Hekling

Veslejente

Glad i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Hei, vurderer å lære meg å hekle. Noen her inne som har tips til bøker el lignende som er bra? Hva er greit å starte med når jeg lærer meg å hekle ? :Heartred må få tiden til å gå, så alle tips tas i mot med takk:love7

Jeg syns det var greit å begynne med bestemor ruter, da er det kun det samme om og om igjen, så det er ikke vanskelig. Og det ligger mange gode videoer på YouTube. Enkelt og greit nybegynner prosjekt, og det blir så fint!

Jeg syns det var greit å begynne med bestemor ruter, da er det kun det samme om og om igjen, så det er ikke vanskelig. Og det ligger mange gode videoer på YouTube. Enkelt og greit nybegynner prosjekt, og det blir så fint!
Takk da kan jeg prøve meg på det , må ut å handle det jeg trenger! Er vel heklenål og bomullsgarn bare ? :angelic:

I stedet for å hekle små ruter som hekles sammen til slutt, går det også an å bare fortsette rundt og rundt til den blir så stor du vil ha den. Det syns jeg blir veldig fint :)

Ja, finn noe du vil begynne med og bare prøv deg frem. Jeg lærte meg å hekle selv gjennom Youtube og ved å bruke oppskrifter jeg ville få til (bomullspads først). Nå hekler jeg hele tiden, mye morsommere enn å strikke. Mye fint tøy til babyer også :) Nå skal jeg snart (forhåpentligvis) lage masse babytøy :joyful: Sjekk for eksempel ut Loops of liberty på Instagram, masse flott. Denne rumperen har jeg heklet fra en av hennes oppskrifter :cat:

Vedlegg

• IMG_20200413_181031_470.jpg
    IMG_20200413_181031_470.jpg
    50,7 KB · Visninger: 14
Ja, finn noe du vil begynne med og bare prøv deg frem. Jeg lærte meg å hekle selv gjennom Youtube og ved å bruke oppskrifter jeg ville få til (bomullspads først). Nå hekler jeg hele tiden, mye morsommere enn å strikke. Mye fint tøy til babyer også :) Nå skal jeg snart (forhåpentligvis) lage masse babytøy :joyful: Sjekk for eksempel ut Loops of liberty på Instagram, masse flott. Denne rumperen har jeg heklet fra en av hennes oppskrifter :cat:
Takk for tips, så fin !!:Heartred

Back
Topp