Hellas! (Kreta, Rhodos)

Vesla85

Gift med forumet
Noen som har vært på Kreta el Rhodos? Isåfall, hvilken by?

Noen som har vært der i september? Hvordan var det?

Jeg skal til syyyyyyyden for aller aller første gang! Gud som jeg gleder meg! Uten mann og barn! Ahhh [:D]

Hvis du skal reise alene så har jeg hørt at Kos er veldig bra. Litt partyby[:)] Jeg har selv vært på Rethymnon med mannen og ei venninne med barn. Der var det veldig koselig, men ikke så mye å "se" på. Da må man dra ut av byen. Var der i April, før turistsesongen[:)]

Skal reise med mamma, pappa, tante, onkel, søskenbarn og kanskje storesøs. Så ikke noe partyfaktor her. Men (ihvertfall jeg), vil gjerne se meg litt rundt, ikke bare ligge på en madrass hele dagen, hehe..

Athen har hvertfall mange severdigheter...[:)]

Jeg har vært på Kreta to ganger, i Platanias området, og etter å ha nylig vært på Tenerife var det en stor forskjell som gjorde at med barn var Tenerife hakket bedre, og det er at på Tenerife har de kjempebra med gangveier, uten hull og skikkelig vedlikeholdt, noe man ikke kan si det samme om området rundt Platanias.

Jeg har vært på Kreta sommeren/høsten 2005 og da var vi i den knøtt lille byen Platanias, en kjempekoselig by med trivelige mennesker.. Vi var der i august og da var det ganske så varmt, 40 grader i skyggen midt på dagen....

Oh, 40 grader i skyggen høres heftig ut, hehe.. Håper ikke temperaturene synker såååååå mye til midten på september.

Jeg har vært i både Kreta og Rhodos. I Kreta bodde vi på hotell i Gerani (3km fra Platanias), veldig fin plass. Og i Rhodos bodde vi på hotell rett utenfor gamlebyen.

Jeg likte meg best på Kreta, synes det var mye finere der. Men i Rhodos får du jo oppleve gamlebyen, noe som er veldig spesielt i seg selv.
Jeg var i Rhodos i slutten av september, det var noen dager med regn, men ellers var det grei temperatur. [:)]

ORIGINAL: Mitchi

Jeg har vært i både Kreta og Rhodos. I Kreta bodde vi på hotell i Gerani (3km fra Platanias), veldig fin plass. Og i Rhodos bodde vi på hotell rett utenfor gamlebyen.

Jeg likte meg best på Kreta, synes det var mye finere der. Men i Rhodos får du jo oppleve gamlebyen, noe som er veldig spesielt i seg selv.
Jeg var i Rhodos i slutten av september, det var noen dager med regn, men ellers var det grei temperatur. [:)]

Regn!? Usssj.. Har ikke tid til regn nedi der når vi bare skal være ei uke altså. Jeg skal bli brun! Hehe..

Vi skal ha "reisemøte" på søndagen, så da skal vi bestemme oss og bestille.

Jeg er kanskje mest gira på Kreta kjenner jeg.. Kreta ligger sydligst av de to også (Kreta - Rhodos), vet ikke om det har noe betydning da, men tenker siden vi reiser i september. Trolig så blir det 9 - 16 sept vi reiser.

ORIGINAL: Vesla85

ORIGINAL: Mitchi

Regn!? Usssj.. Har ikke tid til regn nedi der når vi bare skal være ei uke altså. Jeg skal bli brun! Hehe..

Vi skal ha "reisemøte" på søndagen, så da skal vi bestemme oss og bestille.

Jeg er kanskje mest gira på Kreta kjenner jeg.. Kreta ligger sydligst av de to også (Kreta - Rhodos), vet ikke om det har noe betydning da, men tenker siden vi reiser i september. Trolig så blir det 9 - 16 sept vi reiser.

Jeg var i Kreta fra 12-20.august, og da var det strålende vær!! :)

Har vært begge steder .... Kreta er jo ganske stort.. men det er så utrolig turistifisert.... liker ikke det jeg.. men for å slikke sol så er det vel greit nok..
Rhodos ville jeg heller reist til for den er mindre og ja selve rhodos by er vel egentlig ikke noe annet enn festeby men mange flotte steder rundt om på øya slik som lindos tror jeg det heter... ..

Kommer ant på hva du er ute etter... søk på nettet etter temp og vær ...

Kommer vel an på hva dere er ute etter!
Jeg har vært både på Rhodos og Kreta, og ville definitivt valgt Rhodos igjen.
Bodde i Rhodos by, og den gamle byen er jo bare lekker å gå å vandre i da. Men så har jeg interresse for historie, og blir aldri lei av å gå å se på gamle bygninger.....[:D] Er for utålmodig til å ligge å slikke sol bare.... [:)]
Og ett av verdens syv underverk lå jo der... hehe.

Kreta syns jeg va tam, vi var i en liten by som jeg ikke husker hva heter, på nord-øst-siden, det var et familiested, men gud hvor tamt det var der. Ikke særlig bra å bade heller, det var ofte strøm i vannet og sorte flagg.

JEG skal til Rhodos igjen! Hadde en fantastisk bår-tur rundt øya også. Og så er det mulighet for en dagstur til Tyrkia på marked også[:D]

Oi nå heller jeg plutselig heller mot Rhodos ja!!

Jeg gidder heller ikke ligge i ro å slikke sol, alt for utålmodig til det. Og vil veeeldig gjerne få litt historie/ gamle bygninger med på turen [:)]

Ikke er vi på partytur heller, kun avslapping, se oss rundt osv. Så at det faktisk er noe å se på, er et must [:)]

Dere som har vært på Rhodos, hvor på Rhodos var dere da?

Back
Topp