Helsefremmende aktiviteter for barn

Alias

Gift med forumet
Har dere noen forslag på ute og inneaktiviteter som er helsefremmende for barn??

Vi fikk dette spm på jobb i dag, og nå kverner det godt i toppen min...

[8|][:-]Denna var lei... Helsefremmende for barn....
Altså - å være i fysisk aktivitet er jo helsefremmende ,så som ballspill(fotball f.eks.) ,løpe, hoppe og leke....

Men inne???

Tja... Ringleker kanskje? Hode - skulder - kne og tå typen? Turne på matter?
Og er det bare fysisk helse,eller er det også psykisk? Altså gleden over å mestre noe?
For da kan det være å bygge med lego ,eller klare et puslespill..

Denne var litt kinkig!

ORIGINAL: MICAmor

[8|][:-]Denna var lei... Helsefremmende for barn....
Altså - å være i fysisk aktivitet er jo helsefremmende ,så som ballspill(fotball f.eks.) ,løpe, hoppe og leke....

Men inne???

Tja... Ringleker kanskje? Hode - skulder - kne og tå typen? Turne på matter?
Og er det bare fysisk helse,eller er det også psykisk? Altså gleden over å mestre noe?
For da kan det være å bygge med lego ,eller klare et puslespill..

Denne var litt kinkig!

Ja det synes jeg oxo, trodde det holdt med at de var i aktivitet jeg[:D][:D] haha
Takk jeg har notert det du har skrevet oxo skal jeg ta det med meg i morgen [:)]

[:-]Ja,jeg har aldri tenkt over om det vi driver med er "helsefremmende aktivitet". Vi bare leker vi[:D].
Men ,det er vel det... Hoppe på trampoline,sykle,spille ball osv.

Alle leker som barn leker er jo helsefremmende... Enten de er ute, hopper, springer, sykler, fotball. Eller om de sitter på en stol å trener finmotorikken med perler eller tegning. Eller trener hjernen med puslespill. Lærer rollespill ved å leke med dukker, figurer.

- Gjemsel,boksen går,sisten,rocke rokkering,løpe om kapp,pusle,tengte/male,regne ut ting (få dem til å bruke hodet liskom[:)])

all lek med ungene er jo helsefrembringende som: ballspil,trampoline,gjemsel,tampenbrenner, gå turer,svømming,hinderløype,huske,klatre,sykle hagearbeid

Røris! Fantastisk opplegg.

Synge sanger som man setter bevegelse til - trener motorikken i tillegg til at man beveger seg og finner glede i sangen.

Back
Topp