Helseforsikring

*RoM*

Elsker forumet
For 4 uker siden ble jeg henvist til en spesialist. Fikk svar i dag, men det er 5 mnd'er ventetid.

Lærte akkurat at hvis man er helseforsikret, så kommer man raskere til, og lurer derfor på erfaringer gjennom dette?

Tar gjerne imot tips angåede forsikringsselskap, priser, opplevelser av både positiv og negativ art, og fremgangsmåte! =D

Vi har helseforsikring gjennom jobben til mannen, har brukt den en gang på en av barna. Den gang gikk det fortere i det offentlige enn i det private, dette er ca 6mnd siden. Var henvisning til barnenevrolog og mr.

Mannen har forsikring gjennom jobben og de bruker IF. Veldig fornøyde. Vi fikk hjelp innen 5 dager. MR etter 14 dager. Men vet ikke pris, da jobben betaler.

Om du allerede har en skade/sykdom, vil du ikke få forsikret deg nå i etterkant. Forsikringen vil i hvert fall ikke kunne dekke dette området, dessverre. Man må fylle ut et egenerklæringsskjema samt at forsikringsselskapet innhenter opplysninger fra lege (spesielt dersom de er i tvil om innhold i egenerklæringen). Ut ifra dette får man tilbud om forsikring eller ei. I noen tilfeller får man tegnet forsikring tross nåværende helseproblemer, men da er det gjerne med en rekke unntak som de ikke vil dekke. Er du i jobb kan det hende dere er forsikret der, men ellers tror jeg nok det vil bli vanskelig for deg å få en slik forsikring nå i etterkant.

Vi har helseforsikring på jobben gjennom IF. Måtte fylle ut skjema og erklæringer på at ikke noe feilet oss.

Om du allerede har en skade/sykdom, vil du ikke få forsikret deg nå i etterkant. Forsikringen vil i hvert fall ikke kunne dekke dette området, dessverre. Man må fylle ut et egenerklæringsskjema samt at forsikringsselskapet innhenter opplysninger fra lege (spesielt dersom de er i tvil om innhold i egenerklæringen). Ut ifra dette får man tilbud om forsikring eller ei. I noen tilfeller får man tegnet forsikring tross nåværende helseproblemer, men da er det gjerne med en rekke unntak som de ikke vil dekke. Er du i jobb kan det hende dere er forsikret der, men ellers tror jeg nok det vil bli vanskelig for deg å få en slik forsikring nå i etterkant.

Hva om jeg kun har fått henvisning til en spesialist, uten at jeg har noen diagnoser? Vet du?

Hva om jeg kun har fått henvisning til en spesialist, uten at jeg har noen diagnoser? Vet du?
Man ville uansett slitt i etterkant med forsikringsselskapet ettersom man plikter å informere om alle slike ting, også ting man eventuelt er under utredning for på nåværende tidspunkt. Du kan jo forsøke å bruke disse egenerklæringsskjemaene selskapene har liggende ute på nettet. Se hva de spør etter og se hvilke svar du får ut ifra dem! :)

Back
Topp