Helsekortet

MyFairytale <3

Glad i forumet
Er det noen som vet hva alle de forkortelsene nederst på arket betyr? Der de krysser for hver kontroll =P
Dato, uke og vekt er greit. Også Urin, med. og arb. utenf. hjem. Men hva betyr BT, Hb, Ødem 0/1/2/3, Leie/beveg, Fl./min,??

Hehe.. Og er det slik at vekta hos jordmor og lege kan være forskjellig? =P Jeg hadde gått ned 0,3 kg de siste to ukene, med sist måling var hos lege og denne var hos JM =)

Btw er jo blodtrykk :p ødemark tror jeg er om du har hovnet opp i føtter og hender. De andre er jeg usikker på..

Aha.. Blodtrykk var jo logisk når du sier det =P Hehe..

Hb er blodprosent, leie er hvordan babyen ligger, etterhvert skriver de om hodet er festet, og ødem er vann i kroppen...

Supert =) Når de har skrevet HB på leie/beveg. betyr det at hodet ligger mot bekkenet?

De har jo skrevet det siden uke 19 på meg.. kan det stemme a? =P Hehe..

Hehe, Og HF sikkert når det er festet :) Mine 2 har ikke gjort det så har ikke sett forkortellsen for det ;) Fl.min er antall hjerteslag på barnet i minuttet :)

Dere kan jo alt dere =) Så bra for meg som ikke kan noenting =P Hehe.. Takk takk

Er det noen som vet hva alle de forkortelsene nederst på arket betyr? Der de krysser for hver kontroll =P
Dato, uke og vekt er greit. Også Urin, med. og arb. utenf. hjem. Men hva betyr BT, Hb, Ødem 0/1/2/3, Leie/beveg, Fl./min,??

Hehe.. Og er det slik at vekta hos jordmor og lege kan være forskjellig? =P Jeg hadde gått ned 0,3 kg de siste to ukene, med sist måling var hos lege og denne var hos JM =)
Bt er b

Dere kan jo alt dere =) Så bra for meg som ikke kan noenting =P Hehe.. Takk takk
Det står forklaring nederst på arket :) Det gjør det i allefall på mitt, når det kommer til leie på baby.
HB - hodeleie bevegelig - HF - hodeleie festet - T - tverrleie :)

Det står forklaring nederst på arket :) Det gjør det i allefall på mitt, når det kommer til leie på baby.
HB - hodeleie bevegelig - HF - hodeleie festet - T - tverrleie :)

Hehe.. Gjør det det?? =P Har tydeligvis ikke sjekket det jeg =P

Hehe.. Har sikkert det! :-P jeg har bare ikke sett så nøye på det :-)

Betyr ikke H/B leie på høyre side og er bevegelig? Det fikk jeg beskjed om!

Back
Topp