Vaffelrøra
Elsker forumet
Har kjøpt meg 300 g akvarellpapir for å stemple på, 175 g som jeg hadde før var no dritt og bølget seg når jeg malte trykkene mine. Nå sliter jeg med å skjære ut trykkene med skalpellen. Hva bruker dere? Saks?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Stinius
I den tida jeg brukte akvarell brukte jeg skalpell. Men husker at jeg var rimelig gåen i fingrene når jeg brukte 300g papir...
ORIGINAL: Vaffelrøra
I den tida jeg brukte akvarell brukte jeg skalpell. Men husker at jeg var rimelig gåen i fingrene når jeg brukte 300g papir...
Jepp [:)] man må legge så mye press på skalpellen, faktisk så knekker den av og til når jeg legger mye press på den. Må føre skalpellen rundt trykket mange gange ganger og da blir kantene så ujevne [&o] Lurer på å kjøpe meg en liten neglesaks uten bøy på og så skarpe den litt slik at den kutter lettere, men vet ikke hvor bra det blir da [X(]
ORIGINAL: Vaffelrøra
Jepp [:)] man må legge så mye press på skalpellen, faktisk så knekker den av og til når jeg legger mye press på den. Må føre skalpellen rundt trykket mange gange ganger og da blir kantene så ujevne [&o] Lurer på å kjøpe meg en liten neglesaks uten bøy på og så skarpe den litt slik at den kutter lettere, men vet ikke hvor bra det blir da [X(]
Forsøkte med saks, men syns ikke det ble pent på det tykke papiret... Derfor gikk jeg over til promarkers...[&:]
ORIGINAL: Jeanies lille verden
Men du?? Promarkers er ikke det samme som LePlume... di kan ikke sammenlignes overhodet!!! [;)]
Kjenner du ingen som har det, som du kan få prøve hos?? Jeg lover deg du blir hekta!!! Er såå mye lettere enn LePlume!!!! [;)]
ORIGINAL: toneany
Jeg har en kjempegod saks som jeg kjøpte på papirloftet tror jeg, den er liksom kort og veldig skarp. Kjøpte den egentlig for å klippe i eazymount med, men den er super på alt egentlig.
Men nå for tiden satser jeg for det meste på at jeg er så flink til å fargelegge at det ikke kommer utenfor motivet, så jeg bruker spellbinders på akvarellpapiret i stedet for å klippe ut, sånn for det meste.
ORIGINAL: veni_vidi_vici
Jeg trykker på akvarell og maler, for jeg får heller ikke til tusjer. Jeg har kjøpt en liten teflonsaks, den er rett og kjempe spiss og da går det greit å klippe, men man blir jo litt sliten i tommel og pekefinger for saksen er ikke så ergonomisk. og det er jo tykt papir å klippe i.
ORIGINAL: toneany
Jeg kjøpte min på panduro. Ellers så vil jeg tro den saksen som tim H er bedre, den står på ønskelista mi.
Denne er det jeg har, bare at handtaket er blått. Tror det er akkorat samme saksa da. [:)]
Er du fornøyd med den?