Helamming, delamming eller mme?

Fullammer:) så glad for at jeg får det til:) hadde litt pumping og styr i starten men heldigvis tok produksjonen seg opp:)

Jeg vet ikke hva det kalles det vi gjør, vi ammer på natten og gir morsmelk på flaske på dagtid. Hun vil ikke ha puppen på dagen:( et uendelig styr med pumping, vasking og koking. men har hittil ikke gitt mme hvertfall:)
Ville kalt det å fullamme/-pumpe

Autocorrect kalte det gullamme. Syns det var et herlig beskrivende alternativ

Fullammer nå, delammet sist. Fått noen flasker med mme (men stadig sjeldnere). Kun når jeg har hatt akutt behov for pause eller vi ikke har rukket å planlegge slik at jeg kan pumpe.

Må planlegge pumping også, må gjøre det etter han har sovna om kvelden. For han skal fortatt ha pupp minst en gang i timen på dagtid. 7,5 uker nå :)

Delammer Hovedmengden er MME da jeg ikke får opp produksjonen, men jeg ammer før hvert måltid på dagen og varierer litt på natt

Jeg vet ikke hva det kalles det vi gjør, vi ammer på natten og gir morsmelk på flaske på dagtid. Hun vil ikke ha puppen på dagen:( et uendelig styr med pumping, vasking og koking. men har hittil ikke gitt mme hvertfall:)
Husk at blir det for mye styr på dagen er mme en god løsning både for deg og babyen! ;) Min nr 2 ville ikke ha pupp og det var så mye bedre både for meg og frøkna når vi gikk over til kun mme;)
Men du er rå som orker å pumpe alt til måltidene på dagtid! :)

Husk at blir det for mye styr på dagen er mme en god løsning både for deg og babyen! ;) Min nr 2 ville ikke ha pupp og det var så mye bedre både for meg og frøkna når vi gikk over til kun mme;)
Men du er rå som orker å pumpe alt til måltidene på dagtid! :)
sant nok det.. Er veldig styrete og tar mye unødvendig tid, men er liksom ikke helt klar til å gi opp enda. Veldig lei meg for at krg ikke fikk til amming ordentlig denne gangen, for sist gikk det problemfritt i 8 måneder:p prøver fortsatt å amme før jeg pumper hvert måltid:9 hun er seks uker gammel, så det er jo grenser for hvor lenge jeg gidder å holde på, så vi får se! Har mme i skapet i tilfelle det skulle være nødvendig:-)

sant nok det.. Er veldig styrete og tar mye unødvendig tid, men er liksom ikke helt klar til å gi opp enda. Veldig lei meg for at krg ikke fikk til amming ordentlig denne gangen, for sist gikk det problemfritt i 8 måneder:p prøver fortsatt å amme før jeg pumper hvert måltid:9 hun er seks uker gammel, så det er jo grenser for hvor lenge jeg gidder å holde på, så vi får se! Har mme i skapet i tilfelle det skulle være nødvendig:-)
Skjønner deg veldig godt!! Holdt ut en god stund med nr 2, men i etterkant kunne jeg nok med hell ha gitt opp litt før... Men, ta det i eget tempo! Jeg er bare for at man skal gjøre hva som er best for seg selv, selv om det er å gi mme;) Noen ganger virker presset rundt amming litt voldsomt - er ikke alle babyer eller mammaer som vil eller får til..
Du er flink som får til å pumpe så mye - stå på og gjør det som er best for dere:) ;)

Skjønner deg veldig godt!! Holdt ut en god stund med nr 2, men i etterkant kunne jeg nok med hell ha gitt opp litt før... Men, ta det i eget tempo! Jeg er bare for at man skal gjøre hva som er best for seg selv, selv om det er å gi mme;) Noen ganger virker presset rundt amming litt voldsomt - er ikke alle babyer eller mammaer som vil eller får til..
Du er flink som får til å pumpe så mye - stå på og gjør det som er best for dere:) ;)

Ja, har også fått litt inntrykk av at det ammepresset ikke er helt sunt og har blitt veldig voldsomt de siste årene. Skjønner at morsmelk skal være det beste for babyen osv, men ikke til enhver pris. Noen ganger kan det beste for babyen kanskje være en avslappet mamma som kan slippe stress med amming som ikke funker og vie all sin tid til babyen:-) ikke alltid amming er det beste alternativet! Men absolutt, jeg holder ut til jeg føler det blir for mye, og da kommer jeg ikke til å nøle med å finne frem mme for å si det sånn:p

Fullammer.

Fullammar her. Har vore veldig heldig med amminga og er takknemleg for det. Har ikkje pumpa meg ein einaste gong så langt heller, og vesla er no 9 veker. Men eg burde vel ha øvd litt på pumping for å kunna vera litt borte frå henne, men enn så lenge har eg berre tatt henne med overalt. :P

Mme. Pumpet i 3 mnd, gikk på piller og nesespray men fikk ikke mer enn ca 50 ml i døgnet. Endelig tok jeg meg i nakken og dreit i hele ammeprosjektet :)) Endelig stresser jeg mindre!

Delammer.
Hatt mye styr med denne ammingen, men har liksom ville fått det til så lenge som mulig.
Startet med overproduksjon og dermed urolig baby med magevondt. Prøvde masse forskjellig før jeg skjønte at det kunne være overproduksjonen som gjorde henne urolig (tok da "bare" to uker ca :p )
Deretter begynte jeg å pumpe alle måltider fordi hun var så urolig ved puppen, vondt i magen og jeg var så sår. Så fikk vi trøske (eller, tror muligens det var det), så da ble det behandling for det i drøye to uker. Jeg fullpumpet og ga på flaske i èn uke før jeg begynte å gå over til mme og gå ned på pumpingen, hjalp jo ikke på sårheten og pumpe hele tida.
Prøvde å amme igjen etter en drøy uke, men hun var så urolig og nektet puppen, så da gadd jeg ikke styre noe mer med det.
Har prøvd å holde på nattammingen, og noen netter går det bra, andre netter må vi ty til flasken.
Gir også litt pupp på dagtid om hun vil ha den da. Men det må være heeelt stille rundt oss, ellers nekter hun.
Så jeg fortsetter å prøve litt, men det er litt ekstra styr fordi man da ikke vet hvor mye hun har spist, om hun trenger noe mer etter puppen, osv osv.. Får se hvor lenge jeg gidder å gjette meg frem på slike ting.

Og morsmelkerstatningen i Norge er såpass god, at det gjør meg ingenting å gi henne den! Grunnen til at jeg ønsker å amme litt til er rett og slett fordi det er det enkleste, spesielt nå når det er ferie og vi skal på tur. Men vi må ha med flasker og styr uansett, så nå belager jeg meg bare på at vi snart går over til flaske okke som...

Gir mme. Hele ammingen har vært et styr fra dag en. Jeg kom ikke i gang med produksjonen, jenta gikk ned mye i vekt og la ikke på seg igjen. Ammet, pumpet og ga mme. Etter hvert ville ikke frøkna ta puppen heller så hvert måltid endte med mye frustrasjon og gråt. Etter 4 uker gikk jeg over til bare mme, og hverdagen ble så mye bedre for oss begge.
Hadde ønske om å fullamme, men ikke for enhver pris :)

Fullfører og etter mye styr i starten med sakte vektoppgang, går alt bare bra nå. Fullammet med første også, ved siden av Anna mat. sluttet da ho var 16 mnd. Så får se kor lenge denne frøkna vil ha. Var en del styringa sykdom og medisiner sist gang, måtte pumpe og kaste i to perioder. Har derfor pumpe stående, men ikke helt frista til p bruke den enda. Men bør bok fryse litt ned med tanke på at pappaen også kan gi mat og eventuelt andre ved pass

Fullammer. Fikk overproduksjon fra starten av pga mye amming og pumping på sykehuset, og det har først roet seg ned nå. Har intervall ammet i flere uker. I dag hadde han for første gang behov for å bruke begge bryst til ett måltid. Håper at jeg kan fullamme uten problemer til han er over på fast føde, for jeg synes det var et styr med flasker i starten.

Back
Topp