hello kitty kake*BILDE*

stoltmortil4

Gift med forumet
lillesnuppa feiret bursdagen sin idag(ho blir 6år imorra)
og da måtte mor trylle fram sine bakekunnskaper(som ho igrunnen ikke har[8D])
da ble det en HelloKitty kake og snuppa var STOOOOOOOOr fornøyd[:)]

må legge til at det er førstegangen jeg har laget no sånt,så er litt stolt av meg selv[;)][:)]

superfin kake!!! all grunn til å være fornøyd med den ja! både mora og dattra[:)][:)][:)]

Så utrolig flink du er. Den ble jo kjempe fin[:D]

Gratulerer med 6 års dagen.

Oiii så fin.. (Jeg HAATER hello Kitty, men jentungen elsker henne - desverre) [:D]
Bursdag om ikke så lenge- kan du legge ut oppskrift og fremgangsmåte når du har tid?

Den ble skikkelig fin! Så flink du er [:D]
Har du kakeform, eller har du skåret ut kaka?

Må inrømme at jeg heller ikke er så stor fan av den katten,men hva gjør man ikke for de ungene.skal legge ut oppskriften senere.skriver m mobilen,så er litt vanskelig. Jeg skjærte ut etter bilde:-)

ORIGINAL: meandmygirls

Begge mine jenter ELSKER kitty!!å den kaka var kjempe flott!!ha ej bære hatt samme talentet[8D]

den var laaangt ifra vanskelig å lage,så klarer jeg det,så klarer alle det!!!

og til deg froskegele: først bakte jeg en vanlig sjokoladekake-langpanne.så printa jeg ut HK i stor format(mannen gjorde det på jobb) og la over kaken og skjærte ut.så lagde jeg MMF,som jeg skjevla ut til en tynn "lefse".tok vekk litt av mmf til sløyfe(farget den rosa med konditorfarge).
lagde sjokoladesmørkrem som jeg smørte på kaka og la mmf over.skjærte til etterpå.lagde sløyfe av den rosa mmf og festet den på hjørnet.og øynene er nonstop og lakrissnøre til værhår.
er det noe så bare spørr[:)]

Du er så flink!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kjempefin var den!!!

ORIGINAL: stoltmortil4

Begge mine jenter ELSKER kitty!!å den kaka var kjempe flott!!ha ej bære hatt samme talentet[8D]

og til deg froskegele: først bakte jeg en vanlig sjokoladekake-langpanne.så printa jeg ut HK i stor format(mannen gjorde det på jobb) og la over kaken og skjærte ut.så lagde jeg MMF,som jeg skjevla ut til en tynn "lefse".tok vekk litt av mmf til sløyfe(farget den rosa med konditorfarge).
lagde sjokoladesmørkrem som jeg smørte på kaka og la mmf over.skjærte til etterpå.lagde sløyfe av den rosa mmf og festet den på hjørnet.og øynene er nonstop og lakrissnøre til værhår.

Tuuusen takk [:)] Menneh- hvordan lager du MMF? *flau*

ORIGINAL: Froskegele

ORIGINAL: stoltmortil4

Tuuusen takk [:)] Menneh- hvordan lager du MMF? *flau*

denne oppskriften fant jeg på nett [:)]za
MMF

200 gram Marshmallows
2 ss vann
2 ss matfett

ca. 500 gram melis

Farge/kakao

Ha vann og marshmallows i en stor bolle og sett det i mikron ca 1.5 - 2 min til det puffer opp.
Ta det ut og ha matfettet (og farge hvis man ønsker det) og rør godt .
Ha i melisen litt av gangen og rør godt.
hell det ut på et bake underlag og kna inn resten av melisen og den er ferdig til bruk.Man kan kna inn farge nå også,om man skal ha flere forskjellige farger.

Denne mengden passer til en normalt stor kake og litt blomster.

Har aldri lagd noe slikt før men tenkte jeg skulle prøve meg på en superenkel utgave av Lynet;)
Ser på forskjellige forum det er flere typer farger en kan bruke.
Har du noen spesielle farger/merker du synes er gode?[:)]

wow!! kanskje jeg skal prøve meg på denne til helga!! men, hva står mmf for?? "flauere enn flauest"[;)]

ORIGINAL: Domenica

wow!! kanskje jeg skal prøve meg på denne til helga!! men, hva står mmf for?? "flauere enn flauest"[;)]

hehe det er marsmellows fondant.
oppskriften har jeg skrevet noen innlegg lenger oppe!!!
er veldig lett kake å lage!!

Elisabeth79: jeg liker godt paste farger fra wilton.de vanlig konditor fargene man får kjøpt i butikken må du ha så vanvittig mye i for å få effekt!

Denne skal lages til Kristiane i helga... var jo knallfin jo... Men jeg trenger hjelp!!!!!

Hvilken krem hadde du oppå kaka... Sjokoladesmørkrem???? Oppskrift???

Når du la denne mmf greia over, hvordan fikk du det fint i svngene og rundt ørene....
og hvor fant du bildet av Hello Kitty på nettet???? Holder det å printe i A3 format? Det kan jeg gjøre hjemme ser du.....

ORIGINAL: Gussi

Denne skal lages til Kristiane i helga... var jo knallfin jo... Men jeg trenger hjelp!!!!!

Hvilken krem hadde du oppå kaka... Sjokoladesmørkrem???? Oppskrift???

Når du la denne mmf greia over, hvordan fikk du det fint i svngene og rundt ørene....
og hvor fant du bildet av Hello Kitty på nettet???? Holder det å printe i A3 format? Det kan jeg gjøre hjemme ser du.....

mmf kjevlet jeg ut til en tynn tynn greie og ladet over hele kaka etter at den var skjært ut som HK.
så skjærte jeg av resten av mmf som var for mye.
jeg fikk mannen til å printe ut i A3 til meg.og det var denne siden:
http://www.kakefesten.com/kaker/hello-kitty-runout-rett-pa-kaken

og sjokoladesmørkremen var det denne oppskriften jeg brukte:

300 gr meierismør (temparert)
14-15 dl melis
3 egg (temparert)
2-4 ss kakao-alt etter hvor mørk du vil ha den-
3 tsk vaniljesukker
pisk alt sammen i mikser.
lykke til! den er super enkel å lage[:)]

Back
Topp