Hellvik hus

MTDC

Forumet er livet
VIP
Noen her som har Arvesølv eller annet hus fra Hellvik hus? Hvilket hus har du? Fornøyd? Hva betalte du?

Vi har bygd helgero, men har gjort om en god del, m.a. mange flere vinduer i front, gjort det større (350m2), garasje sammenbygd med resten osv. Husker ikke helt hva vi enda opp i i pris, men det ble ikke så avskrekkende.. :) fornøyde med huset, men ikke med byggeleder osv. MEN tror det er en del rusk med alle byggelag, hellvikhus skilte seg nok ikke ut, hverken positivt eller negativt...

Hvor mye ca endte dere på da? Over 4? Under 5? Bare så nært som mulig..

Vi har bygd helgero, men har gjort om en god del, m.a. mange flere vinduer i front, gjort det større (350m2), garasje sammenbygd med resten osv. Husker ikke helt hva vi enda opp i i pris, men det ble ikke så avskrekkende.. :) fornøyde med huset, men ikke med byggeleder osv. MEN tror det er en del rusk med alle byggelag, hellvikhus skilte seg nok ikke ut, hverken positivt eller negativt...
Skulle quote deg i forrige innlegg, men det skjedde visst ikke:-P

Er det mulig? Hørtes billig ut. Hvor mye ga dere for tomten? Vi skal bygge Hellvik hus nå. Det er ca 160 m2, og kommer på rett under tre millioner. Vi har gratis tomt, og den er taksert til 950 000 som råtomt. Så hadde vi skulle kjøpt tomt også, hadde vi endt på omtrent 4 mill. Og dere har dobbelt så stort hus!

Og da enda vi opp med et gigahus på nesten 400 m2 ( medregna garasje, boder osv ) :D
Ikke dårlig!! Har funnet ut at når jeg er ferdig utdannet kan vi bygge for ca 3,5-4, ev 4,5 om vi har utleiedel.. Har forelsket meg litt i Hellvik.. De andre vi har sett på har ikke rom til alle barna jeg ønsker meg;-) De er liksom laget for en kjernefamilie, mens vi ser for oss å bli seks stykker og da må vi nesten ha fem soverom..

Ja, arvesølv er utrolig fint, og med en kjempegod planløsning.Er helt enig i at vi fikk et billig hus, og dette til tross for at vi ikke har gått for noen veldig rimelige løsninger. Flislagte bad, kvalitetsgulv osv. Vi valgte å ha kjeller på huset, og dette sies å generelt være noen rimelige m2. Vi trodde huset skulle bli mye dyrere, og valgte derfor bort vannbåren varme.. det er vel det eneste jeg angrer på i dag, men men :) Vi bygde for tre år siden, og det har helt sikkert blitt dyrere siden da med de nye kravene osv. Når det gjelder tomt så fikk vi denne gratis, men den hadde kosta omtrent 500.000 i dette området, så det var medregna i ca-prisen på 4mill

Åååå.. Vil bygge med en gang:-) Det er helt fantastisk planløsning, trenger bare gjøre om på et par småting:-) Vil bla ha kjølerom.. Også skulle jeg helst hatt litt større kjøkken.. Men bortsett fra det er det perfekt for oss:-)

Må bare få på plass utdanningen og dermed et lønnshopp på 120.000, så blir det bygging;-)

Back
Topp