Helsekontroll

Lillemy26

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Hei dere!

Gratulerer så masse til dere med små spirer i magen ❤️
Jeg lurer på når dere bestiller tid til helsekontroll hos lege/jordmor?

Første kontroll skal vel være fra mellom uke 6-12.

Jeg har time neste uke, er 7+6 dagen jeg skal til legen :) får litt mer oppfølging pga stoffskifte.

Jeg har bestilt til uke 8 hos legen. Tenkte å høre om kvalmestillende også da :happy:

Jeg har time neste uke, er 7+6 dagen jeg skal til legen :) får litt mer oppfølging pga stoffskifte.
Jeg har bestilt til uke 8 hos legen. Tenkte å høre om kvalmestillende også da :happy:
Takk for svar dere:) jeg ønsker mer oppfølging på sykehuset denne gangen grunnet litt vanskelig fødsel (var ikke helt forberedt på enkelte ting). Har blitt anbefalt dette hos to gynekologer. Kanskje dette er en grunn til å bestille en litt tidlig kontroll?:) skal dere til lege først? Er det lege som henviser til helsestasjon? Jeg ønsker å gå annenhver gang tror jeg. Jeg husker ingenting fra nummer 1 når det kommer til dette :woot:

Jeg skal til lege i uke 12:) ringer selv til helsestasjonen med jordmødre og bestiller time der til uke 16. Tenker å gå annenhver gang denne runden og :)

Jeg sendte melding til legen og bestilte time i dag, fikk timen 26. september, da er jeg 10+3 :)

Her er første kontroll i uke 12, så bestiller hvis alt ser fint ut på TUL :)

Takk for svar dere:) jeg ønsker mer oppfølging på sykehuset denne gangen grunnet litt vanskelig fødsel (var ikke helt forberedt på enkelte ting). Har blitt anbefalt dette hos to gynekologer. Kanskje dette er en grunn til å bestille en litt tidlig kontroll?:) skal dere til lege først? Er det lege som henviser til helsestasjon? Jeg ønsker å gå annenhver gang tror jeg. Jeg husker ingenting fra nummer 1 når det kommer til dette :woot:
Legen min sa når jeg hadde en SA at jeg gjerne måtte komme med en gang jeg fant ut at jeg var gravid neste gang. Hun har ferie nå så derfor det blir i uke 8 :happy: Har et veldig godt forhold til legen så tror jeg ønsker å gå ca annenhver gang til lege og helsestasjon. Aner ikke hvordan det ordnes, får sikkert mer info med legen når jeg drar dit :rolleyes:

Jeg er ganske overvektig, bør jeg ta kontakt med lege eller jordmor ganske kjapt? Har en time hos gyn når jeg er i uke 7, kanskje jeg kan ta en tul der.

Ordnet time hos jordmor idag, fikk tid i uke 7. Skal også på TUL i uke 9

Første legetime i uke 12. Da får man tatt nødvendige blodprøver osv. Skjer jo strengt tatt ikke mye før den tid uansett

Legen min sa når jeg hadde en SA at jeg gjerne måtte komme med en gang jeg fant ut at jeg var gravid neste gang. Hun har ferie nå så derfor det blir i uke 8 :happy: Har et veldig godt forhold til legen så tror jeg ønsker å gå ca annenhver gang til lege og helsestasjon. Aner ikke hvordan det ordnes, får sikkert mer info med legen når jeg drar dit :rolleyes:
Så lurt :) jeg har også et godt forhold til min lege. Så tror jeg tar kontakt og ber om en time om noen uker. Så kan vi sammen sette opp en plan. Selv om jeg har et godt forhold med min lege, så føler jeg at en jordmor kan liksom litt mer :)
Ønsker litt mer oppfølging mtp forrige fødsel

Så lurt :) jeg har også et godt forhold til min lege. Så tror jeg tar kontakt og ber om en time om noen uker. Så kan vi sammen sette opp en plan. Selv om jeg har et godt forhold med min lege, så føler jeg at en jordmor kan liksom litt mer :)
Ønsker litt mer oppfølging mtp forrige fødsel
Ja jordmor kan nok mer, der har de kanskje også bedre tid :happy:

Skal neste uke. Da er jeg 5+4. Vet ikke om jeg kan kalle det svangerskapskontroll da. Men skal hvertfall snakke med legen, få henvisning til tidlig ul osv.

Vi får ekstra oppfølging fordi jeg mistet så sent som
uke 16 sist.

Jeg skal ha all oppfølging hos jordmor, og kun ta blodprøver og slikt hos legen! Gjorde det sist, og det passet meg utmerket! Pga ferieavvikling så tror jeg først JM time blir 9+5☺️

Ringte legen nå og de sa de tok inn på kontroll etter fylte 12 uker.. står jo mellom uke 8-12 på nett. Ringte også helsestasjon og de sa uke 16. Noen som vet?

Ringte legen nå og de sa de tok inn på kontroll etter fylte 12 uker.. står jo mellom uke 8-12 på nett. Ringte også helsestasjon og de sa uke 16. Noen som vet?
Det er ganske normalt siden det er såpass mange som mister før uke 12.

Back
Topp