Helgeplaner?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Vi hadde jo suksess med en sånn "dagen i dag"-tråd før for litt sosialisering, så jeg prøver igjen

Hva skjer i helga da, jenter?

Vi kom hjem fra høstferie idag tidlig, så planen er å slappe av og å rydde og vaske klær. Handle litt mat til uka også kanskje. Må jobbe litt også og forberede uka, men det tar jeg i morgen.

Slappe av i dag/ gjøre litt her hjemme. Skal i barnedåp i morgen.

Her er det rolig helg med få planer.

Far og barn har vært på shopping mens jeg fikk være hjemme. Resten av dagen litt husrydding og oppvask (trolig mest mannen) jobbe videre med å tømme rommet som skal bli til eldstemann, definitivt mest mannen, og en tur på matbutikken for mat til helga, og hente et par pakker, sistnenvte må jeg stå for, en av dem må signeres på (Jeg kan dog ta den på mandag, har ikke bruk for de strikkepinnene i helga uansett, har reelt ikke bruk for dem på lenge, bare fikk nye fordi de forrige knakk, men nå har jeg to prosjekter på rad på en annen tykkelse som prioriteres)

I morgen skal ungene i et bursdagsselskap, ellers er det trolig mye av det samme. Få huset i stand, og tømme rom til eldstemann.

Her er planen å gjøre ferdig bilstolposen jeg lager, kjøpe inn maling og koster for å få fikset og malt de 3 dørene i 2 etasje, gjøre rent og ellers slappe av :)

Bare ha en vanlig avslappende helg: middag hos svigers i dag, kanskje jeg sender gubben ned på pub'en så han får guttetid og jeg får tv'n for meg sjøl ;) I dag fikk jeg sove lenge, så da blir det min tur å stå opp med jentungen i morgen. Da blir det nok mest å prøve å sette seg ned på gulvet litt å leke, kanskje ta frem litt malesaker, og ellers få snike seg til å sitte rolig i sofaen når hun løper rundt og underholder seg selv :p

Andre prosjekter tar jeg når jeg er hjemme alene i uka

Helger uten planer nytes! Her er det fotballturnering neste helg og det står svært ofte noe på kalenderen, så det å bare ha et selskap begge ungene skal i,uten oss, er veldig enkelt.

Neste uke er full av avtaler, så denne helga nytes.

Jeg og mannen har begynt å forberede oppussing av nytt soverom til oss.:-) Kvittet oss med det meste av inventaret, og ryddet unna diverse ting som var der inne. Har også måttet rydde i bodene mens vi holdt på, for å få plass til ting.

Nå har mannen dratt med en kompis på hyttetur, mens jeg ligger på sofaen og slapper av.

Jeg er hos mamma. Skal ut og spise med søsknene til mamma og mormor nå :-) i morgen skal vi i bursdag til 3 meningene til babyen i magen som blir 5 og 7 ;-) er så heldig at tante bor 15 minutter fra der jeg studerer så jeg sitter på med henne, hvis ikke hadde jeg ikke hatt råd til å dra avgårde :-P den harde studentrilværelse!
Har hjulpet mamma med å skifte dekk men med så slapt mellomgulv blir det fort sure oppstøt av stillingen :-( uansett deilig å hjelpe til litt ;)

Jeg er elgenke i helga, så skal bare slappe av:) Er helt pumpa etter uka, så godt og ikke gjøre noe annet enn vaske litt klær...

Har vært på shopping i dag og nå er kosebuksa på, en porsjon brød står til kjøling på benken og jeg skal snart sende mann og unger på hytta til I morgen. Gleder meg til en kveld alene, uten noe slags mas fra mannfolk, unger eller bikkje :p

I dag har vi hatt besøk av pappa og samboeren og datteren hennes, så hun og avlastsningsjenta har perlet masse i dag. Nå er broren til samboer her, så blir brettspilling på oss når snuppa er lagt :) i morgen skal vi en liten tur på badeland før vi skal begynne å rive trappa så vi får flytsparklet på mandag eller tirsdag. Trappa skal pusses og males! Håper vi snart er ferdig med oppussing for ei stund :p

I dag har vi vært på besøk hos pappa og plukket epler, tenkte å prøve meg på eplesmør neste helg om jeg har overskudd:-) I morgen er det middag og kake hos mamma (bursdagsfeiring) og ellers retting av prøver og planlegging av undervisning (ulempen med å være lærer :-P )

Var hos en venninne på "juleverksted" med treåringen i går. Vi fikk laget noen julekort :-) I dag kommer min mor og stefar på besøk for tidlig middag, og så har jentungen og jeg en playdate med bestekompisen hennes i ettermiddag :-)

Akkurat våknet, har bare våknet 3-4 ganger i natt så det er jo deilig :) Nå skal jeg stå opp og gå en tur med bikkja tror jeg, ho ble igjen hos meg pga jakta. Etter det tror jeg jammen jeg skal lage ostesmørbrød og kakao til frokost :p Feire at jeg er 26+0 i dag!

Akkurat våknet, har bare våknet 3-4 ganger i natt så det er jo deilig :) Nå skal jeg stå opp og gå en tur med bikkja tror jeg, ho ble igjen hos meg pga jakta. Etter det tror jeg jammen jeg skal lage ostesmørbrød og kakao til frokost :p Feire at jeg er 26+0 i dag!

Jeg sov helt til 5.30 i natt jeg! (Ja, for all del våken et par ganger, men sovna igjen da!) Også sov jeg til og med nesten en time til fra sånn rundt 8 når ungene hadde stått opp!

Planen for i dag er.... åpenbart inaktivitet. Sofaen passer meg fint.

Mannen har planer om "nå lufter jeg dyret, og så er det full aktivitet når hun har fått mat og medisin etterpå", men han så på meg og bekreftet at han forventet ikke "full aktivitet" fra meg altså, det var seg selv han snakket om. Generell rydding i huset, og spesielt tømming av rom. Jeg burde vel dra meg ut av sofaen og se om jeg får gjort noe....

Back
Topp