Helsekontroll

Ringte legen nå og de sa de tok inn på kontroll etter fylte 12 uker.. står jo mellom uke 8-12 på nett. Ringte også helsestasjon og de sa uke 16. Noen som vet?
Det vanligste er etter uke 12. Da får man samtidig tatt de nødvendige blodprøver osv. Dersom man går før uke 12, må man uansett tilbake for blodprøver senere. Det er egentlig også først da det er noe særlig poeng å begynne å monitorere det som skal følges opp; urin, BT, vekt mm. I tillegg til, som det nevnes over her, at mange mister før uke 12.

Jeg bestilte time til både helsestasjon (jordmor) og lege i dag.
Jeg skal riktig nok ikke inn før i midten av sept, noe jeg syns er litt teit, men men..
Da vil jeg være ca uke 10.
tenker vi bestiller tul rundt den tiden også :)

Skal neste uke. Da er jeg 5+4. Vet ikke om jeg kan kalle det svangerskapskontroll da. Men skal hvertfall snakke med legen, få henvisning til tidlig ul osv.

Vi får ekstra oppfølging fordi jeg mistet så sent som
uke 16 sist.
Jeg var å snakket med legen i dag av samme grunner som deg, deilig å se at henvisning til TUL allerede er sendt og at prosessen er i gang:)

Jeg var å snakket med legen i dag av samme grunner som deg, deilig å se at henvisning til TUL allerede er sendt og at prosessen er i gang:)
Ja, skal innrømme at det blir litt godt å prate med legen. Både få satt i gang henvisningsprosess, og lufte hodet. Bra du også har henvisningen på plass da!

Ja, skal innrømme at det blir litt godt å prate med legen. Både få satt i gang henvisningsprosess, og lufte hodet. Bra du også har henvisningen på plass da!
Det skjønner jeg veldig godt, tanker og bekymringer kom veldig fort når man plutselig sitter her med ny spire. Var litt redd jeg ikke skulle få ekstra oppfølging siden jeg har en vellykket graviditet mellom svangerskapsavbruddet og denne spiren.

Back
Topp