HELFO

Feyra

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sommerfuglene 2017
Søvnløs i september 2025
Pumpkin Bumps 2025
Hvor lang tid tok det før dere hørte fra Helfo? Sendte inn kvitteringer og skjema 17. oktober, det er nå 3 uker siden, og jeg har ikke fått et brev fra dem om at de har mottatt det engang. Er dette vanlig? Ser noen får beskjed om behandlingstid etc.

Sendte rundt det samme og venter fortsatt på svar vi og :)

Sendte omtrent samtidig med deg, ikke hørt noe enda...:confused:

Veldig lenge sikert opptil 10 uker.

Takk for svar dere! :)

Da får jeg bare være tålmodig da ;) Er jo en grei sum penger vi får, fint å ha nå når det nærmer seg julegaveshopping!

Kommer pengene bare inn på konto eller får man noe brev eller noe?

Fikk etter ca 5 uker de to gangene jeg har sendt inn, brevet kom etter pengene :)

Kommer an på hvor mange forsøk man har hatt, jeg nådde grensen midt i andre forsøk. Da fikk jeg igjen ca 5000, på tredje forsøk fikk jeg igjen alt for medisinene ca 11000,-
Bare jeg som fikk litt panikk nå på om en kunne søke refusjon på mer enn bare medisiner når en har tatt ivf privat :p
Det koster jo rimelig mye per forsøk i tillegg til medisinene. Men såå verdt det :)

Sendte inn for 4 uker siden og fikk idag beskjed om at det kan være opptil 12 ukers ventetid.

Skjønner meg virkelig ikke på hvorfor det ikke er samme ordning som frikort jeg altså :( Skikkelig sure penger å vente på, spesielt når det ikke refunderes før nytt forsøk. Blir nok fort totalt 10-11.000 vi skal få refundert når jeg har hentet mer medisin om 2 uker. Mulig jeg bare sender inn kvitteringene da og skjemaet når vi får det på uttak eller innsett.

Får jo ikke dekket mer enn kun medisiner over ca.17000,-...??
Det er jeg klar over, men vi har kjøpt medisiner for godt 27 000,-

Har er avbrutt og et fullført forsøk bak oss, og nå sist på det fullførte, ble jeg forlenget med 8 dager ekstra på puregon, det alene var 1000,- daglig når jeg gikk på en dose på 300ie.

Det er jeg klar over, men vi har kjøpt medisiner for godt 27 000,-

Har er avbrutt og et fullført forsøk bak oss, og nå sist på det fullførte, ble jeg forlenget med 8 dager ekstra på puregon, det alene var 1000,- daglig når jeg gikk på en dose på 300ie.
Steike.. tror vi har brukt rundt 15000,- på et fersk og to frys.
Men frys var mye billigere medisiner ja :)
Håper dere får pengene fort igjen :)

Ja, det er heftige priser! ;) Brukte vel under 10 000 på første, og resten på andre, men dette er dobbel dose puregon, og den er jo latterlig dyr! Nå valgte jo vi å gå privat i tillegg og har betalt 57 000,- for selve forsøket også, men det var jo verdt det!

Signerer at det er dyrt ja! Jeg trenger så lang stimulering siden jeg responderer litt seint, brukte 19000 på første forsøk og har til nå brukt 20000 på andre forsøk! Og dette bare i medisiner!

Ja, det er heftige priser! ;) Brukte vel under 10 000 på første, og resten på andre, men dette er dobbel dose puregon, og den er jo latterlig dyr! Nå valgte jo vi å gå privat i tillegg og har betalt 57 000,- for selve forsøket også, men det var jo verdt det!
Vi betalte jo kun for et ferskforsøk, så var det 5000,- i nedfrysing og 4000,- per fryseforsøk.
Men veldig enig: det er såå verdt det! :)

Hvordan gjør man det? Vi har kun brukt 11000,- denne gangen. Skal jeg sende det inn før nyttår? Får jo ikke noe igken for det.. men skal ha nytt forsøk i januar/februar

Back
Topp