Hekta og bare MÅ ha!?!?!

Mamma til tre <3

Flørter med forumet
Vil du dele hva du er hekta på?

Jeg bare må ha isbiter i schweppes lemon hver dag!!
Også olden m/kullsyre og eplesmak.
Vaske hender så ofte og lenge jeg kan, skummet er magisk!
Elsker lukten av vaskemidler, spesielt ajax sitron!

Mannen syns jeg er helt rar og forstår seg ikke på meg:p
Men jeg kan lukte på såpe i skjul jeg, ingen problem;) men isbitknaskingen må han holde ut på kveldene:D haha stakkars!!

Saftis, spesielt med bringebær :D Egentlig ALT med bringebær, alt fra is til bringebær youghurt, til syltetøy, hehe :D

RIPS! Alt som har med rips å gjøre! :D

Fikk en flaske med mormors hjemmlagde ripssaft på søndag, den er borte nå. Har riktig nok hatt litt hjelp til å drikke den da, men den forsvant litt for fort gitt.

Var på bondens marked i helgen for litt over en uke siden og der kjøpte jeg et glass med et fantastisk godt ripssyltetøy (inneholdt også bringebær og stjerneanis). Det er bare nok syltetøy igjen til en skive nå, så har litt sånn panikkfølelse :P Skal være bondens marked i Bergen sentrum nå til helgen igjen tror jeg, så kanskje jeg må tråle bodene der for å lete etter det fantastiske syltetøyet. Samboeren syntes det var en god idé, han liker å ha meg tilfreds og i godt humør - og det blir jeg av rips! :P

Havregryn og melk! ❤️ Våkner av og til på nettene og får ikke sove igjen før jeg har spist litt havregryn og melk, det er jo fantastisk ;)

Vel, tidligere i svangerskapet var det risengrynsgrøt dynka i sukker:P Har også vært mye sure gule lepper fra candy king og bris med mango smak:D Nå er det ikke noe jeg må ha egentlig, så det har liksom roet seg:) Har imidlertid mega god matlyst da, og spiser mye mer enn det jeg vanligvis gjør:P

Iskaldt vann er en vinner! Og er enig med deg i lukten av vaskemiddel. Grønnsåpe og den blå man vasker doen med er også utrolig gode lukter :P Ellers har jeg ingen cravings lengre.. :)

Nektarin, grønnlige bananer og q sjokomelk:D og lukta av tøymykner og grønnsåpe:-)

Synses det lukter så godt med fersk sigarettrøyk :( Ikke det smarteste nei. Heldigvis ikke så mange av vennene mine som røyker, så lukter ikke så ofte. Ellers alt som er surt nam nam.

Vann vann og is kaldt vann. Får det aldri kaldt nok. :(
Ellers så er det ikke noe som peker seg ut bare det er mat laget fra bunnen. Klarer ikke noe kunstig. ;)

Synses det lukter så godt med fersk sigarettrøyk :( Ikke det smarteste nei. Heldigvis ikke så mange av vennene mine som røyker, så lukter ikke så ofte. Ellers alt som er surt nam nam.
Oi, der er vi helt motsatt. Jeg har helt siden før jeg visste jeg var gravid blitt uhorvelig kvalm av røyklukt, både fersk og gammel. Gammel er verst da. Men jeg har lagt ned røykeforbud for alle som er innom her, for jeg klarer virkelig ikke lukta.

Tidligere var jeg helt hekta på rågulost og alkoholfritt øl, og har aldri likt noen av delene tidligere i mitt 27 år lange liv :P ellers er det fiberplussknekkebrød og vitahjertegod musli, det spises rent rett fra pakken som snacks,men kan ikke ha det lengre pga halsbrann :( så da er det oldenbobble,pinklady epler og rå grønnsaker som gjelder :D
elsker lukt av bensin,garasje, olje,whitesprit,maling og båtplast....og seff sterke vaskemiddel :P

Med eldste hadde jeg lakris, sure epler og sjokolademelk, og var ikke det i hus så stakkars han jeg bodde sammen med da ;)
Med minste var det sjokoladepudding med vaniljesaus og troika :D Koste meg så lenge det varte og er godt jeg ikke spiser så mye av det lengre men hender selv om jeg ikke er gravid nå men fikk kvota mi tror jeg :)

Kom plutselig på at lukten av bensin er jo bare himmelsk!! Ikke særlig lurt det heller..!! Skal vi fylle på bilen er det alltid jeg som MÅ UT!!!! laughing7

Har ikke hatt sånn direkte dilla på noe jeg.. Men det jeg har hatt mest lyst på i svangerskapet har vært frukt generelt (spesielt jordbær), Litago sjokolademelk eller oboy til frokost/lunsj, og til tider is :-) Når det kommer til lukter elsker jeg den lukten som er inni kjøleskapene på matbutikkene (når du åpner døra til kjøleskapene med melk f.eks. :P), lukten av bensin og nyvaskede klær :-) Men alt dette er lukter jeg alltid har likt, så det har bare blitt forsterket nå på en måte.

Back
Topp