Help til valg ang. bad. *Bilder*

guest10783

I'm an Aspie! What's your superpower?
Vi skal ha disse flisene på badegulvet.

På veggene skal vi ha slike ferdigplater. Har funnet noen vi liker, men klarer ikke velge...
Kan du hjelpe oss? Hvilke synes du passer best? Kanskje ingen? [8D]

"Stål"

"Børstet stål"
http://www.fibo-trespo.no/582-B%C3%B8rstet-st%C3%A5l_2133_2KR1B3.jpg.img

"Pure Concrete"
http://www.fibo-trespo.no/3463-S-Pure-Concrete_2117_330B94.jpg.img

Jeg syns ikke du skal få for den børstet stål iallefall. Den minner meg om moderne "marmorerte" plater, ikke fint...[;)]

Men den første og den siste blir bra! Hvilken innredning skal dere ha? Det blir ett ganske "hardt" bad med sånt gulv og sånne vegger, så kanskje en innredning som myker inntrykket litt?[:D]

syns nr 1 var finest av dem, men personlig ville jeg ikke hatt så likt gulv og vegg.

ORIGINAL: *Carine*

syns nr 1 var finest av dem, men personlig ville jeg ikke hatt så likt gulv og vegg.

synst nr.1 var penest! Men synst det blir for "hardt" på eit bad med så likt![:)] 

ORIGINAL: Vand

Jeg syns ikke du skal få for den børstet stål iallefall. Den minner meg om moderne "marmorerte" plater, ikke fint...[;)]

Men den første og den siste blir bra! Hvilken innredning skal dere ha? Det blir ett ganske "hardt" bad med sånt gulv og sånne vegger, så kanskje en innredning som myker inntrykket litt?[:D]

ORIGINAL: mamma til leah

synst nr.1 var penest! Men synst det blir for "hardt" på eit bad med så likt![:)] 

Enig.

Blir jo som en "gruve"[:-]

ORIGINAL: Vand

Ja har tenkt på det, så den blir nok ikke aktuell... Egentlig liker jeg ikke slike ferdigplater generelt, men nå er ikke jeg alene om å bestemme. [:-]

Vi skal ha vasken på en gammel toalettkommode det har vært vaskefat og mugge til. Ganske lik denne...
Tenkte da på en vask ala denne...

ORIGINAL: DenicaD

Enig.

Det er akkurat slik vi liker det. [8D]

ORIGINAL: Panzerpels

Enig.

Hva med røffe fliser bak servanten, siden den er så "ren" og ha "renere" fliser, resten av badet?[:)]

Enig.

Hva med røffe fliser bak servanten, siden den er så "ren" og ha "renere" fliser, resten av badet?[:)]

Ja det er jo også en mulighet! [:)] Vi får tenke litt mer på det.

Jeg klarte ikke svare, da jeg ikke klarer å sette sammen det gulvet med noen av vegg-alternativene du presenterte, i mitt hode...

JEg har det du har på gulvet. Vi har hatt det i 2 år.. Håper dere ike har lgt det.. FOrdet vil ejg ikke anbefale.. Blir fort møkette.. Noe mye blir. Men det er utrolig vanskelig å vaske det. Sitter så godt fast. HElt vanlig støv også. JEg støvsuger først.. ALLTID! Men når jeg skal vaske over resten.. SÅ sjoller det seg.. :S

Vi har mørkt gulvbelegg med grå spetter (ser ut som kråkesølv), hvite baderomsplater og skal ha noen få veggplater i pure concrete. Vi kjøpte de usett fordi vi trodde vi hadde dårlig tid.. angrer veldig på det. Mine er ikke som bildene av den på nettsidene.. så du burde ihv se de ulike typene i virkeligheten først.. noe du sikkert har gjort, men ville bare si det. Syns også det var vanskelig å velge en som passer til det gulvet..

ORIGINAL: *Idapjus*

JEg har det du har på gulvet. Vi har hatt det i 2 år.. Håper dere ike har lgt det.. FOrdet vil ejg ikke anbefale.. Blir fort møkette.. Noe mye blir. Men det er utrolig vanskelig å vaske det. Sitter så godt fast. HElt vanlig støv også. JEg støvsuger først.. ALLTID! Men når jeg skal vaske over resten.. SÅ sjoller det seg.. :S

Det er jo helt vanlige keramiske fliser. Sorry, men er du sikker på at det ikke er noe du gjør feil? [8D] Siden det blir sjolder, altså.

ORIGINAL: hirly

Vi har mørkt gulvbelegg med grå spetter (ser ut som kråkesølv), hvite baderomsplater og skal ha noen få veggplater i pure concrete. Vi kjøpte de usett fordi vi trodde vi hadde dårlig tid.. angrer veldig på det. Mine er ikke som bildene av den på nettsidene.. så du burde ihv se de ulike typene i virkeligheten først.. noe du sikkert har gjort, men ville bare si det. Syns også det var vanskelig å velge en som passer til det gulvet..

Ja jeg regner med at de ikke er helt som på bildet, så vi skal se på de i virkeligheten før vi bestemmer oss.
Men hvordan er de da? Er de helt fri for struktur..?[:-]

ORIGINAL: hirly

Ja jeg regner med at de ikke er helt som på bildet, så vi skal se på de i virkeligheten før vi bestemmer oss.
Men hvordan er de da? Er de helt fri for struktur..?[:-]

Jepp. Helt fri for struktur. hm.. hvordan var det igjen.. går ann å lese i brosjyra hvem som har struktur.. men må se på det igjen for å huske bokstavkoden..

JEg syns vår ser grå ut.. også har noen vært uheldig og spruta maling helt tilfeldig rundt på den.. hehe.. men vi skal delvis gjemme den bak en hvit baderomsinredning så håper på vi overlever :)

http://www.byggma.no/katalog/Fibo-Trespo/veggpanel/index.html

side 4 i denne katalogen står det at SL betyr skifer.. og det mener jeg er den med struktur.. og da er det bare å gå til side 8-9 og se på hvilke plater du kan få i hvilke mønster/farger/teksturer :)

Jeg ville valgt Pure Concrete. Skulle jeg hatt et gulv som det var litt "Liv" i, noe jeg syns deres badegulv hadde (veldig fint altså), så ville jeg hatt litt mer "rolige" vegger som det siste alt. Sånn som på det ene badet vårt er flisene matte, så da har jeg valgt å ha stålblank doholder, sånn til å henge håndkle på etc.. Syns det blir en fin kontrast jeg!

Back
Topp