Helgeskravle

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hva gjør dere på denne helgen da? 

I dag har Felix og jeg vært på en barneforestilling om Sundbåten Syver og leketyvene. Jeg ble skikkelig overrasket over at han faktisk klarte å sitte stille i nesten 2 timer. :) Nesten så jeg fikk dårlig samvittighet for at jeg nektet ham å dra på en konsert han ville på for 2 uker siden med operakoret. (Ikke spør hvordan han får slike ideer. ) Da argumenterte han så bra med "Mamma, jeg klarte å sitte stille på sirkus, jeg klarer å sitte stille på konsert også." Siden jeg synes det er greit med mer bråk på sirkus enn konsert, så sa jeg likevel nei. Neste gang skal jeg tenke litt mer på det, og så kanskje vi burde prøve kino også nå? Går dere på kino med barna?

Ellers så har komfyren vår gått i stykker. Etter noen dager med horribel salt ferdigmat, så dro vi i dag på elbutikker for å kjøpe ny komfyr. De hadde ikke på lager den ville ha, så nå blir det mat fra microen enda noen dager. Ingen som har forslag til noe godt jeg kan lage uten komfyr?
 
Så bra at han var så flink til å sitte stille da :) Amelia har vært et par ganger på kino. Første gang da hun var to år og det har gått veldig bra. Hun har skiftet litt fra fang til fang og pratet litt innimellom, men det forventes litt uro på barnekino....

Hmm.... forslag til mat uten ovn: Ferdig grillet kylling, salat og loff evnt. kyllingsalat?

Vi har vært på Inspiria science center idag, sammen med lillebroren min som er på besøk fra Bergen. Vi bor jo et kvarter unna, så det var jo på tide vi dro dit :) Det var kjempebra, og Amelia koste seg veldig med alt det spennende det var å gjøre der....

I morgen blir det nok en tur til Sverige for å klage på et basseng som mister luften, og en tur hjem til foreldrene mine for at mannen skal hjelpe dem flytte på et stillas.

 
Salat er deilig da =) 
Og så synes vi det er veldig godt med ferdiggrillet kylling fra kjøttdisken i butikken!

Denne helgen har egentlig bare vært stress.
Mannen jobbet mye uken som var og var borte halvparten av den. 
På fredag laget vi taco og slappet av, heldigvis. 
I går begynte vi den store jobben med å bytte soverom med Teodor slik at han skulle få mer plass (og etterhvert plass til to!)
Fy, som det samler seg ting vi ikke trenger, og ikke minst støv når det står ting lagret på rommet!
VI ble ferdige i går med å flytte alt vårt inn til det lille rommet og handlet familiekøye som skulle inn på gutterommet. 
Teodor sov hos den ene tanten sin slik at vi fikk unna litt mer pluss at vi var bedt bort til et vennepar som snart flytter fra byen. 
I dag stod vi tidlig opp og begynte skruingen av seng, fortsatte å rydde, vaske og måke unna støv! 
Sengen er på plass og rotet er vi ikke helt kvitt. 
Det er så mye jeg kunne tenke meg å bare hive! Inkludert endel leker som aldri blir brukt, samt klær som egentlig er uaktuelt å ta vare på...
Mannen har nå reist igjen og skal være på kurs til fredag! 
PHU! 
Snart ferie, det tror jeg vi trenger alle mann. 
Jeg kjenner at jeg har løftet altfor mye i helgen og ligger nå på sofaen mens Teodor gikk bort til en nabogutt for å leke litt. 
Håper alle har hatt en fin, og litt roligere, helg enn oss!
 
*trinemor*: Jeg måtte google inspiria science center, og det så jo bare helt topp ut.

Fru H: Jeg er imponert over hva du orker på en helg. Godt å ha rommene klare til babyen kommer da. :) Vi har for liten lagringsplass, og har stablet noen flyttekasser på soverommet. Jeg vet alt om hvor mye støv som kan samle seg...

Vi reiser på ferie til helgen, og jeg har akkurat begynt på listen over hva vi må ha med. Akkurat nå ser jeg litt svart på det, for aldri i verden om jeg får plass til alt dette i bilen. :( Får vel begynne å samle samme ting, og se hva som får plass. Tenkte jeg skulle pakke i god tid denne gangen i det minste, så vi kan legge oss tidlig kvelden før, og bare kjøre avgårde når vi våkner på lørdag.
 
Jeg orker det meste, men blir ufattelig sliten etterpå :-p Deilig med ferie da :) vi har bestilt oss Kiel-tur om et par uker og gleder oss veldig til å ha fri alle tre samtidig! Mannen har jammen meg jobbet mye i det siste og vært altfor mye borte!
 
Sukkertopp: Kanskje det får plass allikevel når dere begynner å spille Tetris i bilen (som mannen kaller det :)) Når vi skulle på fjellet i vinter syntes vi det så helt umulig ut å få med alt, men det gikk allikvel :)

Tror ikke det skal by på så mye problemer å få med alt til sommerferien, siden vi nå har skiboks :)

Høres deilig ut med ferie :) vi skal ikke før i august vi da....

 
Hahahaha, tetris i bilen var et veldig beskrivende uttrykk. Mulig du har rett og at det kan gå faktisk. Nå har jeg samlet sammen mye av det vi skal ha med, og det tar ikke så stor plass som jeg trodde. 

Grillet kylling var et veldig godt tips, faktisk den beste middagen jeg har spist den siste uken. Salat er vanligvis godt det også, men etter å ha spist frossenlasagne og salat, frossenpizza og salat, frossenfiskegrateng og salat, osv, osv, så er jeg litt lei. Heldigvis viste det seg at bakt potet er like godt fra micro som fra stekeovn, bare mye raskere å lage. :)
 
Back
Topp