Helgekos og alkohol

AD80

Blir kjent med forumet
Hei. Her i huset ammer jeg, så jeg holder meg edru i helgene. Når jeg ikke ammer drikker jeg nesten aldri noe. Kanskje en øl eller 1-2 glass vin forutsatt at barna er friske ved leggetid. Mannen drikker en del i helgene, og vi diskuterer for tiden hva som er greit nivå. Vi har en baby og et barnehagebarn.

F.eks vanlige hjemmehelger kontra drikking på fest, hvor mye når barna sover og begge foreldre er hjemme, hva med når man er alene med sovende barn?

Hva synes dere er greit nivå?

Her har jeg kun drukket alkoholfritt.. Mannen har tatt ett par glass om vi har hatt besøk, men ingenting ellers.

Når mannen har vært ute har vært ute har han sovet på gjesterommet, og det samme kommer jeg til å gjøre når det blir min tur..

Hadde jeg vært hjemme alene med barna hadde det vært uaktuelt å drikke alkohol.

Tenker det må være opp til hvert enkelt hjem å finne ut hva som er greit...

Her hjemme hender det vi tar oss et eller to glass vin eller øl I helgen, men ikkeno mer.

Samboeren har vært på byen med kompiser et par ganger, da har han sovet på lillegutt sitt rom og så har mini sovet inne hos meg. Vi gjorde det på samme måte den ene gangen jeg har vært ute. Jeg sov på lillegutt sitt rom og han sov sammen med pappaen.

Når jeg er alene med han drikker jeg ingen ting!

Tenker også at folk er forskjellige og at man får gjøre det man selv syns er riktig. :)

Gubben drikker max 2 øl. Jeg kan drikke max 2 glass vin. Jeg har som regel drukket mer ved selskap eller fest, men kan ikke drikke mer siden jeg går på blodfortynnende medisin.
Jeg drikker sjeldent om jeg er alene med barna, da må jeg være sikker på at svigers er hjemmei tilfelle noe skulle skje.
Vi er ikke akkurat stordrikkere. Jeg drakk mitt første glass vin på over 1 år i helgen, og kjentes ut som jeg egentlig hadde nok med lukta :p gjekk rett i hode.

Jeg drikker ikke ennå, fullammer og syntes det er unødvendig å ta seg et glass vin selv om det skal gå greit. Samboeren tar Max 2 øl, hvis han drikker mye eller er på byen så er det sofaen som gjelder, (Det er ofte at frøkna sover deler av natta i senga vår så da vil jeg ikke ha noe promille der).

Vi hadde en diskusjon forrige uke da jeg spesifikt ba han holde seg unna alkohol og ta hun en morgen i helgen. (Jeg syntes han kan holde seg unna frøkna hvis han drikker, hun trenger ikke å lukte alkohol) Det glemte han og drakk begge dagene. Da var jeg ganske furt og fikk sagt at jeg var skuffa og syntes det burde være unødvendig å be han ta sin egen datter. Tror han fikk litt dårlig samvittighet for i helgen har han ikke drukket noe, stått opp begge morgenene, tatt hun med på tur så jeg fikk litt alenetid og sagt at jeg bare må ta meg en lur hvis jeg trenger det :p

Her drikker vi ingenting om vi er alene, men vi bytter gjerne på å ta en øl eller to fredagskvelden, men en er alltid kjørbar. Ingen av oss har noe stort behov for fest, vi drar ofte etter leggetid (en av oss, men vi er så sære at vi kjører) men nå på fredag skal jeg drikke vin med kusina mi, og selvom det er for kos og skravling, så tar mannen barna om morningen. Festa godt fra meg for en stund forrige helg når jeg var på tur i Genève uten mann og barn :)

Vi drikker heller ikke med barn i hus. :)
Ingen av oss ser poenget, da vi har "drukket fra oss" i ungdommen begge to. :)

Jenta vår er 4 måneder og sover på eget rom. De gangene samboeren har vært ute ligger han i senga si, men det er jeg som tar henne om morgenen. Vi har en klar regel på at barnet skal ikke håndteres hvis man har promille. Vi er kanskje litt unge, jeg vet ikke.. Men vi har fortsatt lyst til å feste litt så vi har byttet på å dra ut. Jeg har vært på fest 2 ganger siden mini kom til og har kost meg når jeg har vært ute. Vi har mange venner og ingen av de har barn, så det er stort sett festing som skjer her i helgene. Vi har redusert festingen mye siden vi fikk barn, men når vi sitter hjemme og koser oss med god mat så har vi liksom ingen vi kan invitere heller for alle er på fest og ingen gidder å være edru på en lørdag. Kameratene til samboeren min har alltid fest og de vil gjerne at han skal være med. Men vi føler på deg begge to, at det er godt å være hjemme også kommer det nok tider senere da de også har barn og ting endrer seg. Jeg er vel en av de få som kjenner på det at jeg har lyst til å ta en fest, selv om jeg har en liten baby. Føler noen ganger at jeg burde skamme meg pga av det, men folk er vel forskjellig. Påskeaften er det tradisjon at vi arrangerer fest så det skal vi gjøre i år også. Da skal vesla være hos svigermor og det vet jeg går fint, så jeg gleder meg skikkelig. Har sikkert ikke blitt helt voksen enda jeg da :P

Jeg drikker ikke pga at frøkna er veldig avhengig av puppen enda. Savner å ta meg et glass på en fredagskveld, men det får bare vente..

Mannen drikker gjerne et par øl i helgene.

Jenta vår er 4 måneder og sover på eget rom. De gangene samboeren har vært ute ligger han i senga si, men det er jeg som tar henne om morgenen. Vi har en klar regel på at barnet skal ikke håndteres hvis man har promille. Vi er kanskje litt unge, jeg vet ikke.. Men vi har fortsatt lyst til å feste litt så vi har byttet på å dra ut. Jeg har vært på fest 2 ganger siden mini kom til og har kost meg når jeg har vært ute. Vi har mange venner og ingen av de har barn, så det er stort sett festing som skjer her i helgene. Vi har redusert festingen mye siden vi fikk barn, men når vi sitter hjemme og koser oss med god mat så har vi liksom ingen vi kan invitere heller for alle er på fest og ingen gidder å være edru på en lørdag. Kameratene til samboeren min har alltid fest og de vil gjerne at han skal være med. Men vi føler på deg begge to, at det er godt å være hjemme også kommer det nok tider senere da de også har barn og ting endrer seg. Jeg er vel en av de få som kjenner på det at jeg har lyst til å ta en fest, selv om jeg har en liten baby. Føler noen ganger at jeg burde skamme meg pga av det, men folk er vel forskjellig. Påskeaften er det tradisjon at vi arrangerer fest så det skal vi gjøre i år også. Da skal vesla være hos svigermor og det vet jeg går fint, så jeg gleder meg skikkelig. Har sikkert ikke blitt helt voksen enda jeg da :P
Ta deg en fest med god samvittighet :) så lenge du vet at baby har det fint og det ikke er snakk hver helg, så kos deg/dere :D

Sånn var jeg med eldste vår! Kos dere, så lenge baby har det bra er det ingen grunn til å la vær

Nå har ikke dette vært et problem hittil - lille spiser fremdeles hver andre time og mannen gidder ikke drikke alene.

Men ser frem til å kunne ta meg et glass vin til maten til sommeren :)

Alene er det ikke aktuelt

Back
Topp