HELFO

Nei, det trenger ikke bety at det er vanskeligere med frys på søsken! Men er jo noen som har egg på frys etter første barn, og som ikke får søsken på dem og må begynne med nytt fersk uttak! Vi har f.eks det, 5 egg på frys som vi kan bruke til søskenforsøk, og håper jo at vi har et søsken blant dem! Jeg er likevel forberedt på at vi kanskje må ha en ny runde med uttak på søsken, for jeg har hatt fire fryseforsøk før som ikke ble baby! Men siden du nå skriver at du ruger på fersk egg, så har du jo allerede vært igjennom en ny runde! Lykke til videre med rugingen[emoji5]
Åja sånn ja ;) Hehe den hjernen min e litt overloda i dag så beklager det! Takk for det og lykke til med fersk forsøk! Satsa på du sleppe å bruka alle 5 :)

Åja meina du kvitteringa for kvart forsøk innforbi 6 mnd? Eller at for å få igjen så må forsøka vera innen 6 mnd? No blei eg litt confused her ;)
Kvitteringer for hvert legemiddelkjøp må være innsendt innen 6 mnd etter den datoen du kjøpte dem, pluss helfo arket du får fra klinikken om at du har forsøk :) Så om du ikke er over grensen innen 6 mnd spiller ingen rolle, så lenge kvitteringene og helfo arket fra klinikken er innsendt innen fristen på 6mnd. Så om du da må ha ett nytt forsøk f. eks i vår (og det er innenfor grensen på 3 forsøk pr barn), så vil du begynne å få refundert når du kommer over grensen :)

Edit: ser noen skriver at det begynner å gjelde fra når du har kommet over grensen og det stemmer, men det gjør ingenting å sende dem inn etter hvert forsøk, så har Helfo de liggende og ingenting forsvinner :)

Kvitteringer for hvert legemiddelkjøp må være innsendt innen 6 mnd etter den datoen du kjøpte dem, pluss helfo arket du får fra klinikken om at du har forsøk :) Så om du ikke er over grensen innen 6 mnd spiller ingen rolle, så lenge kvitteringene og helfo arket fra klinikken er innsendt innen fristen på 6mnd. Så om du da må ha ett nytt forsøk f. eks i vår (og det er innenfor grensen på 3 forsøk pr barn), så vil du begynne å få refundert når du kommer over grensen :)

Edit: ser noen skriver at det begynner å gjelde fra når du har kommet over grensen og det stemmer, men det gjør ingenting å sende dem inn etter hvert forsøk, så har Helfo de liggende og ingenting forsvinner :)
Ok takk for svar :) då har eg fått alle kvitteringene og dei går ut om 2 dager, så bra eg sjekka ut detta no! :)

Må de ha det innen 6 mnd?! Jeg hadde uttak og ble overstimulert og lagt inn på sykehus i januar :( Har ikke sendt inn enda. Hadde innsett nå om mandag...så det ble et langt opphold..tenkte å sende når alt var ferdig.. men så da får jeg ikke igjen noe da?[emoji32]

Må de ha det innen 6 mnd?! Jeg hadde uttak og ble overstimulert og lagt inn på sykehus i januar :( Har ikke sendt inn enda. Hadde innsett nå om mandag...så det ble et langt opphold..tenkte å sende når alt var ferdig.. men så da får jeg ikke igjen noe da?[emoji32]
Nei dessverre, no har eg endelig lært meg da óg ;) snakka med han på HELFO i dag, og han presiserte det fleire gongar ;) kvitteringen må vera inne hos dei seinast 6 mnd etter med er tatt ut..

HELFO sier litt forskjellig. Har du krysset grensen for egenandel enda? Jeg har forstått det som at du gjerne kan ha med eldre kvitteringer, men fristen begynner å tikke når du krysser grensen for egenandel. Så om du ikke krysset grensen i januar ville jeg fortet meg å sende inn alle kvitteringer og bekreftelsen fra det forsøket i kveld. Det kan du gjøre digitalt med å bare ta bilder av kvitteringene og bekreftelsen fra klinikken.

Om du derimot krysset grensen for egenandel i januar så er det altfor sent med de kvitteringene.

Fikk mld fra Helfo om at det kunne ta 10 uker før jeg hadde ferdig behandle saken og får igjen penger..
har noen av dere virkelig ventet sååå lenge?? :bored:

Fikk mld fra Helfo om at det kunne ta 10 uker før jeg hadde ferdig behandle saken og får igjen penger..
har noen av dere virkelig ventet sååå lenge?? :bored:

Tror det sto 8-10 ukers behandlingstid når jeg sendte inn, men jeg hadde pengene på konto etter 3 uker! Men varierer sikkert litt! Pga sommerstengt på de fleste klinikker så er det kanskje mange som har sendt inn nå etter sommeren!

Back
Topp