Lillemor var en uke gammel. Dro hjem sent fredag og glemte gi beskjed om at vi var på vei hjem :p

Guttene var 18 dager gamle da helsesøster var på besøk :) hun var på ferie så de ringte fra helsestasjonen og spurte om det var OK å vente til hun kom tilbake. Det sa jeg ja til, følte det gikk så bra her hjemme. Vi fikk tilbud om å komme til helsestasjonen og veie før den tid hvis behov.

Fikk tilbud om besøk når han var 10 dager. Men eg stilte heller på helsestasjonen. Orka ikkje mer besøk :p

Hun ringte dagen etter hjemkomst og vi dro dit dagen etter det igjen for oppfølging pga vekt. Og siden jeg har hatt oppfølging to ganger i uka, helsestasjon og ammepoliklinikk, pga vekt og ammeutfordringer, ble hjemmebesøket gjennomført dagen før hun var tre uker.

Last edited:
Jordmor kom på hjemmebesøk en uke etter at vi kom hjem fra barsel å helsesøster kom 14 dager etter hjemkomsten :-)

Har ikke fått tilbud om besøk av jormor jeg..? Er det veldig vanlig? Hva snakker dere med henne om?

Back
Topp