Helene sjekker inn

tolilla

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
På nyfødtintensiven på St. Olavs i Trondheim.

Uff det var tøft å se. Legene gjør fantastisk jobb, men noen ganger går det ikke veien.
Det var et interessant program, men vil ikke anbefale å se det om du er litt engstelig av deg.

Litt godt med tanke på å vite hvilket apparat en har som står parat til å hjelpe her i landet altså.

Glad jeg har vært gjennom svangerskap og fødsel, tror kanskje jeg hadde blitt mer bekymret hvis jeg var førstegangs.

Hmm nei, ikke helt gode følelser nå. Det sitter litt I. Tenkte meg ikke om, jeg så bare at det var det programmet og reflekterte ikke over at hun skulle på nyfødtintensiven egentlig..

Sett det jeg og, er sykehuset jeg har født på og skal føde på. Og håper jeg slipper å oppleve NFI, men fytti rakkern for noen fine mennesker som jobber der!

Jeg trodde den skulle gå på tv i kveld jeg, men da har jeg blingset. Jeg blir så nysgjerrig jeg.. vet noen hvor jeg kan se den episoden?

Helene sjekker inn er en fantastisk tv-serie, satt med tårer i øynene når hun besøkte demensklinikken i forrige sesong. Synes hun også er en god programleder i at hun er så naturlig og åpenlyst sier "jeg vet ikke hva jeg skal si eller gjøre" som vi normale mennesker også føler på. Gleder meg til å titte på det på nrk nett-tv når jeg får tid og mulighet :)

Med førstemann ble jeg innlagt på sykehus med premature rier i uke 31, måtte fly med ambulansefly til Bodø da de ikke har nyfødtintensiv her, eller kompetanse til å ta i mot barn født før uke 35. De klarte heldigvis å stoppe fødselen, men jeg måtte ha riestoppende drypp i 1 uke og husker ikke hvor mange lungemodningssprøyter jeg fikk i rumpa. Vi var på omvisning på nyfødtintensiven og fikk alt av brosjyrer og samtaler da de var helt sikker på at han kom før uke 35. Det må være den skumleste opplevelsen jeg har hatt. De er heldigvis veldig flinke de som jobber der, men den sjokktilstanden man er i på det tidspunktet er ubeskrivelig. Det går som regel bra, heldigvis. Det gjorde det for vår del også og jeg klarte å holde han inne til uke 38!
Føler meg mye roligere denne gangen, selv om sjansen er stor for at jeg må gjennom det samme igjen. Men denne gangen vet vi mer, vi har vært der å sett hvordan ting gjøres.
Nyflødtintensiv eller ikke, så tror og håper jeg det går bra med oss alle♡

Jeg var der med sønnen min. Helt merkelig å se programmet. Kjente igjen mange av personalet og veldig mange følelser som kom tilbake!

Titter fra juni. Så den episoden igår. Er andregangsfødende og tårene rant

Back
Topp