Helsekortet

Ingeborg

Andre møte med forumet
Hei jenter

Jeg bare lurer på en ting. Har dere med dere helsekortet deres når dere reiser hjemmefra?

Jeg var hos jordmor her om dagen, og babyen har ikke festet seg og ligger høyt opp i bekkenet. Derfor mente hun at om vannet gikk, ville det komme som som en liten foss. Mm det går, og hodet ikke har festet seg, skal man ikke til føden for kontroll med en gang da? Og der bør man vel ha med helsekortet, bør man ikke?

Hilsen Ingeborg

Har fått streng beskjed om å ha det med når jeg drar oen plasser....altså lengre enn butikken da...hodet er festet her..men har fått beskjed om å ringe med en gang om vannet går. Er ikke hodet festet og vannet går,er det jo en "fare" for at nevlesnoren kan surre seg..derfor man skal være iro da..

hodet festet og vannet går,er det jo en "fare" for at nevlesnoren kan surre seg

Det er litt feil HormonTrollet..  Faren når hodet ikke har festet seg er at navlestrengen kan komme i klem ned i fødselskanalen når hodet kommer "etterpå".. 

Surring rundt hals og slikt sjer i tilfelle før fødsel..

Det med helsekortet har jeg faktisk ikke tenkt på før. Men det er jo logisk det, da. At der er lurt å ta det med seg dit man drar. Er imidlertid mer opptatt av å være forberedt på vannavgang, jeg da. Tenkt om det skulle gå når jeg er midt nede i by'n på shopping, da. Det hadde vært en smule flaut - selv om de fleste jo hadde fortsått hva som var på gang...

Pleier ikke ha helsekortet med meg men det er sikkert lurt ja og ha det i vesken. Tror jeg skal begynne med det...-fra i dag[;)]

ORIGINAL: Marihøne77

Pleier ikke ha helsekortet med meg men det er sikkert lurt ja og ha det i vesken. Tror jeg skal begynne med det...-fra i dag[;)]

sign. better safe than sorry!

fikk beskjed på første kontroll altså i uke 10 om å alltid ha det med meg, så det har vært med i veska hver dag siden... er jo kjekt, tilfelle det skulle skje noe (f.eks bli bevisstløs) og en ikke kan si fra at en er gravid o.l. uansett better safe than sorry[:)] 

ORIGINAL: snappi

fikk beskjed på første kontroll altså i uke 10 om å alltid ha det med meg, så det har vært med i veska hver dag siden... er jo kjekt, tilfelle det skulle skje noe (f.eks bli bevisstløs) og en ikke kan si fra at en er gravid o.l. uansett better safe than sorry[:)] 

Mee too.. har hatt det i veska hele tiden. Fikk beskjed om det i begge svangerskapene mine...

Har egentlig ikke tenkt så mye på det....[8|] bare tenkt at det er lurt å ta med seg når man drar bort på lengre turer... men nå tror jeg jammen meg jeg skal legge det i bilen/veska så det er lett tilgjengelig hvis noe skulle skje. [:)]

ORIGINAL: Limmaaa

Det er litt feil HormonTrollet..  Faren når hodet ikke har festet seg er at navlestrengen kan komme i klem ned i fødselskanalen når hodet kommer "etterpå".. 

er jo det hun sier jo[:D]

jeg har det ikke med nå rundt forbi,tenkte å legge det i baggen etter hver kontroll nå,så jeg ikke glemmer å ta det med når jeg skal føde...typisk meg![:D]

ORIGINAL: snappi

Samme her! Har det alltid med meg jeg[:D]

helsekortet mitt ligger i baggen eg har begynt å pakke til eg skal på sykehset, tenkte det kunne ligge der, for om eg ikkje er hjemme og fødselen starter veit eg at det ikkje går lang tid før eg har baggen, da kommer sikkert mamma eller en nabo inn på sykehuset med den.

ORIGINAL: Stardust

ORIGINAL: Limmaaa

er jo det hun sier jo[:D]

jeg har det ikke med nå rundt forbi,tenkte å legge det i baggen etter hver kontroll nå,så jeg ikke glemmer å ta det med når jeg skal føde...typisk meg![:D]

Takk! Hehehehe[:D]  Var hvertfall det jeg mente da...

Så bra at noen tenker da[;)]

Takk for tipset[;)][;)][:D][:D]

jeg har helsekortet mitt i veska, da har jeg det alltid med meg uansett hvor jeg drar. Fått beskjed om dette av legen i begge mine svangerskap.

Den har mannen min lagt i bilen.... vi holdt på å glemme den sist gang vi dro på sykehuset....[:D] så han sa det er best at den ligger i hanske rommet der..

Har den med meg stort sett over alt ja. Ligger som en regel i bilen,for den e eg i nærheten av uansett.Bruker kje vesker,så litt dumt å gå med et så verdifult papir i hånden i ferd for å svinse det bort (surrehode som eg e).No skal det ligges klart i baggen, i tillfelle eg må ta ut en av dagene :-) PS: Gravideskjemaet skal følges med deg over alt JA.

Tusen takk for alle svar. Har puttet det i veska selv, så har jeg det alltid med meg for alle tilfellers skyld.

Back
Topp