Helsekort for gravide

Salto11

Glad i forumet
Septemberlykke 2021
Oktoberbarna 2021♡
Har dere mottatt helsekort?

Jeg er 16+0 uker i morgen og fremdeles ikke fått helsekort. Har vært hos legen i uke 7 og 12, uten å få noe.

Men da jeg var hos legen i uke 7 fikk jeg henvisning til oul. Og da jeg mottok innkallingen måtte jeg fylle ut et digitalt skjema som inneholdt akkurat de samme punktene som står i helsekortet.
Har derfor tenkt at jeg får helsekortet når jeg skal på oul om to uker. Men så fant jeg ut at andre har fått det mye tidligere, før uke 12 blant annet.

Skal til jordmor i morgen og hører med henne da, men ville bare høre andres erfaringer.

Med de to andre fikk jeg helsekort på første kontroll hos fastlegen.

Bor forresten i Bergen.

Fikk heller ikke hos legen, men fikk hos jordmor. Vet ikke helt om fastlegen tenker over at man må gi det ut eller hva som skjer. Man må i alle fall ha det i papirform for systemene mellom helsestasjon, fastlege og sykehuset snakker ikke sammen (utrolig nok).

Jeg fikk helsekort når jeg var hos legen i uke 8-9, men fikk ikke søkt fødeplass eller fått time til OUL :p

Ultralyd jordmor skulle søke time til OUL når jeg var hos henne sist uke, så satser på at jeg får time i helsenorge snart :)

du får høre med jordmor i morgen, så fikser nok hun helsekortet :D

Fikk heller ikke hos legen, men fikk hos jordmor. Vet ikke helt om fastlegen tenker over at man må gi det ut eller hva som skjer. Man må i alle fall ha det i papirform for systemene mellom helsestasjon, fastlege og sykehuset snakker ikke sammen (utrolig nok).
Da får jeg sikkert hos jordmor i morgen. Har fått brevet om blodtype som skal ligge sammen med helsekortet, men vanskelig det når jeg ikke har helsekortet :laughing002

Fikk det hos jordmor, jeg. Men legen har printet ut og laget til meg før, i tidligere svangerskap..
Tipper du får hos JM, i alle fall om du spør :)

Alltid fått det tidlig hos lege. Stod på min innkalling til OUL at man måtte huske å ta det med.

Har du tatt alle blodprøver etc?

Du kan sikkert få det hos jordmor også.

Jeg fikk helsekortet for gravide samt bestilling av OUL på første jordmortime i uke 9 :)

Alltid fått det tidlig hos lege. Stod på min innkalling til OUL at man måtte huske å ta det med.

Har du tatt alle blodprøver etc?

Du kan sikkert få det hos jordmor også.
Var hos legen i uke 12 og tok blodprøver. Men fikk ikke noe da. Hun har nok glemt det, ellers prøver Bergen på noe nytt der ingen får før oul :laughing002

Regner med jeg får det hos jordmor i morgen. Skal ihvertfall høre med henne.

Var hos legen i uke 12 og tok blodprøver. Men fikk ikke noe da. Hun har nok glemt det, ellers prøver Bergen på noe nytt der ingen får før oul :laughing002

Regner med jeg får det hos jordmor i morgen. Skal ihvertfall høre med henne.

Daså, da er det nok en forglemmelse, ja ;-) Hadde dog vært veldig kjekt om de fikset det der digitalt snart. Føles veldig gammeldags å drasse rundt med et håndskrevet papir :rolleyes:

Hei! Jeg fikk helsekort når jeg var der i uke 10 (jeg ligger likt med årets uker, så var 10+0 i uke 10) Fikk beskjed om at han skulle bestille OUL samme dag. Imorgen er jeg 14+0 og lurer veldig på når denne innkallelsen kommer? Har dere noe idé på når ca innkallelsen kommer? Har spurt fastlege om han fikk bestilt denne da jeg var der, og det hadde han så da er det vel bare de som er trege ‍♀️

Hei! Jeg fikk helsekort når jeg var der i uke 10 (jeg ligger likt med årets uker, så var 10+0 i uke 10) Fikk beskjed om at han skulle bestille OUL samme dag. Imorgen er jeg 14+0 og lurer veldig på når denne innkallelsen kommer? Har dere noe idé på når ca innkallelsen kommer? Har spurt fastlege om han fikk bestilt denne da jeg var der, og det hadde han så da er det vel bare de som er trege ‍♀️
Min kom 30min etter jeg hadde vært hos fastlegen. Så der er min lege god :laughing002 var hos legen i uke 7, og da sendte hun henvisning mens jeg satt der. Var akkurat kommet på jobb da det tikket inn mld på helsenorge om oul time.

Min kom 30min etter jeg hadde vært hos fastlegen. Så der er min lege god :laughing002 var hos legen i uke 7, og da sendte hun henvisning mens jeg satt der. Var akkurat kommet på jobb da det tikket inn mld på helsenorge om oul time.

Takk for svar! Såpass ja! Min fastlege er veldig treg, så da tror jeg at jeg kanskje hører med jordmor hvis det ikke skjer noe snart :eek:

Pleier å få det hos legen når jeg har min første kontroll, ikke hatt det ennå. Så må få meg bestilt time snart:hilarious: Dessverre så får vi ikke noe elektronisk på helsenorge, bor i Viken. Det er ikke oppe å går ennå, hverken med legetimer eller papirer:shifty: Så her må vi ha det fysisk i hånda:p

Jeg var på første kontroll hos lege i uke 7, og han fylte da ut helsekortet. Det var jo mesteparten av poenget med den første kontrollen tenker jeg.

Var hos jordmor i dag og hun synes det var litt rart jeg ikke hadde fått det. Men jordmor fikset det. En pratsom dame, så tror ikke hun hadde noe i mot å fylle det ut :happy: har samme jordmor som jeg har hatt med de to andre.

Takk for svar! Såpass ja! Min fastlege er veldig treg, så da tror jeg at jeg kanskje hører med jordmor hvis det ikke skjer noe snart :eek:

Tok akkurat én dag her. Søkte på tirsdag morgen og fikk svar onsdag formiddag.

Jeg var på 12 ukers kontroll på sykehuset, men de ville ikke gi meg helsekortet så jeg er nødt å finne en jordmor. Håper jeg klarer å få ordnet det før oul :p Det føles liksom litt unødvendig når jeg allerede har vært på kontroll :)

Måtte dere fylle ut svarene på blodprøvene selv på helsekortet?

Back
Topp