Helfo. Hjelp

Fru M

Betatt av forumet
Hvordan gjør man det mtp refusjon av medisiner fra Helfo. Er i mitt første forsøk nå, og har brukt ca 12 000 ++ på medisiner. Kan jeg sende inn nå også blir det ''lagret'' hos helfo?
Hvordan søker man? Har vært inne å lest og lett men blir ikke klok. Sender man inn kvitteringene i posten og søker på nett ??

Hvordan gjør man det mtp refusjon av medisiner fra Helfo. Er i mitt første forsøk nå, og har brukt ca 12 000 ++ på medisiner. Kan jeg sende inn nå også blir det ''lagret'' hos helfo?
Hvordan søker man? Har vært inne å lest og lett men blir ikke klok. Sender man inn kvitteringene i posten og søker på nett ??

Du kan sende inn, så ligger det lagret ja. Du kan sende inn digitalt. Bare ta bilde av en og en kvittering og det skjemaet fra klinikken til HELFO. :)

Ok, så greit :) hvilket skjema fra klinikken ? Tror ikke jeg har fått noe :p
De nektet å gi meg skjemaet før jeg hadde ut først forsøket, så du har sikkert ikke fått det enda, ta godt vare på kvitteringer

(800 43 573) her kan du ringe og spørre dem direkte. Jeg har selv nettopp starta med pgd behandling. Icsi med gentesting.

Bare husk og få alle kvitt sign og stempel fra apoteket , jeg fikk avslag på mitt pga 3 av kvitt manglet dette... var jo ikke klar over dette jeg når jeg sende inn ..

Så måtte skaffe de på nytt og sende inn igjen ;)
Tar jo litt lengre tid når det blir sånn ;)

De nektet å gi meg skjemaet før jeg hadde ut først forsøket, så du har sikkert ikke fått det enda, ta godt vare på kvitteringer
Jeg fikk skjema etter innsett :)

Ikke for og kuppe tråden din fru M, men vet noen av dere hvor man kan se en oversikt over det som har blitt registrert i HELFO sitt system?

Jeg tror jeg nærmer meg godt egenandelsgrensen og mener at jeg kunne se det inne på HELFO tidligere men jeg finner det ikke lenger?

Eller er det sånn at egenandelen må være brukt innefor et år? Så det jeg har betalt i 2017 blir borte nå som vi er i 2018? Eller?

Jeg spørr her siden der gjaldt litt det samme, håper det er greit :)

Last edited:
Ok, så greit :) hvilket skjema fra klinikken ? Tror ikke jeg har fått noe :p

Du får det etter innsett. :) Du må vente til du har fått skjemaet. :)

Ikke for og kuppe tråden din fru M, men vet noen av dere hvor man kan se en oversikt over det som har blitt registrert i HELFO sitt system?

Jeg tror jeg nærmer meg godt egenandelsgrensen og mener at jeg kunne se det inne på HELFO tidligere men jeg finner det ikke lenger?

Eller er det sånn at egenandelen må være brukt innefor et år? Så det jeg har betalt i 2017 blir borte nå som vi er i 2018? Eller?

Jeg spørr her siden der gjaldt litt det samme, håper det er greit :)
Du kan sjekke her: https://minhelse.helsenorge.no/
Men det er bare egenandeler for legebesøk og vanlige medisiner altså :)

Du kan sjekke her: https://minhelse.helsenorge.no/
Men det er bare egenandeler for legebesøk og vanlige medisiner altså :)

Hmm for jeg finner ikke akkurat det jeg leter etter der inne. Jeg mener at jeg tidligere har kunnet se en oversikt akkurat lik den du sendte nå, over hvor mye jeg hadde igjen for og nå egenandelsgrensen for medisiner til ivf. Jeg lurer nå på om det kan bli foreldet? Selv om vi startet med selve ivf forsøkene i januar i fjor og har forsatt 2 forsøk igjen tilgode.

Hmm for jeg finner ikke akkurat det jeg leter etter der inne. Jeg mener at jeg tidligere har kunnet se en oversikt akkurat lik den du sendte nå, over hvor mye jeg hadde igjen for og nå egenandelsgrensen for medisiner til ivf. Jeg lurer nå på om det kan bli foreldet? Selv om vi startet med selve ivf forsøkene i januar i fjor og har forsatt 2 forsøk igjen tilgode.
Åja, det visste jeg ikke fantes. Tror ikke det er frist på de tre forsøkene og egenandelen altså :) Men ring helfo kanskje :)
Eneste er fristen for å sende inn kvitteringer da.

Bare husk og få alle kvitt sign og stempel fra apoteket , jeg fikk avslag på mitt pga 3 av kvitt manglet dette... var jo ikke klar over dette jeg når jeg sende inn ..

Så måtte skaffe de på nytt og sende inn igjen ;)
Tar jo litt lengre tid når det blir sånn ;)
Det var godt du sa. Har kun fått stempel på de 2 siste kvitteringene. Kan jeg gå tilbake til apoteket og få det på de andre ??:)

Det var godt du sa. Har kun fått stempel på de 2 siste kvitteringene. Kan jeg gå tilbake til apoteket og få det på de andre ??:)

Ja det ville jeg gjort :)

Alle apotek har lagret alle reseptkjøp. Om du bare har vanlig kvittering må du dra tilbake og få ny, på de/det apoteket/ene du har handlet. Det skal være spesifiserte kvitteringer med stempel og signatur. :) (Når man ber om spesifisert kvittering står det informasjon om medisinen, lege, hvor mye det er på resepten og slikt.)

Noen som vet hvor lang tid det er vandlig og bruke?
Har enda ikke fått noe i fra Helfo og saken har lagt til behandling i noen uker no..

Back
Topp