Helsekort

Bubba

Elsker forumet
Marsboerne
Dere som har vært hos legen, har dere fått sånn helsekort for gravide? Eller bruker de ikke det lenger? Har vært hos legen to ganger og ikke fått et eneste papir... Syns det er litt rart, men lenge siden jeg var gravid sist, så mye kan ha forandret seg.

Dere som har vært hos legen, har dere fått sånn helsekort for gravide? Eller bruker de ikke det lenger? Har vært hos legen to ganger og ikke fått et eneste papir... Syns det er litt rart, men lenge siden jeg var gravid sist, så mye kan ha forandret seg.
Jeg har vært hos legen og fått helsekort :-) Vært der to ganger, men var på UL i mellomtiden fordi vi var usikker på termin, og legen mente jeg var 8-9 uker ved første kontroll, men va bare 6 :-p Skal på kontroll igjen den 30 :-) Etter det blir det nok et besøk hos jordmor

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

Sniker fra april14.
Jeg var på kontroll allerede 4+3, og jeg fikk da helsekort.

Jeg har vært hos legen flere ganger å ikke fått det. Skal dit i dag, er nå 13+2. Han mente det ikke var vits før.

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 23.02.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma★

Jeg fikk det første kontroll og har fått streng beskjed om at det må jeg alltid ha med når jeg kommer i forhold til graviditet og skal på ul.

Sent from my GT-I9305

Jeg fikk det når jeg var innom og tok blodprøver. Han sendte det bare med meg slik at jeg fikk fylle det ut selv (har tett samarbeid med legene via jobben), så skulle jeg ta det med til svangerskapskontrollen i morgen :)

Fikk ikke først timen ( da fikk jeg bare sykemelding), men andre timen, da var det første svangerskapskontroll.

Jeg fikk det første kontroll og har fått streng beskjed om at det må jeg alltid ha med når jeg kommer i forhold til graviditet og skal på ul.

Sent from my GT-I9305
Er også lurt å ha det i veska ellers også. Såpass tidlig syns det jo ikke at man er gravid. Så i tilfelle noe skulle skje, og man ikke selv kan si fra så er det lurt å ha med. :)

Mamma til Herman venter lillebrøster 10.mars 2014
Taster på appen :-)

Jeg fikk på første kontroll!

Jeg fikk hos jordmor i dag og ho regna med at jeg hadde fått av legen.. Men greit å få det av ho, for ho fylte ut og brukte lang tid på alle punktene :-)

Er vel vanlig å få det på første svangerskapskontroll, så avhengig av når den er og legekontor varierer det nok litt. Har selv vært hos legen alt tre ganger og ikke fått, da første svangerskapskontroll er i uke 12 og får det da. Som nevt skal man ha det med seg i veska der man er.

Så rart! Ikke bare har han glemt å gi det til deg, men han skal jo og skrive på det hve gang du er der!

Back
Topp