Helfo/refusjon

Ega

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Sensommerbarna 2019
Hei
Kanskje tema vært oppe før men lurer litt på hvordan gjøre best mulig det med kvitteringer- samle de og så sende de inn i et, eller hver for seg etter jeg har kjøpt medisiner. Er det bare medisiner vi kan få refusjon på ikke selve behandlinger sant? Noen som kan dele linken til riktig skjema?
Er helt ny i dette. 5.dag på synarela. Hører til Haukeland. Er spent på hele prosessen. Og litt redd å starte opp midt i korona krisen men krysser fingrene. Ha en fin dag :)

Jeg har sendt inn per forsøk :)
Forsøk 1 både fersk og frys. Også to og siste til slutt. Kvitteringene kan ikke bli eldre enn 6 måneder.
Så dumt å samle for lenge.

Aha... Da må jeg kjappe meg å sende inn jeg da.. Trodde ikke det var vits å sende inn før en hadde nådd grensen. Vi ligger ennå godt under grensen for tilbakebetaling, men vil ikke klare å komme over den før sommeren (hadde kort protokoll i januar). Jeg var så susete i hodet av spenning, forventning, mye annen informasjon, og ikke minst hormoner, at jeg ikke spurte grundigere rundt dette med HELFO...

Aha... Da må jeg kjappe meg å sende inn jeg da.. Trodde ikke det var vits å sende inn før en hadde nådd grensen. Vi ligger ennå godt under grensen for tilbakebetaling, men vil ikke klare å komme over den før sommeren (hadde kort protokoll i januar). Jeg var så susete i hodet av spenning, forventning, mye annen informasjon, og ikke minst hormoner, at jeg ikke spurte grundigere rundt dette med HELFO...
Jeg samla mest mulig, men det gikk nesten ett halvt år mellom innsett, så endte med at jeg sendte per innsett. Ville ikke ta sjansen på at kvitteringene ble for gamle. Bomma på en, med litt over ei uke. Men fikk heldigvis igjen likevel. Men mener det står på Helfo sine sider ganske tydelig at de ikke skal være eldre enn 6 måneder :) Men jeg hadde sendt inn per forsøk, godt å bare sende de inn og bli ferdig med forsøket. Følte jeg, og var redd for å ikke få igjen om jeg var for treg.

Jeg måtte halvveis inn i forsøk to før jeg rakk grensa. Så første fikk jeg ikke noe for heller.

Jeg samla mest mulig, men det gikk nesten ett halvt år mellom innsett, så endte med at jeg sendte per innsett. Ville ikke ta sjansen på at kvitteringene ble for gamle. Bomma på en, med litt over ei uke. Men fikk heldigvis igjen likevel. Men mener det står på Helfo sine sider ganske tydelig at de ikke skal være eldre enn 6 måneder :) Men jeg hadde sendt inn per forsøk, godt å bare sende de inn og bli ferdig med forsøket. Følte jeg, og var redd for å ikke få igjen om jeg var for treg.

Jeg måtte halvveis inn i forsøk to før jeg rakk grensa. Så første fikk jeg ikke noe for heller.

Tusen takk for info! Utrooolig glad jeg har dette forumet altså! Er så mye man ikke vet! :wideyed:

Jeg hadde forsøk i mai (hvor jeg ikke gikk over grensa), og så nytt forsøk i september. Jeg sendte inn alle kvitteringer fra begge forsøk i februar og det gikk iallefall bra. Men skader jo ikke å bare sende dem inn så er man sikker.

Jeg hadde forsøk i mai (hvor jeg ikke gikk over grensa), og så nytt forsøk i september. Jeg sendte inn alle kvitteringer fra begge forsøk i februar og det gikk iallefall bra. Men skader jo ikke å bare sende dem inn så er man sikker.
Godt å høre at det antageligvis ikke er krise om det går over. :) Kjøpte konvolutter i dag, så nå skal jeg være flink! :smug:

Godt å høre at det antageligvis ikke er krise om det går over. :) Kjøpte konvolutter i dag, så nå skal jeg være flink! :smug:

Jeg leverte alt digitalt, og la bare ved bilder av kvitteringene og erklæring fra lege. Men vi hadde fått apoteket til å skrive ut samlekvittering sånn at alt havnet på A4-ark, kan se for meg at det kanskje er litt vanskeligere med veldig lange apotek-kvitteringer.

Jeg leverte alt digitalt, og la bare ved bilder av kvitteringene og erklæring fra lege. Men vi hadde fått apoteket til å skrive ut samlekvittering sånn at alt havnet på A4-ark, kan se for meg at det kanskje er litt vanskeligere med veldig lange apotek-kvitteringer.
Hei, er regner med at samlekvittering kan jo alle apotekene skrive. Jeg går på lang protokoll og neste uke skal kjøpe max doser av bemfola. Går rett over max grensen med en gang :pale

Ok, jeg er helt «lost» og dust på ting som dette. :bag: Vi er langt unna ennå å nå grensebeløpet til HELFO, så vi har ikke rett til refusjon ennå. Men skal jeg sende inn legeerklæringene fra lege vi har fått så langt, med kvitteringene vi har hittil (har et ferskforsøk med kort protokoll og et fryseforsøk. Eller skal vi ikke sende inn før vi når grensen? Slik tolker jeg det pø HELFOs hjemmeside. Men hvordan vet HELFO i såfall om vi har krysset grensen eller ikke? Skjønner ikkeno jeg... :bag::banghead::bag:

Helfo har kontroll. Jeg har sendt inn for hvert forsøk, vært redd for å komme over 6 måneders grensa for kvittering og ikke få igjen.
Fikk igjen 6000 og litt på forsøk to og alt på siste. Så de hadde god kontroll :)

Helfo har kontroll. Jeg har sendt inn for hvert forsøk, vært redd for å komme over 6 måneders grensa for kvittering og ikke få igjen.
Fikk igjen 6000 og litt på forsøk to og alt på siste. Så de hadde god kontroll :)
Takk for svar! Hva skulle jeg gjort uten den supre hjelpen herfra!? :love7

Takk for svar! Hva skulle jeg gjort uten den supre hjelpen herfra!? :love7
Vi er mange som har vært igjennom det samme, og greit å kunne hjelpe ;)
Jeg har vært igjennom maksimalt av hva jeg kunne få :hilarious: Alle forsøk og innsett som var mulig offentlig

Back
Topp