Helgetur

Kryssedull

Gift med forumet
VIP
Aprillykke 2016
Hvor tidlig tenker du å dra på helgetur eller overnatting uten baby? Hvorfor?

Huff, her har barna ennå ikke vært uten mamma eller pappa en eneste natt - og da blir eldste straks fire... Eneste grunnen til det er at vi bor langt unna familie, så vi har ingen til å passe... Første natt uten mamma for eldste var ca ett år, "storesøster" var halvannet og lille mini har jeg selvfølgelig ikke vært borte fra mer enn to timer... men så er jo hun bare 12 uker :)

Vi har veldig lyst til det snart, få litt kjærestetid :) Men blir nok ikke før etter hun har fylt 6 mnd tror jeg :)

Hehe vi har allerede vært ute en kveld vi, et par timer bare da hun va rett over seks uker. Gikk så fint så! Og var helt deilig for parforholdet, var overrasket over hvor mye vi hadde forsømt det uten å legge merke til det før vi var helt alene bare vi to...! Men syns det er litt tidlig enda å dra bort en hel helg, derfor jeg vil høre hva dere tenker... 6 mnd? Kan far være hjemme hjelper det? Besteforeldre? 1år?

Det har jeg også lurt på! Vi har snakket om at vi vil ta en helgetur til høsten/ vinteren før jeg skal tilbake i jobb.. Da er han 8-9 mnd. Men har hørt at det ikke anbefales før halvannet år tiligst! jeg tenker at vi får vurdere det når den tid kommer, mn må si jeg gleder meg til en kjærestur altså! Blir ikke veldig mye kos om dagen.. Hehe. når kl blir 20 er jeg trøtt jeg!;-) venner meg liksom ikke til den mindre søvnen.

Har ikke tenkt så mye på det helt enda, men ser ikke for meg at det blir før evt. neste sommer, så da er hun jo nesten 1,5 år... Har vært borte en kveld da, men det var jo bare noe timer... Godt var det i allefall... Var på fest med jobben til fruen, men neste gang blir det en kveld helt for oss selv altså, kjenner jeg savner litt voksentid!

Det er viktig med voksentid innimellom ! Vi skal ut å spise lørdagskvelden, mormor skal sitte barnevakt et par timer. Jeg vil at han skal sove før vi drar, kjenner jeg er litt nervøs.. Hehe.

Det er viktig med voksentid innimellom ! Vi skal ut å spise lørdagskvelden, mormor skal sitte barnevakt et par timer. Jeg vil at han skal sove før vi drar, kjenner jeg er litt nervøs.. Hehe.
Hihi jeg grudde meg noe grusomt! Men det gikk så fint så! Hadde pumpet masse melk, og min mor er jo vant med unger :) har jo blitt folk av meg, så var sånnsett ikke redd for at noe skulle gå galt :)

Voksentid hørtes litt deilig ut. Har flere som har spurt om å få passe ham, men tror det blir en stund til fortsatt. Kjenner meg selv såpass at jeg vet at jeg ikke hadde klart å slappe av.:)

Vi har vært ute hver for oss, fordelen med flaskebarn;) Men bare en kveld, har ingen umiddelbare planer om å være borte hele helger, men driver og vurderer å få meg en hybel i Oslo om jeg kommer inn på skole, og da må jeg være borte fra dem 4-5 dager i uka fra hun er ca 6 mnd :( Da har hun jo pappaen her...

Vi har vært ute hver for oss, fordelen med flaskebarn;) Men bare en kveld, har ingen umiddelbare planer om å være borte hele helger, men driver og vurderer å få meg en hybel i Oslo om jeg kommer inn på skole, og da må jeg være borte fra dem 4-5 dager i uka fra hun er ca 6 mnd :( Da har hun jo pappaen her...
Åj! Det er sprekt!! Woow big step

Åj! Det er sprekt!! Woow big step
Huff.. Ja, veit ikke om jeg egentlig vil det, men hadde vært greit i forhold til å få god oppfølging på skolen.. Men det er mye opp til banken, da... Må få avdragsfritt lån i 4 år mens jeg tar utdanning.. Men kan jo betale rimelig mye bedre på lånet når jeg går opp over 100000 i inntekt etter de fire årene.. Huff.. Mye å tenke på.. Skulle ønske jeg hadde fått utdanningen ferdig før ungene kom, eller at det hadde vært en skole i nærheten...

Jeg elsker å reise på storbyferier- frem til Lille blir stor nok til å ha utbytte av å være med så reiser vi nok alene. Men det kan jo ikke bli før jeg er ferdig å amme da...

Vi har satt igjen Emma hos moren min to ganger, det har gått kjempe fint, og jeg og mannen har fått gjort masse di gangene :) Begge gangene var vi borte ca 4 timer, hadde pumpet måltid til henne :) Men til høsten tar vi nok en hel helg :)

Huff.. Ja, veit ikke om jeg egentlig vil det, men hadde vært greit i forhold til å få god oppfølging på skolen.. Men det er mye opp til banken, da... Må få avdragsfritt lån i 4 år mens jeg tar utdanning.. Men kan jo betale rimelig mye bedre på lånet når jeg går opp over 100000 i inntekt etter de fire årene.. Huff.. Mye å tenke på.. Skulle ønske jeg hadde fått utdanningen ferdig før ungene kom, eller at det hadde vært en skole i nærheten...
Hva er det du ønsker å studere?

Nei, Universitetet i Oslo.. Har ikke råd til å gå på privatskole;)
Hmmm sikker på at det ikke vil lønne seg med BI (hvis de har det du vil gå) hvis dere regner på reis, leilighet og barnehage spart? Uff er så kjipt å måtte snu på hver krone... Der er vi også nå, ingen utbetaling fra lånekassen før august! Fysj

Hmmm sikker på at det ikke vil lønne seg med BI (hvis de har det du vil gå) hvis dere regner på reis, leilighet og barnehage spart? Uff er så kjipt å måtte snu på hver krone... Der er vi også nå, ingen utbetaling fra lånekassen før august! Fysj
Tenker eventuell leilighet finansieres av en deltidsjobb.. Reise er ikke mer enn max 1000 i måneden.. Og barnehage måtte vi hatt uansett.. Får ikke lest noe med ei jente på 3-6 år hjemme:P Dessuten tror jeg det er sunt for henne å gå i barnehage:P

Back
Topp