heksesot

*Bianco*

Forumet er livet
noen som vet hva man må gjøre for å bli kvitt det?

Male. Good luck. [;)]

ORIGINAL: Sicily

Male. Good luck. [;)]

men da kommer det tilbake igjen[&:] blir man aldri kvitt det[:'(]

Hva er det..?[X(]

I så fall vil det være første eg har høyrt om...blir nok ikkje kvitt det nei [&o] Må vente ei stund, så male over, og ikkje tenne lys eller fyre med ved på minst to år...det var einaste dei kunne råde til når det var oppe på FBI eller anna program (husker ikkje kva program, men husker kva det handla om jaja)

ORIGINAL: ©Smartass For Life!

Hva er det..?[X(]

ORIGINAL: TiraV

I så fall vil det være første eg har høyrt om...blir nok ikkje kvitt det nei [&o] Må vente ei stund, så male over, og ikkje tenne lys eller fyre med ved på minst to år...det var einaste dei kunne råde til når det var oppe på FBI eller anna program (husker ikkje kva program, men husker kva det handla om jaja)

edit
det var visst tv2hjelper deg [:-]

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/har-du-heksesot-i-huset-ditt-2608316.html

ORIGINAL: Froskegele

Hva er det..?[X(]

nekter å google dette..

ORIGINAL: Froskegele

Hva er det..?[X(]

nekter å google dette..

Jeg vet det nå!! [:-]

ORIGINAL: Tøsa^^

Sånn svart som kommer på veggene[8D]
Kan plutselig komme over natta lizzm

Huh..? Fra ingenting lizm?[8|]

Si meg, SÅ du ikke den linken litt lenger opp her.. [8|]

ORIGINAL: Tøsa^^

Sånn svart som kommer på veggene[8D]
Kan plutselig komme over natta lizzm

Huh..? Fra ingenting lizm?[8|]

Jah... Stearinlys kan utløse det.
Er vel noe med at maling tiltrekker seg små partikler fra sot eller aske eller no.

Heksesot er et fenomen der klebrig sot fester seg på overflater i hus. Fenomenet oppstår gjerne der det er benyttet løsemiddelfrie produkter ved oppussing. Fenomenet oppsto første gang på 1990- tallet. De løsemiddelfrie produktene bruker lang tid på avdampingsprosessen og etterlater et klebrig belegg som sot fester seg i, særlig på kalde flater som for eksempel dårlig isolerte yttervegger og der kuldebroer finnes. Fenomenet tiltar ved bruk av stearinlys eller andre sotkilder.

Måtta googel læll. Rare grejer.[:-]

Back
Topp