Helg! =)

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Da var fredagen her!
Jeg har gått til treningssenteret, trent 45 minutters sykkeltime og gått til byen. Der ble det en god lunch før jeg tok buss hjem :-p
Snart skal jeg hente T og vente på mannen før vi skal dra og bade! =) 
Lenge siden nå, så det blir deilig =) 
Nå har jeg pakket egen bag til Teodor og tenker å sende han i garderoben med pappan. Det er alltid jeg som har tatt han med i garderoben, ett sted må de vel starte litt for seg selv og?

Du har jo rekket mye idag du da :)

Her har jeg en rolig dag med jentene mine. Amelia blir ikke helt bra av hosten og er hjemme idag for å slappe av. Så da koser vi oss med barne-tv og frukt :)

Håper det slipper i helga, for nå er vi lei....

God helg- og ikke minst morsdag på søndag- alle sammen

Hei :)

Vi daffet bort hele formiddagen i dag. Nå venter vi på at lillesøster skal våkne, så vi kan ta en tur i parken, og kanskje til byen for noen ærend. 

Fru H: Helt enig i at guttene våre må være med pappaene i garderoben. De må jo bli kjent i herregarderoben i god tid før de skal gå alene. :)

Ja, og det er på tide for dems del også. 
Det har bare blitt til at jeg har tatt han med da jeg hadde han med på babysvømming og har vært oftest med han på bading. 
Mannen er en utrolig god far altså, men han er ikke alltid like frempå når det gjelder å finne på ting alene med Teodor, tenkte det var lurt å begynne litt mer slik at de kan dra alene noen ganger når vi nå har denne gratisbadingen hver fredag =)

Jepp, de kan ikke alltid komme på alt av seg selv, og så er det lett at det man har gjort hele tiden blir en vane. Av og til må man bare fortelle pappaene hva de skal gjøre.

Rett og slett

Blir enorm overgang for T og, hvis vi skal vente til nestemann kommer med å gi gutta mer alenetid!

endelig er det helg ja :) Barnehagen har hatt stengt idag og igår, for personalet er på studietur, men sambo ville ikke være med, så han fikk en haug med arbeid i bhg å gjøre 
Så jeg har hatt begge de to minste her alene 2 dager fra morgen til nesten leggetid. Gud altså, jammen ikke lett åvære bare 1 voksen med 2 små som trur de bestemmer alt, ikke tåler at mamma ikke vil eller gidder eller sier nei. 
Men det rare er at i det øyeblikket pappaen kommer inn døra så er de begge 2 blide soler og stråler glede og latter. Nå sitter de begge så fint på gulvet å ser på kaptein sabeltann. Må vel begynne å tenke middag snart, for så langt har jeg ikke kommet enda 

Fru H: Høres lurt ut. :) Greit at han er vant til litt tid alene med pappan, så de innimellom kommer seg ut så du får slappet av eller tatt deg av babyen. :) Vi hadde planer om å sørge for en del alenetid både med pappa, og av og til mamma, da han ble storebror. Her slo det helt feil, for det endte alltid med at han ble lei seg eller gråt fordi han ikke fikk ha med "babyen sin".Sikkert fordi hun var så ekstremt rolig, og han mesteparten av tiden var alene med meg mens hun sov.

2x 24November: Så snålt det der med forskjellig oppførsel til mamma og pappa. Her holder det på å bli mer og mer av det, bare motsatt av hos dere. Jeg er også alene med ungene nesten hele denne uken, og jeg får dårlig samvittighet av å nyte hvor deilig og fredelig det er her... De blide, rolige ungene mine kan bli et mareritt av og til når pappan kommer hjem, og alt kan ende i kaos. :S Vi greier ikke helt å finne ut hva som skjer, hvorfor det blir slik. Det er kanskje mer naturlig hos dere at de blir glade når pappan kommer hjem? Mine blir også glade da altså, men så sloss de om oppmerksomhet, og tåler ikke at han snakker til meg. Leker han med dem så er det akkurat som om de hele tiden må desperat passe på at ikke jeg prøver å snike meg en halvmeter vekk. :S

Må jo oppdatere: 
Det gikk utrolig fint, gutta koste seg og T synes det var veldig stas med en garderobe med bare "menner"

Nå har vi nettopp hatt besøk av et vennepar, og jeg har hatt på følelsen av at de også hadde en nyhet å komme med - og det hadde de jammen meg! 
2,5 uke lenger på vei enn meg, dette blir så koselig :D

Å, så koselig. Blir kjekt å ha noen å trille med. 

De bor et stykke unna da, men blir koselig likevel :D
Søs og mannen blir fosterforeldre i disse dager, hun bor i byen her og kommer til å gå hjemme med det barnet en stund, og det er to venninner i nærheten som har baby på vei =) 
Skikkelig boom!

Det blir flott. Har du fortalt alle at du er gravid?

Så koselig med vennepar som også har gode nyheter, Fru H! 
*trinemor*: Alma var hjemme fra bhg hele forrige uke og nå er det visst Lunas tur med hoste og dårlig form. Håper Amelia blir bedre snart!
2x24 november, føler med deg om du er sliten, føler på det selv etter å ha vært alene noen dager (dvs., nå er mamma på besøk og hjelper meg litt). Alma finner på alskens rare ting som gjør meg sint og frustrert og så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke er tålmodig nok. 
Luna skriker og sutrer mye mer enn normalt fordi hun ikke er helt frisk..

Sukkertopp: Her er det også sånn at mannen min ikke får snakke til meg når han kommer hjem. Alma avbryter oss etter en halv setning om vi prøver å snakke med hverandre, ganske slitsomt. Og det er "mamma" som fortsatt skal gjøre alt (sitte inne hos henne når hun skal sove, osv). Men hun blir glad når han kommer, det er ikke det..

Nå burde jeg nok legge meg, men gruer meg til å legge Luna vannrett (hun sover i meitaien nå), for det surkler så mye mer i brystet da, selv om jeg har bygget opp senga hennes. 

almara skrev:
Så koselig med vennepar som også har gode nyheter, Fru H! 
*trinemor*: Alma var hjemme fra bhg hele forrige uke og nå er det visst Lunas tur med hoste og dårlig form. Håper Amelia blir bedre snart!

Takk, takk :) synes det holder med to uker ja. Enda godt jeg er hjemme nå, og har mulighet til å være hjemme med henne til hun er helt frisk :)

Fru H: Så artig at du får flere å gå gravid og i permisjon sammen med. Gjør den tiden ekstra koselig altså :)

Sukkertopp skrev:
Det blir flott. Har du fortalt alle at du er gravid?

Nei ikke så mange som vet enda. De fikk vite i går da, og et par venninner vet det. Vi starter med familien fra helgen igjen, mulig vi skal til svigerfar og foreldrene mine kommer da hjem igjen fra ferie :)

Så flink og effektiv du er :) Her er jeg hjemme alene med ugenene i helgen. Litt travelt, men litt godt også :) Ha litt jentetid :)

Back
Topp