Helgevasken tar vi på torsdager, for å kunne ta helgefri etter jobb på fredag. Det er jeg vant med hjemmefra også, helt fra jeg var knøttliten, så for meg er det naturlig.
Vi støvsuger hver dag og vasker gulvene i stue og kjøkken minimum annenhver dag (fordi det er fort gjort og fordi det blir raskt møkkete og vises veldig godt på gulvene her, ikke noe sånn husmor-skills her i gården altså), så det vi gjør til helga er liksom ting utenom det. Tørker støv, vasker badet, bytter på sengene, vasker soveromsgulvene, vasker kjøleskapet, yttergangen, vinduer, komfyren, rydder inni skap og skuffer, drar FREM sofaen og har ute mattene og sånne ting jeg til daglig bare vasker rundt, hihi
Det er ikke alltid vi tar alt, men som regel er det iallfall at vi bytter på sengene og vasker soveromsgulvene, yttergangen, vasker bak sofaen og under reolen og sånn og har ute gulvmattene, vasker badet og kjøleskapet. Det er veldig raskt gjort når vi er to som samarbeider, så vi bruker kanskje rundt en time til sammen. Litt mer innimellom. Nå går jeg sykmeldt og hjemme om dagene sammen med Nora, så vi får gjort en del ekstra om dagene mens Adrian er på jobb.
Jeg er ikke veldig nazi på det, så vi vasker feks ikke badet veldig nøye en torsdag bare fordi det er torsdag hvis vi gjorde det på tirsdag og det ser OK ut liksom.. men jeg er litt ivrig på at det skal se fint ut til helgen, ellers er det snart gjort at det blir dårlig med kos fordi man har mye man burde gjort, og lite gjort i huset fordi det er jo helg. Iallfall hos oss.
Vi er to rotete mennesker, jeg og min mann, og det gror over her hvis vi ikke har rutiner på å holde det middels ordentlig iallfall..