Helsekort

Jeg har tenkt litt på plastmappe selv, men da blir den jo A4 stor? Og jeg bruker en ganske liten veske til vanlig, så det får ikke plass. Kan vel evt klippe en plastmappe så den blir litt mindre eller noe :p Teit problem egentlig, men derfor jeg lurte på hva dere andre gjorde! :) hehe

Samme som BMC sier.. den er tynn og kan brettes i to f.eks. :)

Huff...jeg har det brettet sammen og det ligger i innerlommen på den jakken jeg bruker mest! Og hver gang jeg tar det frem så blir jeg like flau :P

Æsj jeg glemmer det arket hele tiden :p blæ. Hadde det med i dag men glemte å ta det opp fra veska

Jeg har en tynn plastperm med plastlommer inni. Har risikosvangerskap så det blir en del papirer.
Når jeg ikke skal til lege eller jordmor så ligger permen hjemme.

Jeg har forresten også sett sånne mapper for helsepapirer. de er vel i utgangspunktet for papirer etter baby er født, så litt barnslige kanskje. Men greit for å vite hvor man har alt. Vis vedlegget 155581
Den var søt! :) Jeg bruker bare en plastmappe, men denne var mye søtere! :)

Forrige ble feil. Hvor kjøper man en sånn?
Jeg så den i en butikk i Barcelona, for det er et spansk merke mener jeg. Det heter pasito a pasito, så du kan jo søke på nettet og se om du finner en nettbutikk eller noe som selger det :) Kjøpte en stellematte, toalettmappe, flaskevarmer og en greie til å oppbevare smukker i, veldig fornøyd med det i hvert fall :)

Edit: ser du får tak i det på childrensalon.com

Last edited:
Har det i en plastmappe. Foreløpig har jeg bare vært på en kontroll- så plastmappa ligger hjemme frem til OUL

Jeg fikk ei a4 plastmappe fra legekontoret, der alt er samlet, og helsekortet ligger øverst.

Mitt helsekort bor over alt! Både i bilen, jakkelomma, veska, under trappa ...

Andre enn meg som synes at nå når man faktisk er i 2016, så kunne helsekortet vært elektronisk slik som alt annet er?

Mitt helsekort bor over alt! Både i bilen, jakkelomma, veska, under trappa ...

Andre enn meg som synes at nå når man faktisk er i 2016, så kunne helsekortet vært elektronisk slik som alt annet er?

Ja! Det hadde ikke vært dumt. ikke glemme det, ikke miste det og ikke hadde det blitt ødelagt eller slitt. Det hadde sikkert vært mye enklere for helsepersonell også? Merkelig at de ikke gjorde det nå som de oppdaterte helsekortet uansett.

Ja! Det hadde ikke vært dumt. ikke glemme det, ikke miste det og ikke hadde det blitt ødelagt eller slitt. Det hadde sikkert vært mye enklere for helsepersonell også? Merkelig at de ikke gjorde det nå som de oppdaterte helsekortet uansett.
Spørs om de har samkjørte journalføringssystemer på sykehus, fastlege, helsestasjon og private klinikker. Vil tro det er der problemet ligger.

Jeg har bare vært på en kontroll så langt, så jeg har ikke fått helsekortet mitt ennå. I mine andre svangerskap har det fulgt med en sånn pappmappe som jeg har hatt alle papirene i :)

Jeg har bare vært på en kontroll så langt, så jeg har ikke fått helsekortet mitt ennå. I mine andre svangerskap har det fulgt med en sånn pappmappe som jeg har hatt alle papirene i :)
Fikk du ikke det på første kontrollen?

Back
Topp