Helfo

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Hmm lurte på angående sende kvitteringer til Helfo... Vi er oppi 9000kr på medisiner, men ikke oppi mer på denne runden. Men ser på papiret at kvitteringer må sendes før det har gått 6 mnd. 6 mnd siden kjøpet av medisinene.. Men går det Ann å sende inn dem uten at vi har oppnådd 15 000? Slikt at de får det registrert , til neste forsøk? Skjønner ikke helt dette.

Vi lurte på å vente, for seks måneder egen stund frem i tid og hvis dette forsøket ikke går så er det medisiner igjen om ikke så lenge, men sender inn før det har gått seks måneder uansett :)

Vi har sendt inn fortløpende etter hvert forsøk er avsluttet, du får ett skriv fra klinikken som skal med. Vært veldig enkelt og greit å samarbeide med Helfo :) Bare lurt å ta kopier av kvitteringene for sikkerhetsskyld

Vi har sendt inn fortløpende etter hvert forsøk er avsluttet, du får ett skriv fra klinikken som skal med. Vært veldig enkelt og greit å samarbeide med Helfo :) Bare lurt å ta kopier av kvitteringene for sikkerhetsskyld
oki :) men ar du da fått noe skriv tilbake fra helfo om hvor mye samlet og hvor mye mangler til egenandel....altså 15 000kr?

oki :) men ar du da fått noe skriv tilbake fra helfo om hvor mye samlet og hvor mye mangler til egenandel....altså 15 000kr?
Nei, d tror jeg ikke, men husker ikke helt altså. Du ser det jo selv på kvitteringene og da.

Jeg sendte mine inn etter første runde men fikk de i retur pga at jeg ikke hadde kommet opp til minimums grensa. Og det de sier er at straks du har krav på penger tilbake, så gjelder det kun i 6 mnd. Altså straks jeg er ferdig med forsøk to må jeg sende inn for begge forsøkene samtidig

Innen det har gått 6 mnd

Du kan vente til du har oppnådd egenandelen. Du må sende inn kvitteringene innen 6mnd etter at du har oppnådd egenandelen på 15.621kr, ikke fra første handel :)
Husk å skrive kontonr og personnummer på et ark på hver innsending til helfo. Jeg ventet til jeg hadde oppnådd egenandelen før jeg sendte inn. Mindre papirarbeid ;)

oki takk for tips jenter :) da er det like greit å vente med å sende inn til oppnådd egenandel. :)

Back
Topp